19.

333 17 2
                                    

Ik glimlach en pak mijn gitaar. Zachtjes begin ik te spelen. Zingen, dat doe ik nu eenmaal de laatste tijd niet meer. De bel verstoord het. Ik loop naar beneden. Ian zou pas om half twee hier zijn.

Ik open de deur en staar in twee donkeren ogen. 'Dana' ik bijt op mijn lip. 'Danielle kwam gisteren huilend bij mijn deur' zegt ze zacht. Ik kijk naar de grond. Hoe kan het haar pijn doen. 'Ze wil niet veranderd zijn, ze mist jullie gestoord lol van gisteren en ze zei dat ze merkten dat ze steeds meer ging roken en drinken, drugs en zo' verteld Dana verder.

Ik kijk haar met grote ogen aan. 'Carter heeft haar veranderd, maar ze wil niet dat we ons daarmee bemoeien'. Ik knik. 'Wil je wat te drinken?' Ik laat Dana naar binnen. Ze glimlacht en begint te lachen. 'Wat is er?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Waarom draag je geen shirt aan?' Vraagt Dana. Ze springt alsof het haar eigen huis is op het aanrecht. Ik open de kast en pak er twee glazen uit. 'Omdat het zaterdag is, het leven van een jongen zit zo in elkaar, je moet blij zijn dat ik nog een broek aan heb'. Dana grinnikt. Ik schenk de glazen vol met cola. 'Ik vind het allebei leuk' zegt ze. Ik kijk haar fronsend aan en geef het glas.

Ze lacht. 'Het kan mij echt niks schelen' mompelt ze verder. Ik knik maar.

We lopen naar boven en gaan op mijn bed zitten. 'Waar zijn je ouders?'. 'Naar een wedstrijd van Aaliyah, ze zit op ijshockey net als ik'. Dana knikt. Ze leunt tegen de muur en krult een haar om haar vinger. 'Leuk' mompelt ze. Ik glimlach.

'Zijn we nu gewoon vrienden?' Vraagt Dana na een stilte. Ik ga rechtop zitten en kijk haar blij aan. 'Ja, en het spijt me, want ik weet hoe je je voelt, Danielle heeft mij afgewezen'. Dana geeft me een korte knuffel. 'Moeten we nu samen gaan janken op bed met ijs en daarna ons vol vreten met muffins en milkshakes?' Dana kijkt me hoopvol aan. Ik bijt op mijn lip. 'Ik zou het wel willen alleen Ian komt om half 2' murmel ik spijtig. Dana haalt haar schouders op. 'SINGLE LIFE!' Roept ze lachend.

Aaliyah die blijkbaar net terug was en in de deuropening staat kijkt ons raar aan. Ik kijk Dana lachend aan. 'Ik ben ook single!' Roept Aaliyah lachend, ze zwaait met haar handen in de lucht. Dan gaat de bel. 'Oh ik open de deur wel!' Roept Aaliyah. Het valt me nu op hoe laat het het is. Ik sta op en trek Dana mee. 'Ian mag je vast, en dan nog... We kunnen gezellig iets samen doen'.

Ian kijkt naar Dana en dan naar mij. 'Een vriendin van me, ja Euhm... Ze kwam toevallig langs en we kunnen ook met ze drieën iets doen'. Ian zijn blije lach verdwijnt. 'Maak je het nou uit met me!' Roept hij heel treurig. Ik kijk Dana fronsend aan. 'Nee joh grapje! Ik vind het goed' zegt Ian dan. Ik schiet in de lach. 'Ian's acteer skills!'. Dana grinnikt.

We gaan met ze alle naar boven. 'Shawn heeft een dikke kont!' Roept Aaliyah. Ze rent lachend naar haar kamer. 'Wacht even..'.

Ik laat Ian en Dana even alleen en ren naar Aaliyah's kamer. Aaliyah geeft een gil. Ik spring lachend bovenop haar. 'Wat zei je?' Vraag ik lachend terwijl ik haar kietel. Aaliyah maakt een soort spastische bewegingen aangezien ze er niet goed tegen kan. 'D-d-d-dat...' Probeert Aaliyah. Ze begint alleen maar harder te lachen. 'Je hebt een dikke kont!' Roept ze uiteindelijk lachend. Ik maak mijn handen los van haar buik. Kort daarna krijg ik een klap van Aaliyah tegen mijn wang. Ik geef haar een klap terug. Ze lacht. 'Mama Shawn sloeg me!' Roept ze. 'Mama Aaliyah sloeg me!' Doe ik haar na.

'Mama Shawn heeft een dikke kont!'. Aaliyah en ik schieten allebei in de lach. Ik val van haar bed af. 'Aaliyah doe normaal! Jij hebt meer komt dan mij' grinnik ik. Aaliyah schud haar hoofd. Ze slaat me op mijn kont. 'Zie je' grinnikt ze.

Ik schud mijn hoofd. 'Ik ben een jongen ,meiden hebben dikkeren konten'. Ik sta op van de grond en staar haar grijnzend aan. Aaliyah zet haar handen in haar zij. 'Mmm... Oké je hebt gelijk'. Ik sla haar op haar voorhoofd en ren weg. Aaliyah rent achter me aan. Ik ren gauw richting de trap naar Dana en Ian.

Bij de trap springt Aaliyah op mijn rug. Ik grinnik. We vallen beiden op de bank. Aaliyah slaat me tegen mijn hoofd. Iets van vijf keer. 'Krijg je terug..' Lacht ze. Ik kijk gaat fronsend aan. Aaliyah gaat van me af.

'Doei!'.

Ik kijk Ian en Dana lachend aan. 'Sorry, Aaliyah is soms heel vervelend'. Ze knikken begrijpelijk. 'Ik wil popcorn!' Roept Dana dan random. Ik grinnik. 'Wacht even.....'.

Ik loop naar de keuken. Zachtjes hoor ik Ian en Dana nog wat kletsen. Ik pak maks en stop het met olie in de pan. Voorzichtig zet ik deksel erop. Later hoor ik het al poppen.

X

'Klaar!' Ik loop met een enorme bak popcorn naar Dana en Ian toe. 'Welke film?' Vraag ik nieuwsgierig. Er staat een stapel van tien films op de tafel. 'Een van deze'.

Ik zucht. Zijn ze daar nog steeds niet uit. Wat hebben ze allemaal gedaan in de tussentijd. 'Wat hebben jullie allemaal gedaan?' Vraag ik wiebelend met mijn wenkbrauwen. Ian zijn wangen kleuren rood. Dana giechelt. Dit betekent veel. 'Niks we waren gewoon aan het kletsen over films' verdedigd Dana. Ik haal mijn schouders op. 'Goed dan... ik help wel mee met een film kiezen'. Ineens schieten ze beiden in de lach. Okey? 'Is er niet een speciale klik tussen jullie?' Vraag ik nieuwsgierig.

Het word stil. De luidde pling van mijn telefoon verstoord ons gesprek. Ik haal hem uit mijn zak. Het is van Instagram. Een meisje is me gaan volgen.

Leilax03: hyyy je bent echt knap😆

ShawnMendes/Ik: okeywwww?
Gezien

Leila blijkt mijn bericht gezien te hebben maar toch reageert ze niet. Wie is dat?

Ik kijk naar Dana en Ian. Ze praten nog verder over de film. 'Oké Laten we deze kijken'. Dana houd een film omhoog. Ian en ik vinden het beiden goed. Met de popcorn lopen we naar mijn kamer.

Eindelijk weer een hoofdstuk🙄

Sorry x

I treat you better! SM Dutch Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu