Het avondeten is behoorlijk ongemakkelijk, vooral omdat ik me niet op mijn gemak voel. Ik neem een hap van de spaghetti en kijk naar Summer die de ongemakkelijkheid merkt. Ik denk aan Dana, hoe ik haar pijn deed. Waarom begin ik nou steeds meer op Carter te lijken. Ik begrijp mezelf niet meer.
'Dus..... Shawn, jij bent gelukkig met mijn dochter?' Vraag de moeder van Summer. 'Nee.. ja' zeg ik en glimlach. Ongemakkelijk prik ik met mijn vork in de pasta.
Zodra we klaar zijn met het eten trekt Summer me mee naar de gang. 'Wat is er?' Vraagt ze gestrest. Ik haal mijn schouders op en staar naar mijn voeten. Wat moet ik zeggen? 'Het is gewoon, ik wil je niet pijn doen Summer!'. Ze staart me met open mond aan. Een rilling gaat door me heen. 'Ik vind je niet leuk'. Woedde brand in haar ogen. In een hoog tempo beginnen ineens tranen over haar wangen te rollen. 'Waarom?!' Vraagt ze zacht. Ze wil me slaan. Ik doe alvast de voordeur open.
'Ik weet het niet.... ik wou je niet pijn doen en ik wist net wat ik moest doen oké! Het was zo ik was jaloers en ik zoenden je en ik dacht dat jij dacht dat we iets hadden...'. Ik ontvang een klap in mijn gezicht. 'GA WEG!' Schreeuwt ze. Zo snel ik kan ren ik weg.
Thuis aangekomen kijkt mijn moeder me fronsend aan. 'Meiden' mompel ik en ren naar boven. Boven plof ik op mijn bed. Zodra ik rustig ben haal ik een schrift onder mijn bed vandaan. Automatisch glijd ik met mijn pen over het papier. Woorden ontstaan. Liefde ontstaat.
Meteen mislukt het en kras ik het weer door. Ik zal nooit liedjes kunnen schrijven. Het is veel te moeilijk. 'Als je beroemd wil worden later moet je eerst beginnen met leren schrijven anders kom je nergens'. Woest smijt ik het schrift op de grond. Ik kan het gewoon niet. Ik wil covers blijven zingen. Beroemd word ik nooit.
Aaliyah staat in de deuropening. Een bezorgde glimlach staat op haar gezicht. Ze haalt een hand door haar haar en komt naast me op bed zitten. 'Wat is er nou Shawn? Waarom ben je ineens zo onzeker?'. Ik haal mijn schouders op. Aaliyah hoeft dit niet te weten. Ze legt haar hoofd tegen mijn schouder en zucht. 'Shawn je kan dit...' fluistert ze. 'Wat moet ik kunnen?'. Aaliyah veegt een plukje uit haar gezicht. 'Je word beroemd, geloof me'. Ik grinnik kort. Waar komen al die wijze woorden vandaan bij haar? Ik trek Aaliyah dicht tegen me aan en sluit mijn ogen. 'Dankjewel'. Ze grinnikt. 'Shawn soms moet je echt meer vertrouwen in jezelf hebben'. Ik bijt op mijn lip en druk een kus op haar wang. Aaliyah trekt een vies gezicht. Ik lach.
'Nee je hebt wel zachte lippen hoor' zegt ze dan. Nu trek ik een raar gezicht. Aaliyah lacht. 'Sorry ik vond het grappig!' Lacht ze. Ik kijk naar buiten door het raam. Regen klettert tegen het raam. Een zucht verlaat mijn lippen. Gauw trek ik mijn shirt uit en doe een joggingbroek aan waarna ik weer in bed ga liggen. Ik trek Aaliyah tegen me aan. Haar ogen zitten gesloten.
X
De deurbel gaat. Aaliyah kreunt zachtjes maar slaapt toch door. Zachtjes kruip ik uit het bed hopend dat ze nog ligt te slapen. Aaliyah snurkt gezellig door. Zachtjes loop ik de trap af. Ik open de voordeur. Twee blauwe ogen staren me aan. Summer is Hellemaal doorweekt. Tranen rollen over haar wang. 'Shawn..' is het enige wat er uit haar mond komt. Ik kijk naar haar been. Haar broek is gescheurd en bloed druipt langs haar been op de grond. Mijn mond zakt open. 'Wat is er gebeurd?' Vraag ik.
Ik wil haar in mijn armen trekken maar weet niet wat ik moet doen. Ze begint opnieuw te huilen. Amper woorden komen uit haar mond. Voordat ze nog iets kan zeggen ren ik naar de kast waar ik verband en anderen spullen uit haal. Ze kijkt me vragend aan. 'Shawn nee niet doen' fluistert ze. Ik buk voor haar en bestudeer haar been. 'Ik ben gebeten door een hond toen ik van mijn fiets viel doordat ik door de regen niks kon zien' zegt ze in een hap. 'Dat is veel ongeluk op een dag' fluister ik hopend dat ze het niet heeft gehoord. Ze blijkt het gehoord te hebben en knikt. 'Jou huis was het enige wat dichtbij was en ik kon niet langer door de regen naar huis' mompelt ze terwijl ze harder begint te huilen.
Ik knik sta weer op. Ze bestuurd me. Meteen kleuren haar wangen rood. O ja ik had geen shirt aan. Mijn eigen wangen kleuren ook rood. 'Euhhh... sorry' fluister ik. 'Ik ga boven even je wond schoon maken'. Summer schud haar hoofd maar ik pak al haar arm en trek haar mee naar boven. Ik ben niet zoals Carter en ik zal aardig tegen haar doen. Ze grinnikt zodra ik haar de wastafel op til. Kort raakt haar hand mijn borst. Ik voel haar trillen. Zelf voel ik niks. 'Moet ik misschien een shirt aan doen?' Vraag ik zacht. Ze haalt haar schouders op. 'Ik vind het niet zo erg'. Ik lach. 'Nee ik zie het'. Ze murmelt zachtjes wat.
Snel doe ik toch een shirt aan. 'Euhhh... ik kan er zo niet zo goed bij dus wil je even je broek uit doen'. Ze doet wat ik doe. Haar knalroze onderbroek laat me zachtjes lachen. Ze kijkt me vragend aan. 'Mooie kleur'. Haar wangen worden zacht roze. Ik glimlach en voordat ze wat kan zeggen zeg ik haar al op de wasbak.
Met water maak ik de wond schoon. Zodra ik haar blote been raak met mijn arm zie ik hoe er kippenvel bij haar ontstaat. Ze legt een hand op mijn schouder aangezien het pest pijn doet. Ik pak de jodium. 'Nee alsjeblieft niet!' Piept ze. Ik lach kort. 'Het moet'. Voorzichtig drup ik wat. Ze trekt een pijnlijk gezicht. Een paar tranen rollen over haar wangen. Ik kijk haar aan. Een stilte valt. Haar ogen worden zachter en ik zie hoe ze haar adem in houd van spanning. 'Vind je me echt leuk Summer?'.
OMG!!!!😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍 dit is zo fk leuk om te schrijven! So much love...
JE LEEST
I treat you better! SM Dutch
FanfictionIk zag hoe hij haar behandelden. zij zich daar goed bij voelden en ik voelden soms een steek jaloezie. Ik zag hoeveel verliefd ze was op hem en dat deed me zoveel pijn. Ik zag hoe ze huilden, ze me zoenden en een gevoel van blijdschap door me heen g...