9

40 1 3
                                    

"Perfect!. Mesti takkan kantoi punya. I am brilliant!".Alia tersenyum puas di atas kejayaannya.Dikibas-kibasnya sekeping kertas putih itu di hadapan muka Muzzammel.Sekilas....matanya seakan -akan meliar ke sekeliling.Mencari kelibat seseorang.Yang anehnya....sudah hampir satu jam dia dan Muzzammel melengung di sini.Dah naik kebas dah punggung ni jadinya.Mana kelibatnya si Puteri ni?.Jangan kata dia buat 'loqlaq' tak jadi datang pula.Mereka dah sampai ke tempat itu lebih awal untuk merencanakan plan terbesar mereka itu.Well....jangan pelik.Si Alia ni memang tulen dari Kedah.Bak kata orang Kedah......kedah pure punya.Walaupun setahun dia further study dekat Kolej Matrikulasi Selangor.Di sana lah dia,Puteri dan Pikah berjumpa dengan Muzzammel lalu terbentuklah geng-geng sakai ni. Mereka bertiga memang dah berkawan sejak kecil.Cuma di matrik mereka bertemu dengan Muzzammel.Entah la....sebulu katanya.Ehhh...bulu apa?.Jangan tanya aku lah.Yang peliknya lagi....kenapa la si Muzzammel ni tetiba sengsorang dia je lelaki yang boleh masuk sesat dalam geng ni?.Dulu...dia lah terkenal di kolej sebagai seorang supplier movie dan jugak game.Dia lah yang selalu jadi tukang supplier game kepada Si Alia,Pikah dan juga Puteri ni.Haaa jangan memain.....kau ingat perempuan tak de ke gamers?.Sebut la apa segala game pun.....Dota...outlast....Slendrina...The Sims.Kalau aku nak senaraikan ni mungkin aku tulis sampai bab yang ke 100 pun takkan habis ni(hiperbola punya ayat).Mungkin sebab minat diorang yang sama tu jugak la kot.Game.Di tambah pula dengan semua perangainya yang masuk air.Kalau duduk sekali...tak bising tu tak sah.

Muzzammel memerhatikan kertas itu dengan teliti.Mukanya berkerut-kerut macam tengah memikirkan sesuatu.Serius. 

"Dia tak kenal ke ni tulisan kau?.Kau ni nak bohong pun biar la pro sikit.Kata Pandai".Betul tu.Dah kata kawan baik takkannye dia tak kenal tulisan si Alia ni macam mana.

Riak muka Alia berubah seketika.Mungkin dia baru terfikirkan akan hal itu.

"Alah....si Puteri tu jauh lebih tak bijak dari aku.Aku sure....memang dia takkan pernah terfikir pun itu tulisan aku.Caya lah kat aku.Tak pernah lagi dia fikir sedetail tu weii.Takkannye dia perhati sampai macam tu sekali".Aii...tu ayat cuma nak sedapkan hati sendiri ke macam mana tu?.

"Tak yang sekarang ni yang lebih aku tengah pikiaq ni....mana si Put ni.Haram batang hidung tak nampak.Dah naik kematu dah ni juboq aku duduk atas kerusi keras ni.Kata hotel,kerusi tak berkualiti langsung".Haa....dah keluar lagi loghat kedah dia tu.Dia ingat lagi time mula-mula masuk matrik dulu.Time minggu orientasi.Kena introduce diri dalam kumpulan.Sekali dia buka mulut.....berderai habis ketawa satu kumpulan.Mula-mulanya dia hairan juga.Alasan mereka.....bahasa utaqha dia pekat sangat.Hamboii....mentang-mentang la Selangor.majoriti orang Selangor.Cakap nak macam bunyi key ell(KL).Apa dah tak pernah sangat ka tengok orang cakap kedah?.

"Bila lagi ni nak tunggu ni?.Pukul 10 dah ni wei?".Kata Muzzammel sambil mengerling sekilas ke arah jam tangan yang dipakai di pergelangan tangannya.

"Nanti....tu.Kau nampak orang tua beruban tu?.Selagi dia dok tunggu situ.Selagi tu kita tak balik.Kalau dia balik.Kita pun chow la".Kata Alia lalu menjuihkan mulutnya ke arah satu sudut di ruang makan itu.Kedudukan mereka dengan dia agak jauh.Memudahkan kerja mereka untuk menskodeng.Ala-ala penyiasat persendirian dah mereka berdua ini nampaknya.Alia terus menundukkan muka dan menyelindungkan mukanya di balik surat khabar News Straits Times.

"Bodoh.Terbalik la bongok.Kau baca apa terbalik?.Bodoh sebakul lah.Dan ni....sejak bila kau rajin baca surat khabar English ni?"?Ujar Muzzammel sambil tergelak-gelak.Kalau orang lain ni....mesti dah dikira melawak kasar dah ni.Diorang cakap main lepas je.Dah tak ada makna nak terasa nya.

*****************************************************************************************

"Ouhhhh.....bencana apa lagi beb?.Bencana apa lagi yang kau dah buat kali ni Puteri ya Allah!!.Kau tahu dia tu siapa?.Dia tu anak orang kaya.Anak Tan Sri!!.Sekali dia saman resort ni.....bergadai habis kita!.Mashaallah!!".Pikah menepuk-nepuk dahinya.Tak faham dia dengan perangai Puteri ni.Boleh dia treat tetamu VVIP macam tu.Mati la nak.Tengok muka lelaki ni pun dah macam singa lapar yang tengah tunggu masa nak lahap orang aje.

"Ouhh...habis tu.Ingat anak Tan Sri boleh buat orang ikut sedap hati je la.Eii sekarang ni sapa yang yang salah?.Aku ke dia sekarang ni?.Dia yang masuk menonong je tak tengok dulu kereta ada ke tidak.Ni bawak pakai mata ke.....bawak pakai kepala lutut!".Puteri masih berpegang dengan pendiriannya.Suasana di antara mereka kian tegang.Terdapat jugak mata-mata yang memerhati di sekeliling.Well...drama free.Macam drama maghrib pukul 7 tu.Cliche sikit.Hero dengan heroin masing-masing accident.Lepas tu heroin tak ada duit nak bayar ganti dan terpaksa kahwin kontrak dengan si hero tu.Haii....alangkah indahnya kalau dunia realiti pun sama macam dalam novel.Dok tak duduk terserempak dengan orang kaya mana entah.Sepanjang hidup aku tak pernah pun terlanggar dengan mana-mana anak dato or anak Tan Sri.Teringin jugak kan macam tu?.Ok....berbalik kepada cerita asal....

'Beb....customer always right wei.Err...encik.Maafkan kawan saya ni.Dia sebenarnya tak tahu yang encik ni customer kami sebab saya yang menguruskan bahagian tempahan bilik resort ni.Maafkan kami encik.Nanti....kami akan bayar balik ganti rugi sebab telah merosakkan kereta encik".Celah Pikah bagi meredakan suasana.Dia tahu,kalau dibiar ni si Puteri ni memang tak nak mengalah.Dasar kepala batu.

"Bayar??.Kau ingat mampu lah nak bayar?.Heii....harga nak perbaiki kereta ni lebih mahal daripada resort korang ni tau.Jadi....kalau korang jual pun belum cukup nak ganti.Tengok la ni kereta mahal.Bukan cikai macam kereta kau!".Jari telunjuknya dihalakan tepat ke muka Puteri.'Amboi...harap muka je handsome.Boleh la macam kacukan Justin Bieber+Lee Minho+Norlia Ghani sikit.Ehh...dah kenapa masuk Norlia Ghani?.Ahhh....pedulikan.Muka memang A.Tapi budi bahasa ke laut .Tak guna jugak'.Kutuk Puteri dalam hati.

"Habis tu nak buat macam mana encik?.Tolonglah maafkan kawan saya ni.Tak apa nanti baju encik yang dia dah kotorkan ni saya basuh".Masalahnya sekarang ni.....si Puteri ni bukan saja dah langgar kereta dia,tapi dia dah curahkan air oren ke muka mamat ni.Tu yang lagi berangin ni.

 "Aku tak nak kau yang basuh.Aku nak dia".Pembalasan dendam kini bermula.

Selamanya Awak Puteri Dalam Hati Saya!Where stories live. Discover now