24.

340 15 11
                                    

Halloween.

'Shawn wat is er met je aan de hand?' Hoor ik een anderen stem mengen. Dana. Ik blijf tegen de deur leunen. Moet ik me nu schuldig voelen? 'Er is niks gebeurd' fluister ik zachtjes. 'Shawn haat me'. Ik houd mijn adem in. Het zorgt ervoor dat ik langzaam wegzak. 'Shawn wat doe je?'. Net wanneer ik weer adem wil halen val ik op de grond.

X

'OMG SHAWN WAT DOE JE!' Roept een stem me langzaam wakker. Het lukt me niet. Ik kom niet overeind. Hopeloos blijf ik liggen. 'Als je niet antwoord trap ik de deur in!' Mengt de stem van Dana. Ik zet mijn korte nagels in de grond en krijg mezelf omhoog. 'I-i-ik ben O- O-oké'.

Wat was er gebeurd? Ik denk terug. Ik hielt mijn adem in. Plotseling viel ik op de grond. Een zucht verlaat mijn lippen. Zachtjes schuif ik naar de voordeur. 'Ga weg'. Geen antwoord. Ze blijven staan. 'Danielle en Dana ga alsjeblieft iets nuttigs doen!'. Danielle klinkt gefrustreerd. 'Shawn het spijt me'. Ik lach spottend. 'Zeg dat maar tegen al mijn vrienden'.

X

X
X

X
X

X
X
X
X
X

X
X

Het is al weer de volgende dag. Gisteren zit nog steeds in mijn kop. Ik ben voor het eerst voor mezelf opgekomen. Ik mis de oude Danielle niet normaal. Ze was zo lief.

Hand en hand rennen we de zee in. Op onze favoriete plek. Er komt hier niemand behalve wij, en dat maakt het zo speciaal. Danielle haar ogen glinsteren. Ze springt op mijn rug. Lachend laat ik haar van mijn rug vallen. Ze geeft een gil. 'Shawn doe n-'. Weer komt ze onderwater. Het water druipt langs haar gezicht naar beneden. Ze staart me als een verzopen kat aan. 'Mr fluffy' sist ze lachend. Ik grinnik. 'Jij bent anders ook heel fluffy'. Ik maak haar haar door de war. Ze lacht. Grijnzend probeert ze mijn haar door de war krijgen. Helaas ben ik daar te lang voor. Ze kijkt me belachelijk aan. 'Dit is oneerlijk'. Ik lach en ren uit het water.

'Om het goed te maken zing ik een liedje voor je'. Danielle lacht. Ik pak mijn gitaar. Samen Zingem we. Danielle lacht. 'Je kan zo mooi zingen!'. Mijn mondhoeken trillen wanneer ze dat zegt. 'Vind je?'. Danielle knikt. Ze komt dichterbij. Ik denk aan de eerste keer dat dit gebeurde. Ik houd haar tegen. 'Niet weer Danielle, waarom zoen je me? Je houd niet van me'.

De wind waait haar haar uit haar gezicht. Ze bijt op haar lip en kijkt naar de grond. Ik duw Danielle's kin omhoog zodat ze me moet aankijken. 'Omdat je zo lief en knap bent.... ik snap mezelf ook niet'. Een traan rolt over haar wang. Ik veeg hem weg. 'Het is oké, misschien is onze vriendschap ook iets te klef'. Danielle knikt. Ze maakt zich los.

Samen kijken we naar de golven. Mijn hart bonst in mijn keel. Onze vriendschap is apart. Het lijkt soms meer alsof we een stel zijn en veel mensen denken dat ook. Toch voel alleen ik wat voor Danielle. Danielle valt alleen op badboys. Jongens die roken, blowen en natuurlijk veel alcohol drinken. Ik noem ze liever players. Nooit duurden de relatie langer dan vijf dagen. Ze stellen niks voor.

Ik weet zeker dat Danielle en ik goed bij elkaar zouden kunnen passen, maar als zij geen gevoelens voor me voelt houd het op. Ik kan haar niet dwingen om van me te houden.

Mijn vrienden mogen haar absoluut niet. Ze is wel eens met ons mee geweest. Leah vind dat ze me afpakt. Ik snap het niet. Wat doe ik verkeerd?

'Serieus, hoe kom je zo gespierd?' Begint Danielle. Ik kijk haar fronsend aan. 'Geen van alle jongens op school is gespierder dan jou'. Ik lach zachtjes wanneer mijn wangen rood kleuren. Danielle knijpt zachtjes in mijn arm. 'Het staat je mooi'. 'Dankjewel' lach ik schaapachtig. Het is apart. Ze geeft me veel complimenten maar als ik zelf in de spiegel kijk zie ik niet meer dan een normale jongen. Zoveel spieren heb ik ook weer niet. Ik ben gewóón normaal.

A/n: Shawn je bent niet normaal je bent perfect!!!❤️😍😘

Morgen is het Halloween en ik heb er eerlijk gezegd geen zin in. Vorig jaar droomden ik ernaar vooruit, maar nu zie ik het niet zo zitten. Ik kijk naar de moedervlek in mijn nek. Mijn mondhoeken krullen omhoog. Wanneer de bel gaat ren ik gauw naar beneden. Twee ogen staren me stralend aan. 'Leah!'. Ik omhels haar. Ze glimlacht en drukt een kus op mijn wang. 'Ik hoorde het van Dana'. Haar glimlach verdwijnt. Ik knik bijtend op mijn lip.

'Jullie hadden gelijk, misschien is Danielle een trut'. Leah lacht zachtjes. 'Misschien?'. Ik zucht overdreven. Mijn gevoelens voor Danielle zijn niet weggegaan. Nooit. Ik wist al die tijd zeker dat ik haar nooit meer zal laten gaan. Nu heb ik geen keus. 'Maar ze is nu een trut, vroeger hadden jullie geen gelijk, toen was ze lief e-'. 'Hou je mond maar weer' onderbreekt Leah me. Ik staar haar fronsend aan. 'Oké dan...'. Ze grinnikt. 'Sorry...'.

Ik kijk naar Aaliyah. 'Waar was je?'. 'Logeren, gaan we het huis versieren?'. Ik knik. Leah helpt mee met de versiering. Ik gooi de lichtjes die aan een uit flikkeren in de boom. Een doodskop zet ik aan het hek. 'Dit ziet er eng uit' zegt Leah achter me. Ik knik. 'Met wie ga ik morgen dansen? Ik wil niet alleen zijn' zegt ze dan. Ik haal mijn schouders op. 'Wij kunnen misschien samen'. Haar mondhoeken krullen omhoog. 'Jaaaaa!! Je bent de beste Mr muffin!' Roept ze en drukt een kus op mijn wang. Ooit was het Mr fluffy :(. Niet aan denken!!! Ik moet Danielle juist vergeten.

Ik kan geen hoofdstuk erbij plaatsen dan flipt mijn iPad de hele tijd en bij de anderen boeken wel :( HELP ME!!!!!!!!!!!Zeg in de comments als je het weet 😳😬😬😬😬😬

I treat you better! SM Dutch Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu