Gangguan Nenek?

405 22 2
                                    

so mula dri msa aku kcik ah k. wktu tu maybe dlm drjh 4 gitu. and mlm tu kami skluarga buat bbq. so aku pun pegi dpur jemput cousin since dorg msuk ikut pntu dpur. pstu kt dapur rumah nenek tu ada stu bilik stor. pintunya mmg trtutup tp x tertutup rpt. dan lampunya sntiasa xdibuka. so gelap la. then wktu aku nk tgk cousin aku kt luar tu aku trpandang blik tu. dan serentak itu, aku nampak sorg nenek tua berbaju putih dgn selemdang putih yg tutup separuh muka dia so nampak bhgn mulut dia je. lps aku kelip mata sekali, aku tgk dh xde. tp aku hairan lah krnapa org lain x trkjut. dri situ aku pk, dorg xnmpk tp aku je yg nmpk. alang ii tu aku dah x brni pndg situ dan aku cerita kt nenek, dia terus tutup bhgn blik tu jadikan dinding.

cerita kedua. waktu ni wktu drjh 6. sejurus slps exam pertama thn tu, aku mimpi aku baring ats katil aku tp sekeliling ktil tu ada raaaamai orang brbaju putih tgh tgk aku. muka dorg aku xnmpk. and then, aku prsn kepala aku rupanya bukn brda ats bntal tp ats ribaan orang. dan aku pndg org tu, dia mcm kinda mcm nenek ah kot. x sure. takpun middle aged woman en. ha, dia punya rmbut putih smua, pnjg. pkai jubah putih juga. macam kain sutera gitu. dia usap kepala aku. and yg lain tdi tu msih pndg aku tp dorg snyap. tp aku xtau knp aku dgr mcm bising pdhl dorg xbrckp. pstu aku xtau la tu mmpi ke tak sbb rsa mcm real sbb sjurus lps aku pndg nrnek tu, aku trus pkirkan tu nenek aku. so aku jerit pggil dia and aku rsa nak lari ke bilik dia tp seolah olah bdn aku lumpuh. xleh bergerak.

cerita ketiga. waktu ni mmg dah dlm fasa aku kena kacau nonstop. okay, stu mlm ni, aku tertdo awl sbb penat tp hw x siap lagi kan. so aku trjaga balik kul 2 pagi. aku pun apa lagi cpt ii capai hw. pstu tgh ii buat hw tu waw, blackout. aku apa lagi, pecut seribu ke bilik nnek smbil bwk hw skli. pk nk smbung hw kat blik nenek. pstu sesampai je kt blik nenek, elec dah ada balik. pft. sakit hti. aku pun pegi balik ke bilik aku TAPI ssampai ke kt blik, EH BLACKOUT LAGI. ya Allah setannya . aku pun biar jelah. mls nk fkir. aku pun truskan hw dgn bntuan flashlight. pstu ha ada elec dh. tp eh dia main ketuk ii tingkap pstu aku xlayan. pstu dia jatuhkan brg aku dri meja bljr. jilake. aku pun buat bodo je. mmg seram msa tu  tp apakan daya aku kena siapkan hw jugak . so reda.

cerita keempat. aku ke rumah sorg perawat tradisional. utk rawat sakit aku. sbb pegi hosp pun doc ckp aku xde pape. so pegilah tmpt yg trad. sikit. then aku baring lah kt tmpt menunggu kt ruang tmu rumah nenk tu. sbb entah kenapa rsa letih gila. pstu wktu aku baring, aku bukak mata, aku nmpk satu lembaga tgh glare kat aku. tajam glare dia. yg ni bukan menipu bukan auta bkn rekaan, tp srsly dia wrna hijau. mata merah. ada tanduk, dan dia cuma pkai mcm kain handuk tu. tp bukan handuklah😂 ha, bdn dia hijau and kt handuk dia tu mcm mcm senjata ada. aku x sure apa tp nampak mcm senjata. entahlah. mukanya xbrpa seram pun. mgkin cuma jin.

cerita kelima. aku dh balik dri berubat dan fkir aku dh smbuh since dh xkena kacau. so aku mula tdur sorg ii.  aku tdur kt luar. bukan bilik. dpan tilam aku tu, ada kabinet yg ada cermin so aku menghdapcermin tu. aku pun msa tu main dgn selimut aku. aku gerakkan tgn pe sume,mainlah kan. pstu aku trpandang cermin tu and ada reflection. awl ii nya reflectionnnya biasa mcm, aku nmpkla dlm cermin tu tgn aku brgerak amd ektu tu mmg aku gerakkan tgn. lambai ii. tp lps aku berhenti gerakkan tgn, pantulan kt vermin tu msih gerakkan tgn yg mengejutkannya, bnda tu dh bertukar jdi hitam dan berbulu dan bsr. dia siap sengih smbil lambai smbil sengetkan kepala. aku apa lagi, cpt cpt peluk quran,mulut xyh ckp ah mmg xhenti aku baca ayat ii. snua ayat baca💆‍♀ pstu x tenang aku lari ke blik nenek. aku menangis kt situ. jam dh pkul 12. fuh. aku mmg xnk kejutkan nenek sbb nnt dia kata aku menipu. so mls. so aku tahan jelah dan hadap sorg ii. dri pkul 11 smpai kul 2 brulah berhenti lps telinga aku brdesing beberapa kali sejurus slps aku letak speaker zikir kt telinga aku. sbb aku xnk dgr pape. mmg aku dgr suara sbb tu aku letak speaker zikir tu kt telinga. so yeah telinga aku brdesing kuat dan aku rsa pns semacam. entahlah.-. pstu xlama lpstu dah reda sikit. aku pun cpt ii pejam mata since sklh hritu. yela  dh kul 2. lewat tdo ha. nnt bgun lewat ke sklh.

Sorry lama tak update...its maybe akan banyak aku amik story orang or internet seba aku takde idea seram ._.

Credit goes to : syahirahsurdi

[C]Creepy Story-TellingWhere stories live. Discover now