Soğuk rüzgarlar esiyordu yaşlı, kubbelerinden ve mermerlerinden kan akan sarayda. Herkesin farklı bir hikayesi var şu sarayda kimileri aciz bir köle olarak kalıyor kimileri ise köle geldiği bu sarayda yükseliyordu. Vakti geldiğinde haremi ve dahi devleti yönetiyorlardı.
Şimdi tarih Nurbanu Haseki'yi yazıyor oğlu Murad'ı tahta çıkardığı gün Valide Sultan olmanın hayallerini kuruyordu.
(Manisa)
'Sultanım aylardır merak ediyorum Mihrimah Sultanın yanına gitmek istemenizin sebebi baş sağlığı dilemekmiydi sadece?'
Safiye Sultan hafif bir tebessüm ile Bülbül'e döndü.
'Hem evet hem hayır.. Mihrimah Sultanın acısı büyük hâla bu olanları sindiremedi lakin belliydi Nurbanu Sultanın böyle birşey yapacağı.'
'Sultanımız bu yapılanı unutmaz elbet.'
'Sultanımızın yüzünde ki sevinci, iyi kalpliliği göremedim Bülbül.. onun yerine acı, keder ve öfke yol çizmiş yüzüne.'
'Mihrimah Sultan ile beraber bir oyunmu yapacaksınız Sultanım?'
Safiye Sultan kahvesinden bir yudum alır ve güler.
'Nurbanu Sultan ona bu yaptıklarını Mihrimah Sultanımız değil ben ödeteceğim.'
'Ama Sultanım bu savaş onların?'
'iki seneden fazla oldu bu saraya geleli, Mihrimah Sultanın beni asıl seçme nedeni hanedanı zehirleyen yılanı benim öldürmemi istemesiydi.'
'Yılan da Nurbanu Sultan.'
'Nurbanu Sultan...'
-Flashback-
(9 ay önce)
Safiye Sultan keskin ve ciddi ses tonuyla demişti bunu. Hemen Şehzade Murad'ı ikna ederek yola koyuldu ancak 7 gün sonra payitahta varmıştı. Haremin taşlığından geçerken diğer cariyeler ise merak içinde birbirlerine sorular soruyor Safiye Sultanın geliş amacını öğrenmeye çalışıyorlardı.
'Mihrimah Sultanımıza geldiğimi haber edin.'
(Kapı açılır)
'Sultanım, Safiye Sultan gelmişler.'
'Safiye mi ? Alın içeri.'
Safiye Sultan huzura girdikten sonra eğilip selam durdu.
'Safiye senin burada ne işin var? Geleceğini haberde etmedin.'
'Anlık bir karardı Sultanım mâlum hadiseleri işitmeyen kalmadı bende yerimde duramadım geldim.'
'Saol öyleyse sana hemen bir daire hazırlasınlar.'
'Sultanım..Nurbanu Sultan onun akıbeti ne olacak?'
'Hünkarımız epey azarladı bu yaptığının cezasız kalmayacağını söyledi ve Safiye, Nurbanu Eski Saray'a sürgün edildi.'
Mihrimah hoş bir gülüş atarken Safiye ise endişeliydi
'Asıl oradayken işler karışacak Sultanım siz nasıl acımadıysanız o da acımayacak.'
'Orası muhakkak lakin sakın unutma sen Murad'ın aşkını, güvenini kaybetmediğin sürece Nurbanu sana dokunamaz.'
'Bunu bildiği için daha çok saldıracak..'
'Korkma ihtiyacın olan şey sende var Safiye.'
-Flashback Son-
--9 ay geçmişti Saray da heyecan ve merak doruktaydı Selimiye Hatunun doğumuna sadece sayılı günler kalmıştı öyle ki Nurbanu Sultan Selimiye kız doğursun diye falcılara büyücü kadınlara gittiği haremde dedikodu konusu olmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sultanların Savaşı
Ficción histórica"Tahta büyük olan değil güçlü olan şehzade çıkar! Evvela validesi güçlü olan." ☆ Tarihimizden ilham alınarak kurgulanmıştır. Gerçeği yansıtmamaktadır.