18.

369 14 5
                                    

Ik wil niet dat Dana en Danielle nu ruzie krijgen. Ik heb nog nooit een meisje gehad dat om me gaf. 'Nee we liegen allebei' zeg ik toch dan maar. Ik ontvang een harde klap van Carter en grijp pijnlijk naar mijn hoofd. 'DOE NORMAAL!' Roept Dana. Iets wat Danielle nooit zou doen. Ze duwt Carter van me weg. Carter wil haar ook slaan maar ze ontwijkt hem. 'G-ga w-weg C-Carter' verlaat heel zachtjes Danielle's lippen. Carter maakt zich boos los van Dana en loopt weg.

Ik kijk de meiden beiden spijtig aan. 'Het spijt me zo Dana, ik wou je nooit zo pijn doen... Ik weet niet waarom ik Danielle zoenden' ik kijk naar Danielle. Haar ogen staan emotieloos. Alsof zeggen tegen Carter dat hij weg moet vreselijk is. 'Het is.... Oké' mompelt Dana. In haar ogen staat verwarring. Ze pakt mijn hand. 'Ik snap wel dat je eerder voor Danielle kiest dan voor mij, ze is je beste vriendin en ik heb gehoord dat je vroeger verliefd op haar is.. Je bent niet op mij Shawn'. Hij steekt me zo erg.

Ik doe Dana pijn, maar op de een of anderen manier voelt het meer alsof zij een mes in me steekt en me de grond toe duwt. Ik zak dieper in de grond tot er niks van me over is. Met open mond kijk ik Dana aan. Ze laat mijn hand los. Een traan verlaat haar oog en land op de grond. Ik wrijf over haar arm. 'I-ik voel me zo slecht'. Ik open mijn armen. Dana loopt meteen mijn armen in. Harde snikken verlaten haar lippen. Ze laten me rillen terwijl haar tranen mijn schouder doorweken. Ik glijd met mijn hand door haar haar.

Ze begint alleen maar harder te huilen. Ik heb het gevoel dat ik het zoveel erger maak dan het is. 'We blijven vrienden voor altijd' probeer ik. Ze begint weet harder te huilen. Ik druk een kusje op haar voorhoofd. Danielle staat daar maar versteend om wat er is gebeurd. Ik weet niet hoe ik Dana moet troosten. Als ze net een beetje stopt met huilen zeg ik weer een woord en dan begint ze weer harder te huilen. Ik besluit niks meer te zeggen.

X

X
Dana maakt zich van me los en staart me aan. Haar ogen laten me rillen over mijn hele lichaam. Ik merk nu pas dat iedereen van het schoolplein af is en dat het is gaan regenen. 'Heb je het koud?' Vraagt ze zacht. 'Nee' lieg ik. Mijn haar doorweekt. En geloof me met nat haar vind ik mezelf er echt niet uit zien. Ik laat het maar zoals het is. Het gaat niet altijd om mij. Dana gaat met een hand door haar natte haren. 'Laten we naar huis gaan' fluistert ze bijna. Ik kijk naar Danielle. Ze huilt zachtjes onder een afdakje. 'Of moeten jullie nog praten?' Dana wijst naar haar.

Ik haal mijn schouders op. 'Ik kan Danielle niet alleen achterlaten' mompel ik. Dana drukt een kus op mijn wang. 'Je bent stom geweest Shawn, maar ben ik dat dan nooit? Jawel, en ik vergeef je omdat ik je nou eenmaal goed ken'. Ik glimlach.

X

Ik ga naast Danielle op de grond zitten. Ze kijkt me aan. Ik bijt zachtjes op mijn lip niet wetend wat ik moet zeggen. 'Waarom kuste je me?!' Nu klinkt ze boos. Haar ogen staan donker. 'Ik weet het niet' lieg ik. Ze grijpt mijn hand vast. 'Je hebt mijn relatie met Carter verpest! Ik moest het voor je opnemen godverdomme Shawn!' Roept ze. Ik voel een schok door me heen gaan. Mijn kus was niet wat ze zocht. Ze wou Carter. Ze voelden niks..

'Dat van jou en Carter werd toch niks!' Roep ik. Danielle staat op. Ik doe haar na. 'Geloof je het zelf? Geef gewoon toe dat je van me houd Shawn!'. Haar ogen doordringen die van mij. Ik kijk naar de grond. Hoe moet ik dit aanpakken? Vroeger toen je klein was was alles zoveel makkelijker. Bijna niemand had echt gevoelens op zijn dertiende.

'Ik ben verliefd op jou, Danielle'.

Haar ogen schokte. Ik trilde bij mijn eigen woorden. 'Ik hou van jou ook al zou ik het niet willen'.

'Ik hou van je lieve ogen'.

'Je lieve lach wanneer je van die suffe grapjes leuk vind'.

'Er is iets wanneer je mij aankijkt dat me diep van binnen laat ontploffen'.

Danielle gaat wanhopig met een hand door haar haar. 'En ik kon het je niet vertellen, je was op Carter en het veranderde niet, zag je niet hoe hij je gebruikten?'.

'Ik heb nooit een meisje gebruikt, het word gezegd maar dat is niet waar... Carter wel.. Hij heeft al mijn vriendinnen afgepakt en het zal me ook nooit meer lukken om er een te krijgen die werkelijk om me geeft'.

Danielle komt dichterbij. Haar ogen verdiepen die in die van mij. 'Shawn' fluistert ze hees. Ik wil het gevoel in me wegduwen. 'Ik hou van Carter'. Ik breek in stukken. Ik wil vallen op de grond. Krijsen. Krijsen om alles. Alles uitschelden en mezelf pijn doen tot de werkelijkheid naar boven komt, de pijnlijke waarheid. 'Dat weet ik' mompel ik. Haar mondhoeken krullen kort omhoog.

'Dana houd van jou, je kan haar niet meer pijn doen' gaat ze verder. Een blaadje dwarrelde tussen ons in. Danielle gaat met een hand langs mijn natte wang. Een traan glijd langs haar hand naar beneden. 'Huil je?' Vraagt ze zacht. Een harde snik verlaat mijn lip. Ik knik. 'Om mij?'. Ik bijt op mijn lip. Bang voor de waarheid. 'Ik hou van je Danielle'. Ik ga op de grond voor haar zitten.

'Al zo lang'. Ze buigt voor me neer. 'Het spijt me..' Fluistert ze. Teder gaat ze met haar hand langs mijn wang. Een tinteling ontstaat daar. 'Ik weet zeker dat je Dana veel leuker vind dan mij, zij lijkt meer op de oude ik, ik ben veranderd Shawn dat moet je accepteren' verteld Danielle. Ik veeg mijn tranen weg en knik. 'Helaas wel' met dat loop ik weg. Ik ga Dana zeggen dat ik van haar houd.

Ik wil Dana niet horen huilen op haar bed. Ik wil geen een iemand laten huilen. Maar ik wil haar ook niet mijn liefde gunnen. Niet alles maar wel een deeltje. Dat deeltje heet vriendschap. En die geef ik haar. Want houden bestaat ook in vriendschap en op die manier houden Dana en ik van elkaar. En ik weet dat Danielle nooit van me zou houden, ik ben niet stoer genoeg niet zoals zij wilt. Ik ben niet knap genoeg. Maar ik verzorg haar beter....beter dan hij kan!

I treat you better! SM Dutch Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu