3 dagen later
Layla's P.O.V
''Sorry, ik kan echt niet mee..'' zeg ik tegen Color en loop haar voorbij naar de keuken. Ik begin de afwasmachine in te ruimen. ''Waarom niet?'' vraagt ze. Ik zucht. ''Omdat ik straks een afspraak heb bij Balmain en ik moet het huishouden nog doen, Lilly uitlaten en ik moet nog boodscha-..'' ''Laylaa..'' onderbreekt Pamela mij. Ik negeer het en ga verder. ''Ik moet nog een heleboel doen, dat is één ding wat zeker is.'' zeg ik. ''Goed dan gaan we wel zonder je, maar morgen ga je wel mee.'' zegt Color. Ik knik en sluit de afwasmachine, waarna ik door ga naar de hal om de stofzuiger te pakken. Ik neem hem mee naar de woonkamer en begin te stofzuigen. ''Oke, wij gaan, als we niet weer verdwalen zijn we rond etenstijd terug.'' roept Color. ''We nemen by the way wel wat mee van die afhaalchinees hier om de hoek!'' roept Pamela er nog achteraan voor ik een deur hoor dichtgaan.
Na een uur heb ik het hele appartement gestofzogen en de hobby/werkkamer opgeruimd en sta ik in de keuken wat te drinken. Ik denk dat ik zo eerst maar eens wat was moet gaan doen. Ik drink het glas water leeg en neem een wasmand mee naar mijn slaapkamer. Ik verzamel wat was en loop terug naar de badkamer waar ik het op kleur sorteer. Ik haal de was uit de wasmachine stop in het in de droger, stop de vieze was in de wasmachine en laat het draaien op dertig graden. Ik sta weer op en neem de droge was uit de droger mee naar de slaapkamer waar ik het opvouw en in de kast leg. ondertussen zet ik de radio aan en zing ik mee met het liedje 'Imagination' van Shawn mendes. Het liedje dat Elijah voor me speelde op de dag dat we wat kregen. Ik mis hem. Sinds onze 'ruzie' hebben we niet meer met elkaar gesproken. De laatste drie dagen heb ik nagedacht over Roy en misschien heeft Elijah wel gelijk. Misschien geef ik nog te veel om Roy terwijl dat helemaal niet zou moeten. Maar dan aan de andere kant, het ging gewoon goed totdat ik erachter kwam dat hij nog steeds van mij hield. Ik voel me schuldig en verantwoordelijk.
Pamela's P.O.V
''Aaah toe Color, ik wil alleen de Zara nog even in.'' zeur ik. Ze zucht. ''Oke oke, maar ik heb geen zin om weer twee uren in een winkel te staan.'' zegt ze. ''Yaass!'' Ik trek haar mee de winkel in en loop door naar de spijkerbroeken. ''Dus wat voor één had je ook alweer nodig?'' vraagt ze. ''Gewoon blauw en highwaisted.'' antwoord ik. Ze knikt en loopt naar het rek tegenover haar, waar alleen maar witte broeken hangen. Ze ziet dat ik haar raar aankijk en grinnikt. ''Ik zei niet dat ik je ging helpen met zoeken..'' Ik rol met mijn ogen en pak een broek uit het rek achter me. Ik bekijk hem en houd hem voor me. ''Zou deze passen denk je?'' Color kijkt om en knikt. ''Vast wel.'' Ik bekijk hem nog eens goed. ''Misschien dat ik hem toch alsnog beter kan pa-..'' ''Nee Pamela, niet weer passen..'' jammert Color. ''Oke oke..'' lach ik. Ik kijk nog even verder maar koop hem uiteindelijk toch.
Als we de Zara uit lopen begint het opeens heel hard te regenen en duiken we maar één of ander café in. ''Nu we hier toch zijn, kunnen we net zo goed wat koffie gaan drinken.'' zegt Color. Ik knik en we gaan aan een tafeltje zitten. ''Wat wil jij?'' ''Ehm.. een cappuccino.'' zeg ik. Color loopt naar de balie en komt even later terug met twee koppen koffie. ''Denk je dat Layla reportages voor Balmain mag gaan doen?'' vraagt Color als ze gaat zitten. Ik knik en drink van mijn capuccino. ''Waarschijnlijk wel.'' zeg ik. ''Soms ben ik best jaloers weet je..'' zegt ze. ''Hoezo?'' ''Gewoon ze leeft hier haar droom en dan zitten wij thuis maar wat.'' zegt ze. Ik knik. ''Ik snap wat je bedoeld.'' geef ik toe. ''Ik gun het haar en ik ben echt blij dat ze er weer helemaal bovenop is na wat er allemaal gebeurd is, maar soms wou ik dat ik ook de kans kreeg om te doen wat ik wil.'' zeg ik. ''Toch lijkt ze het best wel druk te hebben..'' zeg ik er achteraan. Color knikt. ''Ja inderdaad, vooral nu Elijah er niet is.'' Ze pakt het tijdschrift dat op het tafeltje ligt en leest de voorkant. ''Deze is van vandaag.'' zegt ze. ''Oh, een interview met Zac Efron.'' zegt ze. Ik neem nog een slok van mijn capuccino en kijk op de achterkant. Ik frons als ik de naam Elijah Ross lees. Ik pak het tijdschrift af. ''Wat is dit?'' vraag ik. Ook Color kijkt nu raar naar het tijdschrift. ''Geliefde Elijah Ross gisteren gezien met onbekende vrouw in club?'' leest ze hardop voor. Haar ogen worden groot. ''Elijah Ross werd gister in de club gespot met wat vrienden tijdens zijn tour door Groot-Brittannië met de band Hellboy. Volgens betrouwbare bronnen ontmoette hij de vrouw in de club maar verlaatte hem ook met haar. Zou het dan nu al mis gaan tussen de miljonairszoon en de Nederlandse danseres Layla Carter terwijl ze net anderhalve maand samenwonen? Stay tuned en ontdek meer over tienerliefdes op bladzijde 23.'' ''Oh...'' is het enige wat ik kan uitbrengen. ''Wat is dit in hemelsnaam?'' vraagt Color niet begrijpend. ''Zou Layla hier al vanaf weten?'' vraag ik. Color haalt haar schouders op. ''Alles ging toch goed tussen hen?'' Ik knik. ''Ja dat dacht ik ook.'' ''We moeten dit hoe dan ook aan Layla laten zien, en ik ben bang dat hij veel uit te leggen heeft.'' zegt ze. Ze stopt het tijdschrift in haar tas en ik loop achter haar aan naar buiten.
JE LEEST
Because of you 2 {ON HOLD}
RandomEen jaar, al een jaar zat ik in die verdomde kliniek. Alles had zogenaamd beter moeten worden. Ik ben bang, bang om opnieuw gekwetst en verlaten te worden. Ik had het afgelopen jaar zoveel gemist. Mijn moeder werd depressief en emigreerde met haar n...