Ik hielt de gitaar stevig in mijn handen en keek om me heen. Lets go. Ik begon zachtjes te spelen. En toen ik omhoog keek, keek ik recht in twee prachtige ogen. Danielle haar mondhoeken stond omhoog gekruld. Ik zong. Ik kon niet geloven dat ik zong. "I won't lie to you" zing ik zacht. De text vliegt naar mijn hoofd. Ik ben verliefd op haar. Ik weet het heel zeker en niemand kan me wijsmaken dat ik fout zit. "I know i can treat you better! Better than he can!" Zing ik hard. Woest gaan mijn handen over de gitaar. Ik dreun er wat zachter op en kijk dan naar de mensen om me heen. Ze zijn stil.
"Better than he can!" Sluit ik het nummer. Ik speel nog zachtjes na. Mijn hoofd bonkt en alles trilt. Ik kan mijn gevoelens niet meer ontvangen. Een luid applaus klinkt door het huis. "Dankjewel" met rode wangen loop ik weg. "Wat was dat?" Vraagt Calum fronsend. "Ik moest toch zingen?". Calum zucht en rolt zijn ogen. "Ik zag het wel, Shawn dit ben jij niet, je bent verliefd". Meteen kleurden mijn wangen rood, alsof ik nog niet rood genoeg was. "Ik ben niet verliefd! Liefde bestaat niet!" Siste ik. "In jou wereld blijkbaar wel!" Hij grijnsden. Ik geef hem een klap tegen zijn wang. "En jij en Emma dan!" Pest ik hem. Ik ontvang een klap terug. "Au!" Dat had ik misschien niet moet doen. Ik val naar achter. "Sorry Shawnie!" Pest Calum me. Danielle en Dana giechelen.
"Shawn wist je al dat je een zwart met rode onderbroek hebt" zegt Dana lachend."What!" Ik kijk ze vragend aan. Dana geeft haar telefoon aan me. "Hier ga je voor boeten Dana!" Ik sta op. Meteen rent ze weg. Ik ren achter haar aan en spring bovenop haar. "Misschien wil Danielle je onderbroek ook zien" ze roept Danielle. "Shut up! nee!" Roep ik. Ik lig bovenop haar en het ziet er misschien verkeerd uit maar ik moet die telefoon. Ik strek mijn arm naar de telefoon maar het lukt niet. Mijn shirt rees een beetje omhoog. Dana giechelt. "Hou op!" Ik probeer verder te strekken maar het shirt gaat alleen maar verder omhoog. "Ik zie je sixpack" zegt Dana dan giechelend waardoor ik moet blozen. Ze prikt in mijn buik waardoor ik meteen terug val. "Blijf van me af!". Ze lacht zacht. Danielle kijkt ons aan. "Waar moest ik voor komen?" Vraagt ze. Ik voel hoe Dana uit mijn armen komt. Haar telefoon ligt op de tafel. Ik probeer erbij te komen. "Shawn heeft een zwart met rode onderbroek" zegt Dana lachend. Ik hoor Danielle zacht grinniken. "Niet hij is groen" probeer ik. Dana grijpt me vast voor ik weg kan rennen. "Nee hoor". Ze trekt mijn broek naar beneden. "Dana!" Roep ik met knalrode wangen. Ik doe mijn broek snel omhoog. Danielle en Dana gieren het uit. "Oh shut up! Moet ik soms jullie broek naar beneden doen!" Snauw ik. Ik ruk aan Dana's broek maar die zit te strak om haar heup. Dana lacht nu alleen maar harder. Wat een rot streek!
"E-en Shawn h-heeft ook een s-sixpack" lacht Dana met haar handen op haar buik van het lachen. Danielle fronst en kijkt naar mij. Ik ben op dit moment een tomaat en eerlijk ik vind tomaten echt smerig en nu ben ik er een. Ik kijk naar de grond. "Jongens hebben bijna allemaal een sixpack" mompel ik. Danielle grinnikt. "Heb je echt een sixpack, nu wil ik het ook zien ook!" Zegt ze ongelovig. Ja ik weet dat ik slap ben maar dat betekent niet dat ik niet sport. "Moet ik of zo naakt het huis door rennen want denken jullie van mij!' Protesteer ik. "Ik deed je onderbroek toch niet omlaag, en als je zwem zwem je ook zonder shirt!" Maakt Dana een voorsprong. "Nee, Dana!" Dana probeert mijn shirt omhoog te trekken. Meteen ren ik weg met Danielle en Dana op mijn hielen. Soms, zijn ze raar. Ik kijk kort naar achteren. Danielle haar haren zwiepen mee met het rennen. Gauw kijk ik weer voor me en vlucht de trap op. Ik ren naar de meiden kamer en kruip onder de dekens van het bed. "Shawn we weten dat je daar zit" zegt Dana mistrieus. Ik antwoord niet in de hoop dat ze denken dat ik er niet zit.
De deken word omhoog gegooid. Ik gil zachtjes. Dana en Danielle schieten in de lach. "Hoorde je die meisje gil dan!" Grinnikt Dana. Ze springt samen met Danielle bovenop me. "Kom op! Twee tegen een dat is niet eerlijk!" Ik bescherm mijn shirt. "Ik wil ook een keer iets doen" jammert Danielle. Dana fluistert iets in haar oor. Please laat dit ophouden! Meteen trekt Danielle aan mijn broek. "Nee jongens dit zie ik als pesten!" Roep ik. "Wij pesten Hellemaal niet, we willen biologie" zegt Dana lachend. Ik rol mijn ogen. "Kijk" zegt ze tegen Danielle. Ze probeert mijn shirt omhoog te krijgen maar ik hou mijn armen ervoor. "Als je nu je armen niet opsteek trekken we je onderbroek naar beneden" dreigt Danielle. Ze trekt heel zachtjes aan mijn onderbroek waardoor die een stukje omlaag gaat. Meteen doe ik mijn handen omhoog. Eerlijk Danielle is schattig als ze zo doet. Dana trekt mijn shirt uit. "Omg je hebt echt een sixpack!" Roept Danielle. Moet de buren dat ook weten. Ze gaat met een hand door mijn bos krullen. Zo schattig die glimlach van haar. Mijn mondhoeken krullen omhoog. "Waarom glimlach je zo, je zit hier bijna naakt" grinnikt Dana. Ik haal mijn schouders op. "Waarom willen jullie mij zo graag naakt zien?". Ze kijken elkaar beiden aan. "Omdat je schattig bent" zeggen ze dan beiden. Danielle gaat liggen bovenop mij. "En als je nog een keer stom gaat glimlachen dan trek ik echt je onderbroek naar beneden" bedreigt ze me. Mijn onderbroek is al zowat naar beneden. Meteen trek ik hem een beetje op. "Goed laten jullie me nu gaan?". Ze schudden hun hoofd. Ik zucht en duw Danielle van me af. "Ik ga!" Roep ik en doe mijn kleren gauw aan. Net wanneer ik mijn shirt aan doe voel ik de hand van Danielle op mijn rug. Ik hap naar adem. Een tinteling gaat door me heen. "Doei Shawnie hooney" zegt ze mijn bijnaam. Ik glimlach. "Doei Daantje banaantje".
JE LEEST
I treat you better! SM Dutch
Fiksi PenggemarIk zag hoe hij haar behandelden. zij zich daar goed bij voelden en ik voelden soms een steek jaloezie. Ik zag hoeveel verliefd ze was op hem en dat deed me zoveel pijn. Ik zag hoe ze huilden, ze me zoenden en een gevoel van blijdschap door me heen g...