15

509 8 1
                                    

Ik glimlachte naar hem.

"Een carpaccio salade" zei de serveerster en ze zette een bord voor mijn neus en keek me boos aan.

"En een specialiteit van de dag" zei ze en keek Douwe op n andere manier aan, alsof ze m wou neuken.

Mooi niet dus.

"Eetsmakenlijk schatje" zei Douwe.

"Eetsmakenlijk" zei ik en glimlachte.

Na het eten liepen Douwe en ik naar de bar om af te rekenen, hij haalde zijn pinpas tevoorschijn.

"Schatje moet ik niks be..." probeerde ik te zeggen.

"Nee lief" was het enige wat hij zei.

Super lief dit, een soort van.. eerste date?

We liepen weer naar buiten richting zijn huis, daar aangekomen plofte we nog even op de bank en ik kroop tegen hem aan.

"Weetje.." zei ik.

"Nou?" vroeg Douwe.

"Ik ben gelukkig, heel gelukkig" zei ik.

"Ik ook lieffie, met jou" zei hij en hij gaf me een kus op mijn hoofd.

De bel ging, Douwe liep naar beneden en kwam teruglopen met Duijf.

"Ga je mee?" vroeg hij en ik knikte.

Ik stond op, pakte mijn jas en deed mijn schoenen aan en we stapte in de bus bij Duijf, niet veel later kwamen we al aan bij velvet aangezien het gewoon in Amsterdam is.

We stopte bij een achteringang want er bleken al aardig wat fans te zijn, logisch  zo een paar dagen na het songfestival.. ughl.

Douwe pakte mijn hand en we liepen samen naar binnen.

"Hey Noah! gezellig dat je mee bent!" zei Thijs en hij stond op en liep naar me toe en gaf me een knuffel.

Uh oke? niet gebruikenlijk, maar wel schattig.

"Heeyy" zei ik tegen de rest van de band en Jeroen werd ook wat enthousiaster.

"Heee No!" zei hij en lachte naar me.

"Lief, wil je zometeen mee de winkel in of zeg je nee ik blijf wel hier?" vroeg Douwe.

"Weetniet.. wat is handig? ik wil je wel zien spelen.. maarja de roddels meteen" antwoordde ik.

"Dat maakt MIJ niks uit, jij mag het zeggen" zei hij en gaf me een kus.

"Ik kom er wel gezellig bij zitten" zei ik en glimlachte.

"Yes gezellig" hoorde ik Thijs van achter mij zeggen en ik begon te lachen.

Ik keek om n hoekje en dr waren al behoorlijk wat fans..

"Schatje kom is hier" zei Douwe en ik draaide me om.

Hij gaf me een lange kus.

"Niet onzeker worden zometeen he? ik ken je een beetje" zei hij.

"Nee Dou.. ik zal mn best doen maar je weet hoe slecht ik tegen sommige types kan" zei ik.

"Komt goed" zei hij en gaf me nog een kus.

Een halfuurtje later liepen ze de winkel in en de mensen begonnen te juigen en te klappen, ik keek nog om een hoekje, Jeroen zette een stoeltje neer.

"Noah kom, ga hier zitten" zei Jeroen en klopte op het stoeltje.

Ik liep erheen en zag al snel verbaasde gezichten.. oh oh hier gaan we het krijgen.

"Wie is dat?" vroeg iemand zachtjes uit het publiek.

Ik keek naar Douwe en hij gaf me een knipoog en een geruststellende blik.

Hij praatte wat tegen het publiek en speelde een paar nummers, Settle Down, Take it all, Multicolored angels, Blind man's bluff, Slow down (as usual), Damn good time etc.

Toen het afgelopen was wou hij nog een singeersessie houden maar het was erg druk dus hij pakte mijn hand en we liepen eerst terug naar achter, de band kwam achter ons aan, waardoor niemand zag dat hij mijn hand pakte.

"Top gedaan weer guys, lekker gespeeld.. maar uhh, hoe gaan we 't doen met die singeersessie.. ik heb t wel beloofd" zei Douwe.

"Ehm.." zei ik. "Nee laatmaar ik zal me er niet mee bemoeien"

"Jawel, wat wil je zeggen" zei Douwe.

"Misschien kan dr even snel wat geregeld worden met dat iedereen gewoon in een rij moet staan en niet zo moet gaan lopen duwen, dat een paar gasten van hier gewoon de rij op orde houden" zei ik onzeker.

"Noah, wat zei ik nou! niet zo onzeker, top idee" zei Douwe.

"Ik loop wel even naar die gasten toe" zei ik en liep op een paar medewerkers af.

"Hey, Douwe wil een singeersessie houden maar, moeten ff wat regels bij komen kijken, iedereen moet gewoon in een rij gaan staan, foto, klein praatje en een handtekening en dan klaar, kunnen we daar voor zorgen met zn alle?" zei ik.

"Ja sure, komt goed ik zal t ff gaan regelen!" zei een van die gasten "Kom jongens" zei hij en ze liepen de winkel in, ik keek om 'n hoekje.

"En?" zei Douwe en hij klopte met zn hand op mn schouder.

"Jezus man laat me niet zo schrikken" zei ik "ze zijn het nu aan het regelen"

"Topper" zei hij en hij gaf me een kus.

Niet veel later konden ze beginnen met de singeersessie.

Na de singeersessie kwam Douwe naar me toe lopen met Duijf.

"Heb je ff goed geregeld lieffie" zei hij en gaf me een kus.

"Hihi, geen probleem" zei ik blozend.

"Zo en nu gaan we lekker naar huis op de bank chillen, wat eten we?" vroeg Douwe.

Ik begon te lachen.

"Heb jij boodschappen gedaan dan?" zei ik lachend.

"Ohja shit, dat moet ook nog gebeuren" zei hij "Ehm Duijf kun jij ons weer thuis afzetten? dan lopen we wel naar een supermarkt, of we pakken de tram" zei Douwe en Duijf knikte.

We reden weer naar huis en we liepen naar de supermarkt.

"Douwe?" zei ik vragend.

"Ja schatje?" vroeg hij.

"Kan Desi morgen blijven slapen? we willen uit in Amsterdam" vroeg ik.

"Ja tuurlijk! gezellig!" zei hij.

Niet te gezellig hoop ik.

"Oke super! Lief van je" zei ik en ik stond stil om hem een kus op zijn wang te geven.

It Ain't Easy - Douwe Bob Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu