Ik loop door een gang. De vloer voelt koud onder mijn blote voeten. Een rilling gaat door me heen. Voorzichtig open ik de deur van mijn kamer. Er is niemand. Waar is iedereen? Rillend laat ik de deurklink uit mijn hand glijden. De deur valt me een zachte klik dicht. Ik loop naar de trap. Hij kraakt. Het lijkt erger te zijn dan hiervoor. 'Mam? Pap? Aaliyah!' Niemand die antwoord. Zijn ze weg gegaan zonder mij.
Ik druk op een lichtknopje. Enkel licht gaat aan. Het is donker en eng. Voor een horrorfilm zou dit alles me laten rillen. Dat doet het nu ook. Het maakt me bang ook al weet ik dat alles van die films zo nep is als maar kan. Ik glijd met mijn hand langs de warme stof van de bank. Dit keer voelt het koud. Alsof er al eeuwen niemand op heeft gezeten. Ik ga met een hand door mijn haar en ga erop zitten.
Mijn blote voeten trillen. Een oordovend geschreeuw. Mijn voeten bewegen automatisch naar waar het vandaan komt. 'Aaliyah?'. Ik open de deur naar buiten. In het zwembad. Haar haren zijn duidelijk te zien in het ijskoude blauwe water. Zo snel ik kan doe ik mijn shirt uit en spring erin. Ik sla mijn armen om Aaliyah heen en trek haar het water uit. Een vreemd geluid komt uit haar keel. Haar huid word langzaam witter. 'A-achter j-j-j-j-je' krijgt ze eruit. Langzaam draai ik mijn hoofd om. Ik ontvang een harde klap.
Ik val achterover in het water. Mijn hoofd raakt de bodem van het zwembad. Ik ril over heel mijn lichaam. Ik probeer te schreeuwen. Het water omringt me. In mijn mond. Mijn neus. Mijn ogen. Het is overal. De pijn is vreselijk. Ik krijg mijn eigen hoofd bij de goede gedachten en zo snel ik kan spring ik uit het water. De frisse avondlucht laat me ademen. Ik kijk om me heen. Aaliyah ligt er nog. Een steek gaat door me heen.
Gebroken loop ik naar haar toe. Water druipt van mijn natte kleding. Ik streel met een hand langs haar koude huid. Langzaam opent ze haar ogen. Kort glimlacht ze. 'Je hebt me gered Shawn' fluistert ze. Daarna sluit ze weer haar ogen. Een hoest geluid komt uit haar mond. Ik pak mijn vest en doe het om haar heen. Daarna zet ik haar op mijn schoot. 'Waar is je vader?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Met mama naar een feest' fluistert ze. Een koude rilling gaat door me heen.
'Aaliyah kan je me vertellen wat er zonet is gebeurd?'. Ze bijt op haar lip. 'Er belden iemand aan, aangezien jij er nog niet was deed ik open, de man vertelde dat hij geen geld had en honger had, ik liet hem binnen en gaf hem in de tuin wat te eten, toen ik vroeg of hij kon vertrokken kwam jij binnen, ik wou je roepen maar je liep al naar boven.. de man antwoordde nee en ik bleef doorzeuren dat dit ons huis was en hij al blij moest zijn dat ik open voor hem deed en toen sloeg hij me' verteld ze snel.
'En waar is hij nu?' Vraag ik terwijl ik haar haren streel. Haar bruine ogen doordringen die van mij. 'Weet ik niet' fluistert ze gebroken. Een traan rolt over haar wang. Ik veeg hem weg en trek haar tegen me aan. 'Ik blijf voor altijd bij je' zeg ik met een glimlach.
De droom stopt. Ik schrik wakker. Waarom krijg ik steeds dromen die te maken hebben met die keer dat ik Aaliyah heb gered? Ik voel aan mijn zwetende rug. Ineens gaat mijn telefoon. Ik kreun geïrriteerd. Ik heb me verslapen, dat ook nog. Ik heb vandaag nog gewoon school, die allang is begonnen. Ik grijp naar mijn telefoon.
'Carter heeft het uitgemaakt' klinkt de huilende stem van Danielle. Iets van blijdschap en pijn gaat door me heen. Ik kan het niet bevatten.
'Waarom?' Vraag ik. Danielle begint harder te huilen. 'Gister ben ik dronken geworden en hebben Cameron en ik gezoend' snikt ze. Ik wil haar in mijn armen trekken. Lieve woordjes fluisteren, maar ik heb me verslapen en kan er nu eenmaal niet zijn.
'Ik kom naar je toe! Nu! Wacht even... ik heb me verslapen'.
Ze lacht door haar tranen. 'Slimme muffin' grinnikt ze waarna weer snikken verlaten. Ik hang op na een doei en kleed me snel om.
X
X
Zo snel ik kan fiets ik naar school. In de verte zie ik de school al.
X
Ik smijt mijn fiets in de fietsenstalling. 'Shawn' zegt een zielig stem. Ik voel twee armen om me heen. Ik schrik ervan. Het is Danielle. Haar tranen doordringen mijn shirt. Ik aai haar over haar hoofd.
'Kom er zijn hier veel mensen' fluister ik. Samen lopen we weg naar de wc's.
Ik geef Danielle een doekje. Ze begint alleen maar harder te huilen. 'Hij heeft het uitgemaakt voor mijn neus met iedereen erbij' jankt ze. Ik wil haar vertellen dat dat de bedoeling was. Dat hij haar heeft gebruikt en zo al weer een ander heeft. Voor hem is ze niks. Voor mij is ze alles. Ze is grappig. Eigenwijs. Lief en gek. Iets wat je nodig hebt. Dingen die me blij maken.
Ik wil dat ze opnieuw tegen mijn borst leunt ,ook al doorweekt m'n shirt. Danielle kijkt me vragend aan. 'Waar denk je aan?'. Mijn mondhoeken krullen omhoog. 'Aan jou' geef ik toe. Ze glimlacht. Ze weet dat ik haar leuk vind en dat maakt alles zo moeilijk. Ze weet wat ik voor haar voel en hoeveel ik haar nodig heb. Ik pak haar hand en kijk haar aan. 'Je komt er over heen, Carter is gewoon een klootzak' zeg ik. Ze grinnikt. 'Door jou wel'. Het laat me blozen. Ze slaat me tegen mijn wang.
'Niet blozen gekkie'. Het maakt het alleen maar erger. Danielle grinnikt. Ze springt op me af. 'Je bent echt een verlegen loser!' Grinnikt ze. Ik kan er niks aan doen. Mijn lichaam wil meer van haar. Ik trek haar tegen me aan. Bijna zoende ik haar. Ik weet mezelf te stoppen en doe alsof er niks gebeurd is. Danielle kust me op mijn wang. 'Ik wil geen ruzie meer hebben muffintje' mompelt ze. Ze glimlacht naar me. Ik knik. 'Ik ook niet meer, nooit meer'.
Ze grijnst. 'Houd je dat wel vol?'. Ze daagt mij uit. 'Ik houd alles vol zolang het met jou is'. Misschien klonk dat niet zo goed. Danielle fronst. 'Laat maar' zeg ik schamend en maak me los van haar. 'Nee ik vind het lief' Danielle trekt me terug. 'Ik vind het leuk dat je dat zegt'. Mijn mondhoeken krullen omhoog. 'Echt?'. Danielle zucht. Ze knikt. Ik haal mijn schouders op.
All we can do is Hold onnnnn! Just Hold on for my!😏☺️💕✔️
JE LEEST
I treat you better! SM Dutch
FanfictionIk zag hoe hij haar behandelden. zij zich daar goed bij voelden en ik voelden soms een steek jaloezie. Ik zag hoeveel verliefd ze was op hem en dat deed me zoveel pijn. Ik zag hoe ze huilden, ze me zoenden en een gevoel van blijdschap door me heen g...