6.

579 24 4
                                    

We werden beiden wakker. Ik rilden van de kou. "We moeten zo naar school" zei Danielle. Ik staarden haar bevend aan en knikten. "Ja laten we dat maar doen". We kleden ons beiden om, aten wat en gingen naar school. Ik wou het liefst haar negeren na alles wat ik had verteld. Ik hielt mijn adem in en zuchtte daarna.

Op school zag ik Daniel en Cameron. Ze staarden me grijnzend aan. "Waarom liep jij naast Daantje?" Vroegen ze. Ik ergerde me eraan als ze haar zo noemde (Daantje) dat was gewoon gemeen. "We hadden gewoon een gesprek" loog ik waarna ik mijn krukken pakten en achter de jongens aan liep. "Een gewoon gesprek, zoals?" Ging Cameron door. Ik keek hem nijdig aan. "Zoals school" snoof ik. Ze schrokken werkelijk waar van mijn reactie. "Leuk" zei Daniel voorzichtig. Ik schudde mijn hoofd en greep de krukken beter vast. Zo hard dat mijn knokkels wit werden. "Ik ben liever met jullie" zei ik op fluistertoon. Ze draaiden hun hoofd om en grijnsden. "Daar is ie" verstoren zachte fluisteringen ons gesprek. Ze wijzen naar mij. Ik draai mijn hoofd tergend langzaam naar ze om en kijk ze woedend aan. Ze schrikken beiden. "Kan niet iedereen ophouden, het gedoe tussen mij en Danielle is voorbij!" Siste ik. Ze schrokken. Ik hielt mijn adem in en liep boos door met mijn krukken. Ik ben gevallen en heb wat gebroken oké kijk me dan gewoon niet zo moordelijk aan! Stomme mensen! Ik staarden Daniel en Cameron aan die hun schouders ophaalden. Zwijgend volgden ik hun. Hoe kon ik me goed voelen bij deze gasten.
.
.
.
Met ze alle trapten we een balletje verderop. Ik hoopte al die tijd dat Danielle niet toevallig met haar hond langs liep. Ik ergerde me er zo aan omdat ze vroeger altijd deze weg nam om te lopen. Ik trapte met een harde trap de bal in het doel bij de anderen jongen. Cameron en Daniel joelden terwijl zij ons suf aanstaarden. Het ging als volgt. Een stel gekke jongens zat hier te voetballen en wij vroegen of we tegen hun een potje mochten spelen, ze zeiden dat ze toch zouden winnen, we staan op dit moment gelijk. Wedden dat we winnen! Ik rapten de bal naar Daniel. Net pakten de jongen de bal van Daniel af en kwam naar me toe gesneld. Shit! Ik had krukken waardoor ik niet veel kond doen. Ik wiebelde op mijn krukken en trapten de bal kort van hem weg. Daarna had hij hem weer. Ik probeerde hem weer weg te trappen toen ik Danielle in het oog kreeg met haar hond. Ze staarden nog niet terug, gelukkig! Met mijn krukken worstelde ik om de bal van hem af te pakken. Het lukte. Ik schopte hem hard naar Cameron die hem naar Daniel speelden. "Hey Shawn!" Alle jongens stopten met het spel en keken mij vragend aan zo van: een knap meisje vraagt naar jou? Is dat mogelijk? Ik liep met mijn krukken naar haar toe. "Hoi" zei ik verlegen. Ik zag de jongens me gewoon uitlachen.

"Was je weer gaan wandelen met je hond?" Vroeg ik. Ik keek om haar heen waar de hond was maar zag hem niet. "Nee boodschappen doen, maar de tassen zijn wat te zwaar en toen zag ik een gespierde gast genaamd Shawn" zegt ze zacht grinnikt. Oh ze vind me gespierd? "Iemand met een gebroken been en krukken noem je gespierd?" Ik keek haar fronsend aan. Ik wist niet dat ik over mijn verlegenheid heen kwam. Ze knikten grijnzend. Ik deed het hek open en liep naar haar toe. "Ik denk niet dat ik je kan helpen" zei ik spijtig. Slecht geflirt! "Oh" ze keek een korte tijd naar de grond. Waarom zou ik met haar flirten als ze al wat im Carter ziet? Zoals iedereen! Automatisch rolden ik me mijn ogen. Ze giechelden. "Jou gedachten vind ik wel interessant" zei ze met een knipoog. Ik schudde mijn hoofd. "Nee vind je niet". "Alsjeblieft! Help me" piepte ze. "Het is maar een tas dat kan een kleuter zelfs dragen" protesteerde ik. Ze zuchtte. "Ik wil gewoon wat tegen je zeggen". Serieus moest ze daarvoor al dit gedoe bedenken? En deze hele omweg van de supermarkt lopen. "En ik wil voetballen" siste ik geïrriteerd. Ze lachte licht om mijn reactie. Maar daarna kwam haar serieuze gezicht weer terug. Ze pulkten aan het hek wat niet veel hold want ik had alles door. "Je bent verander Shawn" begon ze. Ik zuchtte. "Hoezo? Niet waar! Ik ben nog altijd hetzelfde!" Protesteerde ik. Ik zag de jongens grijnzend meeluisteren en stuurde ze een blik. Meteen deden ze alsof ze kletsten. Daar krijg ik zo ook nog gedoe mee. "Je hebt tegen me gelogen over Carter, iedereen zegt dat jij het bij dat meisje hebt gedaan, hoe heette ze ook alweer, Lisa volgens mij" zei Danielle boos. Krijgen we dat gedoe weer! "Ach ja geloof hun lekker!" Snauwde ik. Ik wist niet dat ik dit durfden. Ze keek gekwetst van mijn reactie. Ja ik was misschien heel erg veranderd. Ik ben nog nooit boos op een meisje geweest in heel mijn bestaan, tenminste niet tegen lieve onschuldige meisjes. "Is het dan niet waar?" Ze pakte mijn hand. "Denk je dat echt? Je bent echt dom net als iedereen! Niemand ziet wie ik ben, ik heb überhaupt nog nooit gezoend!" Snauwde ik naar haar. Ze rilden over heel haar lichaam van mijn woorden. "Het spijt me-". "Alsjeblieft laat me met rust!" Ik liep weg van haar en ging naar mijn vrienden. Hoe kan je dat geloven? Zoenen en meiden waren nooit mijn dingen geweest ik zoende liever mijn gitaar als je het zo bekeek. "Auwh" zei Daniel. "Ik deed mijn beste" ik nam plaats en keek met hun mee hoe ze weg liep. "Ik mag haar denk ik niet meer" zeg ik zo zacht dat je me amper hoort. "Oh ja je viel nog van je fiets toen je haar zag waardoor je nu je been hebt gebroken" herinnerde ze me. Dat herinner ik me nog elke dag. Ik krab achter mijn nek en knik. "Misschien een beetje" piep ik. Ze lachen en kloppen op mijn rug. "Shawn is verliefd!" Roepen ze. "N-niet waar!" Stamel ik. De anderen jongens lachen met Daniel en Cameron mee. "Ah-ha de lelijke jongen en het knappe meisje" zegt er een van hun. Ik rol mijn ogen. "Zo erg ben ik niet, toch?" Ik wijs naar mezelf. Daniel en Cameron schudde hun hoofd. "Je bent een hottie hoor!".

Lang niet meer ge-update! Maar ik moet dus een ding vertellen, spijtig heb ik de laatste gebeurde hoofdstukken VERWIJDERD!, ik wil mijn boek anders in elkaar zitten.😍❤️. Goed dus laten we zo verder gaan! DIT IS BELANGRIJK OM TE LEZEN OUDE LEZERS😅

I treat you better! SM Dutch Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu