Drie maanden later besluit Samuel om langs te gaan bij Sophie. Hij heeft zelfs een cadeautje meegenomen voor de baby: een knuffel. Een beertje. Zijn allereerste. En ja, het is een jongen, dat had Sophie al laten weten in een appje: 'Het is een jongen. Just so you know.' Samuel wist niet hoe hij erop moest reageren, hoewel hij het toch ergens wel leuk vond. Een mini Samuel, die hij kan leren voetballen en meisjes advies geven als hij later groot is. Het geeft hem een warm gevoel in zijn buik. Hij klopt aan bij het huis van Sophie haar ouders en Sophie doet zelf de deur open. 'Oh, hey,' zegt ze een beetje verbaasd. 'Hey,' zegt Samuel en hij slikt even. 'Mag ik binnenkomen? Ik heb iets voor je. Of nouja, voor de baby.' Ze knikt en laat Samuel binnen. 'Zijn je ouders er niet?' Sophie schudt haar hoofd. 'Samen uiteten.' 'Oh, gezellig,' antwoordt Samuel. Sophie glimlacht even kort. Samuel gaat op de bank zitten. 'Wat drinken?' vraagt Sophie. Samuel schudt zijn hoofd. 'Nee hoor, ik ga zo weer.' Sophie knikt en gaat naast Samuel op de bank zitten. 'Hoe gaat het met je?' vraagt Samuel en hij bekijkt Sophie even goed. Hij fronst even zijn wenkbrauwen en een rare gedachte komt op in zijn hoofd. Ze heeft amper een buik... Dat hoort toch al wel na drie maanden? Ach, wat weet ik er ook van. Maar toch... Hij houdt zijn hoofd schuin. 'Goed hoor. Wat zit je te kijken?' vraagt Sophie en ze lacht een beetje zenuwachtig. 'Nouja...,' mompelt Samuel. Moet hij er wat van zeggen? 'Ik vind je buik er nog zo ehh, tsja... Niet zwanger uit zien.' Sophie's ogen worden groot en verontwaardigd legt ze haar handen op haar buik. 'Wat weet jij daar nou van?' snauwt ze. 'Dat is bij iedereen anders Samuel.' Samuel houdt zijn handen omhoog. 'Sorry, ik bedoelde het niet beledigend. Het viel me gewoon op,' zegt hij schouderophalend. Sophie zucht. 'Je had iets voor de baby zei je?' zegt ze. Samuel knikt. Een beetje aarzelend overhandigt hij Sophie het cadeautje. Sophie maakt het open en glimlacht als ze het kleine knuffelbeertje in haar handen houdt. 'Wat schattig...,' mompelt ze. 'Ik had er zelf ook zo een. Elk kind moet er een hebben, vond ik.' Samuel krabt aan zijn achterhoofd en staat op van de bank. 'Ik moest maar weer eens gaan.' Sophie staat ook op en loopt met Samuel mee naar de deur. 'Dankjewel,' zegt Sophie nog als Samuel naar zijn auto loopt. Hij wuift het weg. 'Bye,' zegt hij en Sophie zwaait even. Samuel zucht en blijft nog even in zijn auto zitten voordat hij daadwerkelijk wegrijdt. Een naar gevoel bekruipt hem. Hij durft het niet te denken, maar hij houdt in zijn achterhoofd dat de kans aanwezig is; Sophie is niet zwanger.
Maar waarom zou ze daarover liegen? Ja, Sophie is manipulatief en een bitch, maar liegen over een zwangerschap? Dat gaat wel erg ver... Toch?Loïs zit op de bank bij Samuel thuis en kijkt een episode van The Vampire Diaries op Netflix - ze is een echte Delena stanner. Ze grijpt nog een handje chips uit de zak die naast haar ligt en ze eet ze een voor een op. Ze pakt haar mobiel even en ziet dat ze berichtje heeft van Samuel.
Ben weer onderweg naar huis, ben je er nog?
Still here babe, stuurt ze terug.
Mooi, moet even met je praten. Gaat over Sophie
Sophie? Loïs schiet overeind. Wat heeft ze nou weer geflikt? Loïs balt haar vuisten en gromt. Ze maakt dat wijf nog eens af. Dan hoort ze een auto de oprit oprijden. Samuel. Ze zet TVD uit en bergt de zak chips weer op in de keuken. Dan gaat de voordeur open en Loïs omhelst Samuel stevig. 'Wat nu weer?' vraagt ze meteen en Samuel zucht. 'Ik weet niet of het zo is, maar ik heb een onderbuik gevoel,' begint hij. Loïs wacht tot hij wat zegt en Samuel zucht. 'Ik weet niet zeker of ze wel zwanger is,' zegt hij. Loïs' ogen worden groot. 'Oh my god, we hadden het kunnen weten,' roept ze uit. 'Ik maak d'r nog eens dood,' zegt ze. Samuel schudt grijnzend zijn hoofd. 'En hoe zag je dat voor je?' Loïs haalt haar schouders op. 'Ik huur gewoon een paar gekke Polen in en niemand die haar ooit nog terugziet.' Samuel lacht. 'We weten niet of het waar is,' zegt hij. 'Geloof je het zelf?' Loïs zucht. 'Het is best logisch,' zegt ze. 'Je hebt haar verlaten voor mij en ineens is ze zwanger van jou? Ze is geflipt Samu.' Hij haalt een hand door zijn haren. 'Ik weet het niet Lo. Het lijkt me gewoon niet dat je over zoiets liegt. Over een paar weken ga ik terug, en als er dan nog niets veranderd is trek ik aan de bel, goed?' 'Zal ik alvast wat Polen regelen?' Samuel geeft Loïs een speelse duw. 'Doe nou eens normaal, you crazy.' Loïs grinnikt en geeft Samuel een kus op zijn lippen. 'You love it when I'm being crazy,' fluistert ze. Samuel knikt. 'Guilty.' Loïs grijnst en bijt op haar lip. 'Wat was je aan het doen?' vraagt Samuel. 'Netflixen,' antwoordt Loïs. 'Pretty Little Liars?' Loïs grinnikt. 'Bijna. Vampire Diaries.' 'Aaah, dat gaat toch over die geile vampieren?' Loïs geeft Samuel een duw. 'Niet! Het is toevallig hartstikke leuk,' lacht ze. 'Ja, dat zeg ik toch?' Loïs schudt afkeurend haar hoofd en Samuel buigt weer voorover om een zacht kusje op Loïs' lippen te drukken.