Příhoda 7. Spiklenci zasahují

89 8 4
                                    

Piskor stála strnule jako socha.

Aurora pátrala po svém dechu a nahmatávala svou hůlku.

Ambo nehybně ležel na podlaze.

Ježibaba se proměnila na obřího netopýra.

A Llyan ječela dál „ÁÁÁÁÁ NETOPÝR! OBŘÍ HNUSNÝ ODPORNÝ NETOPÝR! JEŽIBABA BLÁZNIVÁ! VŠECHNY NÁS SEŽERÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ! A CO CHUDÁK AMBO?! NAJDĚTE MOJÍ RODINU A ŘEKNĚTE JÍ, ŽE JÍ MÁM RÁDA!" - a tak podobně.

„Mlč," zakrákala zvesela ježibaba a mávla k Ambovi, který se sekundu na to probral. „Mrtvé nemám ráda. Asi bude nepříjemně nakyslej po tom kouzle - tak ho dáme do aspiku!"

„Coooooo?" zakuckal se Ambo na zemi míříc hůlkou na ježibabu. „JÁ DO ŽÁDNÝHO ASPIKU NEPUDU! A když už, tak - tak vy!"

A pak to šlo jedna báseň - jak pro koho. Ježibaba spokojeně mlaskla a otočila se ke knize. Ta se na jedno nesmyslné slovo proměnila zpět na kotel plný modravého dýmu. Dým se okamžitě změnil na štiplavý kouř, který výrazně zapáchal po dušené zelenině, který zvrhlá baba jedním mávnutím ruky přenesla nad Amba. Ambo neváhal, namířil hůlku na kotel a vyřkl: „Bullarumbo!"

Obsah kotle. jestli se to tak dá nazvat, se nafokl do obrovské bubliny. V ní odporně vřela zelená tekutina.

Wirgadium leviosa!" vyjekla Aura a jednou hůlkou švihl a následně mávla. Tím dostala vládu nad Ambovou bublinou, kterou v mžiku oka praskla nad hlavou toho obrovského nechutného netopýra. Tekutý aspik ztuhl okamžitě spolu s ježibabou uvnitř.

BOMBARDA!" přidala se Llyan a máchla hůlkou po obřím aspiku. Ten se s jedním mocným výbuchem roztříštil a obří netopýr - ježibaba - se zhroutila do bezvědomí.

Všichni si oddychli úlevou.Byl to hrůzný zážitek.

(Pozn. autora: teď mě tak napadá, že vy vlastně nevíte, kdo je to ježibaba. Mno, ježibaba bývala čarodějkou, která se vydala do přírodní magie - a odmítla používat hůlku. Tyto vlastnosti pouze předchází jednomu z největších kouzel černé magie, tj. změna vlastní osobnosti. Tyto čarodějky se totiž domnívají, že je příroda nevytvořila tak, jak by měla. Z nich se tedy stanou tyto odporné zrůdy.)

„A jak odtud ven?" řekla Llyan. „Dveře tu nejsou!"

„Tss," sykla pobaveně Piskor. „Že ne? Odhal, svá tajemství!" a dvakrát mocně poklepala na prázdnou zeď, na které ještě před chvílí byli dveře. Ty se tam ovšem najednou objevili.

„Co to...?" žasl Ambo.

„To vem čert," mávla rukou Piskor a otevřela dveře. „Ta ježibaba taky moc rozumu nepobrala, viďte?"

„ZATO TY MOC, ŽE?!"

Nečekaný hlas způsobil menší šok ve všech studentech. Když vykoukli z ježibabiny místnosti, viděli že tam stojí -

„Medúsa," vyplivla zhnuseně Aurora. „Co tu chceš?"

„A kde máš Claudieho?" houkl posměšně Ambo.

„Ten si poleží nejméně měsíc na ošetřovně blbečku," mínila nakvašeně Medúsa a namířila svou krátkou hůlku na Auroru. „Jdu si vyřídit účty. Už sem letí Protiva, Coll, Filch a i ten jeho kočičí smeták. Budete mít pořádný malér, děcka. Křiklan nám kvůli těm vašem parohům ztrhl padesát bodů, kvůli tomu, že se domníval, že vás chceme poskvrnit. Proto jsem tady, víte?" řekla a přihlouple se zahihňala. „ANTEOCULA RINOCER!"

Příhody z Bradavic [ZASTAVENO 4EVER]Where stories live. Discover now