Mijn telefoon zoemt. Ik grom en grijp ernaar. "Wat!" Roep ik als ik opneem. "Hey Shawn, samen fietsen?" Vult een meisjes stem. "Summer" zegt ze gauw daarna. "Ja tot zo" kreun ik. Ik smijt hardhandig mijn telefoon op de grond en kruip uit mijn bed. School, no life. Gisteren heb ik Dana naar huis gebracht en ben ik zelf zonder avondeten gaan slapen. Nice!
.
.
.
Ik pak mijn fiets en wacht op Summer. "Hey!" Roept ze. "Hoi" mompel ik nog moe. We fietsen beiden stil. "Dus..... Nog goed gekomen na dat Carter gedoe?". Ik zucht en kijk naar de weg voor me. "Niet echt, weet je volgens mij moet ik gewoon een vriendin zoeken, jij en je vriendinnen weten vast wat?" Ik kijk haar vragend aan. Ze knikt. "We vinden wel iemand voor je, Shawn". Ik glimlach kort.We lopen beiden de school in. "Bye" mompel ik. "Bye" blij Zwaait Summer en rent weg. Ik loop naar mijn kluisje en steen met mijn hoofd op mijn elleboog. Waarom kan ik niet verliefd worden op Dana? Ik dwing het mezelf. Ik wil haar geen pijn doen, ze is veel te lief. Ik voel twee armen om mijn middel en weet wel zeker dat het Dana is. Ik draai me om en glimlach. Gewoon dwingen, dwing jezelf te houden.
"Hey Shawn" zegt ze en drukt een kus op mijn wang. Ik staar naar mijn voeten. Ik had nu een gevoel moeten voelen. Ik vergeet even dat Dana er ook nog is en sla woedend tegen mijn kluisje. "Shawn?" Ze kruipt in mijn armen. "Sorry Daantje". Beiden een D en een A. Vanaf nu is Dana mijn Daantje. Dana haar mondhoeken krullen omhoog bij haar bijnaam. "Doei Shawnie bananie" zegt ze grinnikt en drukt nog een vlugge kus op mijn wang.
Ik loop naar Cameron en Daniel. "Hoi". "Volgens mij draag je een beetje te strakke jeans" zegt Daniel. Ik kijk naar mijn broek. "Nee hoor" zeg ik waarna ik hem een pets op zijn hoofd geef. Cameron grijnst. "Moet ik geloven?". Ik knik en zet een grijns op. Iedereen denkt dat ik gewoon blij ben, niet dus. "Ik zag je met Summer fietsen" zegt Cameron. Ik knik. "Ja Summer gaat waarschijnlijk een meisje voor me zoeken" antwoord ik daarop. Cameron wiebelt zijn wenkbrauwen. "En Dana dan? Iedereen weet het". Ik zucht en leg mijn hoofd in mijn handen. "En Liv heeft door de hele school verteld dat jij verliefd bent op Danielle". Mijn adem stokt. "Hshdhsndnsnkama wat?". Cameron en Daniel willen het herhalen maar ik maak ze duidelijk dat ik best wist wat ze zeiden. "Maar als Dana dat hoort, we moeten duidelijk maken dat ik niet op Danielle ben" fluister ik. Daniel en Cameron knikken. "Gaat niet lukken".
.
.
.
.
."Shawn" word ik door de leraar uit mijn gedachten behaalt. "Mmmm....". "Wat moeten we nu doen?". Mijn wangen kleuren rood bij de realiteit. Ik haal mijn schouders op en kijk naar de grond. "Hij denkt aan Danielle" fluisteren mensen door de klas. Danielle zit ook bij me in de klas dus dat is wat minder chill. De leraar zucht en wijst een ander aan. Mijn gedachten dwalen af naar Dana. Wat als Dana dit hoort. Moet ik dan de waarheid zeggen of weer liegen?
.
.
.
.
Ik loop de gymzaal in. "Hoelang ben je al op Danielle?" Vraagt een ander. "Gaan jullie samen omkleden?". "Hebben jullie al gezoend?". Ze klonken net als meiden. Ik deed mijn shirt en broek uit en zuchtte. Net wanneer ik mijn gym kleding wou pakken klapten de jongens kleedkamer open. Alle jongens begonnen te gillen als meiden. "Geef ons Shawn en we laten jullie met rust"'een van de meiden hielt een telefoon op camera stand in de hand. Ik zuchtte en verstopte me. Al snel duwden Jack me naar voren. Hij stond al half naakt. "En zijn kleren". Ik greep naar mijn kleren en deed snel een shirt aan. "Help me!" Riep ik naar Cameron en Daniel. Elke keer word er wel een jongen meegesleurd en mishandeld door de vreselijke meiden die wij hebben. Niet altijd eigenlijk. Meestal een keer per maand."Danielle?" Ze keken me allemaal vragend aan. Danielle was er ook gewoon bij. "Ik voel niks voor haar!" Snauw ik. Het klinkt zo bot zo gemeen. Ik schaamde me omdat ik in mijn onderbroek was. "Yes!" Riep een van de meiden. "Ik heb wat met Dana" maakten ik daarna duidelijk. "Waarom ben je zo schattig?". "Mogen we je moedervlek zien?" "Mag ik een knuffel?". Duizenden vragen en ze sloegen nergens op. Ik kon ze niet eens beantwoorde. "Mag ik alsjeblieft terug?". Ze schudde hun hoofd. Ineens gaf een meisje me een knuffel. "We helpen je wel met omkleden". "Nee!" Ik rende weg naar de doucheruimte waar nog een deur was naar de jongens. "Help me!" Riep ik. "De deur zit op slot" zei Cameron. Ik zag de meiden op me afstormen en rende weg.
Meteen trokken ze mijn shirt uit. "OMG! IK VAL FLAUW!" Riep een van de meiden. Like WTF! Ik was niet beroemd. (Bijna......). Ik deed mijn gymkleren heel snel aan. Danielle negeerde me vol. Ik haar ook. We waren nog alleen over in de gymzaal. "Ben je echt verliefd op me?" Verbrak Danielle's stem de stilte. "Nee" mompelde ik. "Ik was verliefd op je, heel vroeger". Ik hoor haar zacht zuchtte. "Mag ik een knuffel?". Ik knik. Ze sluit zich in mijn armen. "Het spijt me...". "Mij ook". Meteen klapten de deur van de meisje kleedkamer open. "Gast ik wou je redden!" Riep Cameron. "OMG KNUFFEL MOMENT!" Roep Daniel. Cameron en Daniel stortte zich erbij. "Shawn ga je nu zingen?" Vraagt Danielle. Ik schud mijn hoofd en maak haar haar door de war met mijn hand. "Jongens mag ik even alleen iets met Danielle bespreken?" Vraag ik fronsend. Ze knikken. Voordat ze weglopen maken ze nog kus geluidjes. Ik rol mijn ogen en richt me op Danielle.
"Kijk Daantje" begin ik. Ze bloost bij haar koosnaampje. "Ik was verliefd, en kunnen we alsjeblieft alles vergeten, het spijt me echt van alles wat ik heb gezegd en-". "Hou je mond en knuffel me!" Roept Danielle door me heen. "Danielle" ik zuchtte. Ze lachte zacht. "Sorry" ze knuffelde me en maakten zich los. "Laten we gaan naar gym anders.... Gaan we dood!" We renden gauw de kleedkamer uit. Ik schrok me dood van Cameron die me liet schikken en iedereen die rare kus geluidjes maakten.
"HOU JULLIE BEKKEN OF EEN VAN JULLIE ZIJN HOOFD WORD OMGEDRAAID!" Riep Danielle. Iedereen lachte. Typisch mijn klas. Een rare klas en alles gaat om het koppelen van mensen, enorm vervelend dus...
JE LEEST
I treat you better! SM Dutch
FanfictionIk zag hoe hij haar behandelden. zij zich daar goed bij voelden en ik voelden soms een steek jaloezie. Ik zag hoeveel verliefd ze was op hem en dat deed me zoveel pijn. Ik zag hoe ze huilden, ze me zoenden en een gevoel van blijdschap door me heen g...