7

659 12 0
                                    

Douwe kriebelde door mijn haren, wat mij een beetje had wakker gemaakt, maar ik deed alsof ik nog sliep, omdat ik het fijn vond wat hij deed.

Hij fluisterde zachtjes wat woordjes.

"Schoonheid.. wat ben je toch mooi.. ik durf het je niet te zeggen maar ik heb speciale gevoelens voor jou.."

Wow wat.. dit is bestwel lief, hoellang is dit al..

Douwe kroop tegen me aan en sloeg zijn arm om me heen en kuste mijn schouder.

Ik begrijp niet helemaal hoe het nu zit tussen ons maar daar kom ik snel genoeg achter.

Ik hoorde Douwe alweer snurken, het was nog vroeg, ik besloot zelf ook nog even te gaan slapen.

10:30

Ik opende mijn ogen en draaide me naar Douwe, hij lag met zijn rug naar mij toe en lag nog diep te slapen, ik stapte uit bed en ik liep zachtjes naar zijn kledingkast, ik pakte een (voor mij) te groot wit shirt die net over mijn kont viel.

Ik liep naar de keuken en zocht naar een pan, ik zette de pan op het vuur en bakte een eitje met bacon, niet veel later kwam Douwe de keuken inlopen en sloeg zijn armen van achter om mijn middel heen.

"Goedemorgen schoonheid, heb je lekker geslapen?" vroeg hij

"Goedemorgen snurkerd, ik heb heerlijk geslapen" zei ik en hij gaf me een kus in mijn nek.

"Boef, ik snurk helemaal niet" zei hij sarcastisch.

Ik moest lachen.

"Wil je een eitje?" vroeg ik aan hem en ik keek om, Douwe zat aan het barretje die een soort van aan zijn keuken vast zat.

"Van jou wel" zei hij en ik gaf hem het broodje, ik ging naast hem zitten en at rustig mijn broodje op.

"Voel je je al thuis?" vroeg hij uit het niets.

"Uhh.. klein beetje, hoezo dan?" zei ik en ik keek hem vragend aan.

"Ah gewoon.. goed om te weten" en hij ging verder met zijn broodje.

"Kan ik douchen?" vroeg ik toen ik klaar was met mijn broodje.

"Jaahoor ga je gang, daar is de badkamer" zei hij terwijl hij naar de enige deur in het huisje wees.

Ik liep de badkamer in en zocht naar een handdoek, toen ik die gevonden had kleedde ik me uit en stapte ik onder de douche.

Nadat ik klaar was in de badkamer, liep ik de badkamer uit en zat Douwe op de bank tv te kijken, ik was nog bezig met mijn haar drogen, ik had nogsteeds zijn grote witte shirt aan.

"Sexy" zei hij en klopte naast hem op de bank

Ik ging naast hem zitten en kroop tegen hem aan.

Ik pakte mijn telefoon en natuurlijk, ik had een whatsappje van Desi.

"Hey meid, hoe is het? en hoe was je avond!?"

"Ja super.. 3 x raden naast wie ik nu zit"

"NEEJOH MEEN JE"

ik moest lachen.

"Waarom lach je lief?" vroeg Douwe

"Oh niks.. Desi maakte een stomme opmerking" zei ik.

Hij pakte me even stevig vast.

"t is dat ik van knuffelen hou Douwe.." zei ik, terwijl ik naar lucht hapte.

"Oh sorry lief.. liet me even gaan" zei hij en trok zich een beetje terug.

"Hoef je geen sorry voor te zeggen mafkees" en ik gaf hem een aai over zijn bol.

een paar uurtjes later had ik me helemaal aangekleed en klaar om weer naar huis te gaan.

We stonden voor zijn deur en Douwe pakte me nog even vast.

Ik weet gewoon niet hoe ik erover moet denken.. is dit een spelletje of is dit serieus..

Ik durf het hem niet te vragen, ik vind het leuk zo, maar ik wil niet aan het lijntje gehouden worden.

Maar wat hij vanochtend zei, toen hij dacht dat ik nog sliep.. dat kan ook niet zomaar zijn..

Ik weet het gewoon niet.

"Noah ik vraag wat aan je.. waar denk je aan lief?" Vroeg hij en hij speelde wat met mijn haren.

"Huh wat sorry.. nee niks, ben gewoon nog een beetje moe" ik zag aan hem dat hij door had dat er iets was en hij wist dat ik loog.. maar hij liet het eventjes.

"Stuur me even een berichtje als je thuis bent ja? zie ik je snel weer?" vroeg hij.

"Ja doe ik.. en ik hoop het wel ja.." zei ik twijfelachtig.

Ik zag aan de blik in zijn ogen dat hij het niet fijn vond dat ik zo weg ging..

Maar ik durf er gewoon niet over te beginnen.. pff onzeker.

Hij pakte mijn hoofd vast en gaf me een kus.

"Zo en nu hoop ik dat een paar mensen dat hebben gezien" zei hij grappend, dat maakte me wel aan het lachen..

Ik hou van hem.. maar dat zeg ik maar niet tegen hem.

"Dag schoonheid, tot snel!" zei hij en hij gaf me nog een laatste kus op mijn hoofd.

Ik liep richting de tram en eenmaal aangekomen op centraal wachtte ik op mijn bus..

Het enige wat ik kon is nadenken.. nadenken over wat er allemaal is gebeurd.

Ik snap het gewoon niet, zou hij al langer deze gevoelens voor me hebben, zou hij het menen.. en, is dit geen spelletje? Is het... Liefde?

It Ain't Easy - Douwe Bob Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu