Hoofdstuk 22

48 2 1
                                    

Een maand later

Layla's P.O.V

Na een lange dag werken stap ik eindelijk in mijn auto. Ik zet mijn tas naast me op de bijrijderstoel en doe mijn gordel om. Vandaag heb ik voor Vogue Magazine een paar fotoshoots gedaan en we waren de hele dag bezig. Het is al zes uur en ik ben blij dat ik eindelijk naar huis kan. Ik app Elijah nog even dat ik opweg ben naar huis en rijd dan de parkeerplaats af. Na twee weken kon ik eindelijk normaal links op de weg rijden. Het leven in Londen is totaal anders dan in Nederland maar het bevalt me goed. Het modellenwerk gaat super goed en ik mag voor steeds meer merken poseren. Ook bij Elijah gaat het goed, hij is op dit moment bezig met de choreografie voor een beroemde groep uit Engeland.

"Hey babe!" Roept Elijah vanuit de keuken als ik de deur achter me sluit. Ik hang mijn jas op en loop er naar toe. "Hey." Glimlach ik. Hij trekt me naar zich toe en kust me zacht. "Ik hoop dat je trek hebt.." zegt hij. Ik lach. "Laten we zien hoeveel ik op kan." lach ik. Ik ga aan het kookeiland zitten, die al door Elijah gedekt is. Hij gaat tegenover me zitten. "Hoe was het vandaag?" Vraagt hij. "Vermoeiend." Zucht ik. "We zijn de hele dag bezig geweest met fotoshoots. En jij?" Vraag ik. "Ehm ja daar wilde ik het eigenlijk even met je over hebben." zegt hij. "Oké." Zeg ik en neem een hap van mijn wrap. "Ik heb een geweldige kans gekregen om mee te gaan op tour." Zegt hij. Ik slik. "Tour?" Zeg ik niet begrijpend. Hij knikt. "Ja, ze hebben me nodig om van te voren de dansen door te nemen." Zegt hij. "Ik kijk hem twijfelend aan. Hoe lang gaat die 'tour' wel niet duren? Hij pakt mijn hand. "Layla rustig oke?" Zegt hij. "Voor hoelang?" "Ehm.. zo lang mogelijk?" Ik zucht. "Ik bedoel, voor hoelang ga je weg?" "Oh, een week misschien ietsje langer.." zegt hij. "En wat is ietsje langer als ik vragen mag?" "Lay.. maak je geen druk, ik blijf niet voor altijd weg." Zegt hij. "Hoelang is ietsje langer?" Roep ik deze keer. "Twee, hoogstens drie weken.." zegt hij. "En wanneer vertrek je?" Vraag ik. Hij is even stil. "Dit weekend." Ik schud mijn hoofd. "Ik kan niet geloven dat je dit niet met me overlegd hebt.." zeg ik. "Daarom zeg ik het nu, wat vind jij?" Zegt hij. "Ik vind het niet leuk, maar je moet gaan." Mompel ik. "Dit is een grote kans en jij had hetzelfde voor mij gedaan." Zeg ik. "Ik kan zien dat je dat niet meent.." zegt hij. Ik kijk hem raar aan. "Natuurlijk meen ik dat, ik wil het beste voor je." Zeg ik. "Maar?" Zegt hij. "Ik weet niet..Ik weet niet of ik het wel ga redden, drie weken zonder je." Geef ik toe. Hij glimlacht en loopt naar me toe. Hij laat me opstaan en drukt kort een kus op mijn mond. "Je redt je prima, je hebt mij niet nodig." Ik frons. "Natuurlijk heb ik je wel nodig, gek." Zeg ik en leg mijn hoofd op zijn schouder. Hij vouwt zijn armen stevig om me heen. "Vindt je het echt goed?" Ik knik. "Ja, misschien dat ik Color en Pamela kan uitnodigen?" Zeg ik. Hij knikt. "Eli?" "Hmm?" "Ik hou van je." "Ik meer van jou." Zegt hij.

Die avond lig ik in bed te draaien terwijl Elijah slaapt. Ik zucht en draai me op mijn zij met mijn neus naar hem toe. Zou ik mezelf echt drie weken alleen kunnen redden? De laatste maanden was ik nogal afhankelijk van hem en zag ik hem bijna elke dag. Het is maar voor drie weken maar toch. Waarschijnlijk wordt het wel beter als Color en Pamela komen. Ik heb ze een paar uur geleden geappt, maar natuurlijk nog geen antwoord.

Het is vier uur als ik weer wakker word. "Shit ga slapen.." fluister ik naar mezelf. Ik moet weer vroeg op om een reclamefilmpje op te nemen. Het is voor Pantene, een haarmerk, daarna heb ik tijd om langs de supermarkt te gaan, Lilly uit te laten en dan zien we wel. Elijah draait zich naar me om. "Waarom ben je wakker? Ga slapen." Kreunt hij. Ik zucht luid, sla de dekens van me af en stap uit bed. "Wat ga je doen?" Vraagt hij. "Het heeft geen zin, ik kan toch niet meer slapen." Zeg ik. Ik pak mijn ochtendjas van de stoel en loop ermee de kamer uit. Terwijl ik de jas aandoe loop ik naar de keuken, waar ik het koffieapparaat aanzet. Achter me hoor ik een deur dichtgaan en Elijah komt gehaast de keuken ingelopen. Ik kijk hem even raar aan en pak een kopje. "Heb ik iets stoms gezegd?" Vraagt hij voorzichtig. Ik schud mijn hoofd. "Nee?" "Wat is er dan?" Vraagt hij. "Ik kan gewoon niet slapen en dat frustreert me.." zeg ik en schenk koffie in. "Hoezo niet?" Ik zucht. "Eli ga terug naar bed, je hebt nog twee uren voordat je op moet staan." Zeg ik. "Je ontwijkt mijn vraag, zit je ergens mee?" Ik lach. "Eli, het is normaal om een keer niet goed te kunnen slapen. Er is niks aan de hand." Zeg ik. "Zeker?" Ik knik. Hij wrijft in zijn ogen. "Ga nou naar bed.." glimlach ik en druk hem de kamer uit. "Oké, oke. Ik zie je straks." Zegt hij en drukt een kus op mijn voorhoofd voordat hij weer terug naar de slaapkamer loopt. Ik zucht en ga aan het kookeiland zitten. Waar zit ik toch met mijn hoofd? Het was maar voor drie weken of minder, dat kon ik wel aan.. Ik drink mijn koffie op en loop naar de badkamer voor een douche.

Because of you 2 {ON HOLD}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu