CHAPTER 11

727 45 8
                                    

Samuel wordt wakker en wrijft in zijn ogen. Als hij naast zich kijkt ziet hij tot zijn verbazing niet Loïs liggen. Hij ziet niemand. 'Lo?' roept hij. 'Hier!' klinkt het vanuit de badkamer. Hij hoort voetstappen in de gang en niet veel later leunt Loïs tegen zijn deuropening. Naakt. Samuel grinnikt. 'Morning gorgeous,' zegt hij en hij staat op. 'Klaar voor een douche?' vraagt Loïs. Samuel knikt en hij loopt achter Loïs aan de badkamer in. Ze is zo bijzonder. Wie doet zoiets nou, als je elkaar nog maar een paar weken kent? Samuel vindt het heerlijk. In de badkamer zet Loïs de douche aan en Samuel kleedt zich uit. Samen stappen ze onder het warme water. Hij doet wat douchegel op zijn handen en wrijft het uit over Loïs' schouders. Dan hoort Samuel zijn mobiel overgaan vanuit zijn slaapkamer. Loïs draait zich om. 'Laat 'm gaan,' fluistert ze. Samuel knikt en gaat verder om Loïs in te zepen. Ze sluit haar ogen en er verschijnt een glimlach op haar gezicht. Het voelt zo fijn als Samuel dit doet. Dan wordt hun moment weer verstoord door zijn telefoon. 'Verwacht je een telefoontje?' vraagt Loïs. Samuel schudt zijn hoofd. 'Geen idee wie het is.' Loïs zucht. Ze staan nog even onder de douche maar besluiten eronder vandaan te gaan als Samuels telefoon voor de derde keer afgaat. Samuel knoopt een handdoek om zijn middel en Loïs om haar bovenlichaam. Haar natte haren laat ze over haar schouders vallen. Samuel kijkt verbaasd op als hij ziet wie hem heel de tijd belt. Het is Sophie. Wat moet zij nou weer? Samuel laat zijn scherm zien aan Loïs die verafschuwt naar zijn mobiel kijkt. 'Kuthoer,' mompelt ze enkel. 'Opnemen of?' vraagt Samuel aarzelend. Loïs schudt haar hoofd. 'Geen tijd aan haar verspillen.' Ze loopt dichter op hem af en duwt hem achterover op zijn bed. 'Kunnen wij ook weer verder,' zegt ze uitdagend.

Diezelfde middag heeft Sophie nog twee keer gebeld. De zesde keer besluit Samuel om toch maar op te nemen. Hij wordt er gek van. 'Wat is er nou heel de tijd?' vraagt hij geïrriteerd. 'Thank god, eindelijk neem je op,' zucht Sophie. 'Wat is er Sophie? Ik heb hier geen tijd voor,' zegt Samuel. 'Dan maak je maar tijd. Geloof me, dit wil je horen,' antwoordt ze. Loïs probeert aandachtig op te vangen waar het gesprek over gaat, maar ze kan het niet goed verstaan. 'Vertel het dan?' dringt Samuel aan. 'Dit is eigenlijk niet iets wat je over de telefoon vertelt, maar het zij zo. Ik zit nu namelijk in Curacao,' begint Sophie. 'Leuk,' antwoordt Samuel droog. Hij hoort Sophie zuchten. 'Ik ben zwanger, Sam,' zegt ze dan. Samuels ogen worden groot en hij blijft stokstijf staan. Wat? Sophie zwanger? 'Wat?' brengt hij verslagen uit. 'Ja dat dacht ik dus ook, maar ik heb een test gedaan en het is écht zo. Je wordt vader.' Samuel slaat zijn hand voor zijn mond. 'Ja dag Sophie,' zegt hij terwijl hij naar boven loopt. Loïs blijft verward achter in de woonkamer. Als hij wegloopt van haar zal het vast wel privé zijn. Ze is eigenlijk veel te nieuwsgierig, maar ze gunt Samuel zijn privacy. Samuel sluit de deur van zijn slaapkamer achter zich en gaat op zijn bed zitten. 'Je laat het maar weghalen,' zegt hij tegen Sophie. 'Pardon?' kaatst ze meteen terug. 'Ik ga het echt niet weghalen, dat kan ik niet.' Samuel knijpt in zijn neusbotje en sluit zijn ogen. 'Waarom niet Soof? Wij gaan niet samen verder, we kunnen er niet samen zijn voor het kindje... Als ik ooit een kind krijg wil ik het twee ouders gunnen die van elkaar houden, en dat zijn wij gewoon niet,' brengt Samuel uit met een brok in zijn keel. Hij hoort dat Sophie haar neus ophaalt. Is ze aan het huilen? 'Dan had je me maar niet moeten bezwangeren, asshole. Het is nu te laat voor emotionele praat. Ik ben zwanger, en ik ga het houden. Je zoekt het maar uit,' zegt ze en met die woorden beëindigt ze het gesprek. Samuel kijkt geschrokken naar zijn telefoon en laat zich achterover vallen op bed. Hij geeft zichzelf een facepalm. Hoe gaat hij dit in hemelsnaam oplossen?

Loïs staat nog steeds beneden in de woonkamer. Zou ze naar boven moeten gaan? Ze wilt graag weten wat er is. Zij en Samuel zijn altijd heel open tegen elkaar. Ze hebben niet bepaald de beste start gemaakt samen, maar Loïs heeft het gevoel alsof dat hun band nu juist sterker heeft gemaakt. Ze besluit het niet te doen. 'Sam, ik ben naar huis! Ik spreek je vanavond wel!' roept ze naar boven. 'Is goed!' hoort ze hem terugroepen. Loïs zucht, pakt haar tas en verlaat Samuels huis.

Onderweg naar huis komt ze langs de drogist. Zou ze even langsgaan? Ze is laatste tijd steeds vaker misselijk, en ze had anderhalve week geleden al ongesteld moeten worden, terwijl haar menstruatie altijd heel regelmatig is. Ook merkte ze dat haar borsten steeds gevoeliger werden. Vanochtend toen ze seks had met Samuel had ze er ook weer last van. Ze besluit om toch maar naar binnen te lopen en een test te halen. Nadat ze heeft betaald loopt ze snel door naar huis.

Eenmaal daar gaat ze rechtstreeks naar de badkamer. Ze verwacht niet dat het echt zo is, maar voor de zekerheid... Ze haalt de test uit de verpakking en leest de instructies. Simpelweg over het staafje heen piesen en dan wachten. Top. Loïs laat haar broek tot op haar heupen zakken en gaat op het toilet zitten. Ze plast over het staafje heen en wacht drie minuten. Wat geeft het ook alweer aan als het positief is? Ze pakt opnieuw het doosje erbij en merkt dat ze een beetje zenuwachtig begint te worden. Als de timer van haat mobiel gaat schrikt ze op en ze bekijkt de test.

Twee streepjes.

One Night StandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu