33

463 19 5
                                    

We liepen richting de tram halte en stapte in de tram naar Amsterdam Oost, daar liepen we richting een leegstaand gebouw op de hoek van de straat, Nando had de sleutels en opende de deur en sloot ze weer achter ons zodat er niemand zomaar nou binnen zou komen.

"Wat vinden jullie?" vroeg Nando met een blij hoofd.

"Ja perfect" zei Douwe "Snel verbouwen, spullen inslaan en de deuren opengooien"

"Komt Noah helpen?" vroeg Nando en Douwe keek me aan.

"Oeps, vergeten te vragen" zei hij en lachte en ik lachte mee.

"Tuurlijk help ik jullie!" zei ik enthousiast.

"Yesss" zei Nando blij en knuffelde me.

"Hey hey af" zei Douwe grappend en nam mij in zijn armen en gaf mij een kus.

"Lief dit" zei Nando.

"Oke we moeten dingen gaan overleggen en bedenken" zei Douwe.

Nando pakte een klaptafel en 3 klapstoeltjes die er al stonden en zette die neer en we gingen zitten en overleggen over hoe en wat, waar alles zou komen, wat de kleuren werden en het logo.

"We kunnen ook gewoon even langs de Ikea gaan en kijken of we er daar uitkomen, als jullie daar mooie spullen zien" stelde ik voor en Douwe knikte.

"Daarom ben jij er dus, Nando denkt af en toe als een vrouw maar hij is er geen een" grapte Douwe en Nando rolde met zijn ogen en ik lachte.

"Nan haal jij je auto? dan sluiten ik en Noah de boel af" zei Douwe.

"Geen seks in de keuken alsjeblieft" zei Nando grappend.

"Dat weet ik nog niet" zei Douwe en keek mij met een geile blik aan.

"Nee Dou" lachte ik.

Nando haalde zijn auto en ik en Douwe bekeken het gebouw nog even.

"Is hier een trap naar boven?" vroeg ik en opende een deur.

"Huh ja, oh dat wist ik nieteens" zei Douwe verbaast en liep naar boven "Gewoon een klein kamertje" schreeuwde hij naar beneden en hij kwam weer naar beneden lopen.

"Oke wat moet je daar nou mee" zei ik.

"Een bed neerzetten en leuke dingen doen met een leuk meisje" antwoordde hij en pakte mij bij mijn heupen en zoende mij.

"Wat zei Nando nou" zei ik zachtjes en Douwe lachte.

"Ja joh" zei Nando die net de deur door kwam lopen en ik giechelde "Nou kom"

We liepen naar zijn auto en ik ging achterin zitten en Douwe naast Nando.

Ineens pakte Douwe zijn telefoon erbij "even doen alsof we het super leuk hebben" zei hij grappend en maakte een foto voor Snapchat en instagram.

'Big things coming'

"Grapje we hebben het altijd leuk natuurlijk" zei hij er snel achteraan terwijl hij bezig was met alles plaatsen.

Aangekomen bij de Ikea liepen we naar de tafeltjes en stoelen.

"Oke, wat is het idee" vroeg ik.

"Nog geen idee" zei Douwe dom en Nando schudde zijn hoofd.

"Jullie zijn wel goed zeg" zei ik sarcarstisch en rolde mijn ogen.

We liepen een stukje verder en mijn oog viel op een zwart tafeltje met een ribbelachtige ronde onderkant en een vierkant bovenblad.

"Wat vinden jullie hiervan" zei ik en liep erop af en leunde erop.

"Dat is wel tof" zei Nando en Douwe knikte instemmend.

"Kan ik ju.. NOAH HEY!" Hoorde ik achter me en ik draaide me om.

"Maggie! hooi!" zei ik vrolijk en gaf haar een knuffel.

"Jou heb ik lang niet gezien! hoe is het" vroeg ze en haar oog viel op Douwe "HUH DOUWE?" vroeg ze verbaasd.

"Uh ja" zei Douwe sarcastisch.

"Huh huh huh" zei ze verward "Ben je bevriend met hem?" vroeg ze.

"Ehhh wel meer dan dat" zei ik.

"HOELLANG AL?" vroeg ze verbaasd.

"Al een tijdje" zei ik "maar gister ging hij op zijn knieën" fluisterde ik.

"OOM.." wou ze roepen maar ik suste haar.

"Stil, nog niet iedereen hoeft het te weten" lachte ik en ze knikte.

"Misschien heel brutaal, maar Dou mag ik met je op de foto" vroeg ze voorzichtig en begon te blozen.

"Ja tuurlijk" lachte Douwe en sloeg een arm om haar heen en ik maakte een foto.

"We moeten snel even wat gaan drinken" stelde ik voor en Maggie knikte instemmend.

"Doen we zeker" zei ze "maar kan ik jullie misschien helpen?" vroeg ze nogmaals.

"Dan moet je bij de mannen zijn" zei ik.

"Mwah, we kijken een beetje, maar dit tafeltje vinden we wel tof" zei Douwe en Maggie bekeek het tafeltje.

"Ah oke, en het is voor....?" zei ze vragend.

"The fool bar" zei Nando blij.

"Ah oke, wacht wat?" vroeg ze.

"We gaan een bar openen" zei Douwe trots.

"Super tof!" zei ze enthousiast "Oke maar hier heb je een kaartje waar ze staan, en hier heb je een kortingspas" zei ze en overhandigde Douwe de kortingspas.

"Oh tof, dankjewel!" zei Douwe, ik gaf Maggie een knuffel en we liepen weer verder.

"Nu nog stoelen" zei ik en we zochtend tussen de stoelen..

It Ain't Easy - Douwe Bob Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu