ROLLING&WHO DID I STAY WITH?

3.5K 255 26
                                    

Bomi seorang yeoja yang cantik tetapi penakut.Dia terpaksa tinggal dia asrama kerana parentsnya sibuk bekerja.Dia newbie di asramanya so,dia tak tahu kisah di asramanya itu.

Pada suatu hari,hari minggu dimana pelajar asrama perlu pulang,dalam kira kira 5% orang sahaja yang tidak pulang ke rumah mereka kerana beralasan rumah jauh dan parents mereka tidak dapat mengambil mereka.Bomi diantara budak yang tidak pulang ke rumahnya.Mereka yang tinggal di asrama bercadang untuk tidur di dorm Gv ishin.

Pada pukul 10 malam,mereka tidur dengan nyenyak termasuklah Bomi.Pada pukul 2pagi Bomi tersedar kerana mahu pergi ke tandas dan dia hanya pergi berseorangan kerana dia masih tidak mengenali sesiapa yang tidur disana kerana dia tidak fokus masa mereka memperkenalkan diri dalam bulatan.Bomi juga terfikir apakah maksud gv ishin itu.

Asyik Bomi berjalan,dia pun sampai ke destinasi yang dituju.Sebelum dia melangkah masuk,tiba-tiba,dia ternampak pintu tandas terbuka tiba tiba.Sesuatu bergolek dari tandas itu.Terbeliak mata Bomi bila dia melihat itu kepala dan kepala itu memberikan senyuman yang agak seram kepadanya.Dia apa lagi,dia pun pergi ke dorm Gv ishin dengan menjerit.Dia tersilap langkah lalu naik ke tingkat atas.Sedang dia berlari,ada satu dorm lampunya menyala,Bomi hanya berfikiran positif dan beranggapan mungkin mereka yang tinggal di dorm itu lupa untuk menutup lampu,Bomi berjalan acah cool dihadapan dorm itu.

Dia menangkap suara sayu yang memanggil "awak..asal tak tidur lagi ni?"tanya sesuatu dari dorm itu.Bomi beranikan diri untuk memalingkan kepalanya.Terkejut dia apabila ada seorang yeoja yang mamai dan rambut yang berserabai,mungkin baru bangun tidur."Masuklah dorm,awak nak gi mana tu?"tanya yeoja itu.Bomi berasa ragu ragu samada hendak lari atau masuk."tak apa,saya ni bukan gwishinlah,saya ni manusia macam awak."balas yeoja itu apabila dia melihat bomi ragu ragu untuk masuk kedalam.Setelah mendengar ayat itu,Bomi masuk dan duduk berhadapan yeoja itu."asal awak menjerit tadi?"tanya yeoja itu."saya nampak kepala bergolek kat tandas."balas bomi takut."owhh,jangan risaulah..lagipun asal awak tak masuk sini?seingat saya,semua setuju untuk tidur kat dorm ni,awak tidur kat dorm mana?btw,jeouneul Shin Hyora imnida."balas hyora."bomi imnida..wait,awak kata semua tidur sini?saya tidur dorm lainlah sebab saya dengar tidur kat dorm tu bukan dorm ni.Ni dorm apa?"tanya Bomi."Dorm Apink and lepastu awak tidur dorm mana?"tanya hyora pulak."dorm gv ishin."balas bomi.Muka hyora mula pucat apabila terdengar nama dorm itu.Unnie lain yang tengah tidur dikejutkan hyora.bomi berasa hairan ngan tindakan itu."asal hyo?kenapa kejut unnie ni?"tanya seseorang."unnie hoyun,ada tetamu datang.dia dari dorm gv ishin."balas hyora dan menekankan perkataan gv ishin.terkejut beruk hoyun bila terdengar nama dorm itu.Dia melihat tajam ke arah bomi dan duduk di hadapan bomi."asal awak tidur sana?saya dah annouce kat bilik interaksi supaya tidur dorm apink."tanya hoyun risau."asal ngan dorm tu?"tanya bomi yang tidak paham."dorm tu bukan dorm gv ishin tapi gwishin"balas hyora.bomi terkejut dengan jawapan hyora itu."awak tidur sini eyh,dorm tu bahaya..nasib baiklah awak sesat kalau tak awak mangsa yang seterusnya."balas hoyun."sebab apa?"tanya bomi."setiap tahun,akan terjadi kes ni kepada newbie yang tidak boleh balik dari asrama.kalau awak nak tahu,yang yeoja yeoja yang awak nampak tadi,merekalah bekas newbie tapi kemalangan diorang sama cam awak tapi baguslah awak terselamat."balas hoyun."kalau tak berani,bomi tidurlah ngan saya."kata hyora gembira.

Setelah kejadian itu,bomi berpindah ke sekolah berulang.

The end🔪

Scary tak?100% rekaan semata mata.tiada kaitan dengan yang hidup atau yang mati.🙏

Credit to:_jhseok and mnyngi-

[C]Creepy Story-TellingWhere stories live. Discover now