Hoofdstuk 10

2.8K 117 23
                                    

Pov. Nick

Ik word wakker in het bed van Hailey met haar in mijn armen. Ik stap stil uit bed en loop naar de badkamer. Ik was mijn gezicht en fix mijn haar. Ik loop naar de inloopkast van Hailey en pak daar kleren van mij uit. Ja ik weet het. Ik heb hier kleren. Ik laat hier vaak spullen slingeren en blijf wel vaak overnachten. Ik pak een spijkerbroek en een wit shirt, die ik aantrek.

Ik loop terug naar Hailey's kamer en schrijf op een papiertje dat ik naar school ben en dat ik na school terug langskom. Ik geef haar en kus op haar voorhoofd en loop dan uit haar kamer. Ik pak uit de keuken een boterham en loop het huis uit. Mijn rugzak ligt in mijn auto dus moet ik niet langs huis. Ik zucht even en rijd dan naar school.

Aangekomen stap ik uit en lopen Nila en Kate naar me toe. "Hoe is het met haar?" Vragen ze. "Ze had dehele tijd gehuild en is dan in slaap gevallen. Ze slaapt nu nog en ik heb gisteren gezegd dat ze vandaag niet naar school moest komen. Wat wel logisch is." Zeg ik. Ze knikken allebei. Payne komt erbij staan en ik zeg hetzelfde tegen hem.
"Arme meid." Zegt Kate en we knikken.
Iemand tikt aan mijn schouder en ik kijk om. "Wat is er Logan?" Vraag ik zuchtend. "Is het waar?" Vraagt hij. "Wat?" "Dat Hailey's moeder gestorven is." Zegt Logan twijfelend. "Spijtig genoeg wel." Zeg ik. Hij knikt. "Ik ga maar wel weer." Zegt hij en loopt weg.

"Hey! Nick!" Roept iemand. "Wat nu weer?" Vraag ik chagrijnig.
"Wow rustig aan man. Is er iemand dood ofzo?" Zegt Kyle lachend.
"Oh oh." Zegt Nila. Kyle kijkt haar vragend aan. Veel tijd voor antwoord heeft hij niet omdat ik hem bij zijn kraag pak en tegen de muur duw.
"Spot niet met dode mensen! Hailey's moeder is gestorven. Weetje niet hoe erg dat is als je je moeder kwijt raakt?" Zeg ik boos. Hij kijkt me verschrikt aan.
"Maar tijdens het feest had ze niks." Zegt hij volg ongeloof. "Dat dacht Hailey ook!" Roep ik.
"Nick!" Roept iemand. Ik draai mijn hoofd richting de ingang van de school en zie Hailey. Ik laat Kyle los en loop naar haar toe. "Hailey wat doe je hier? Blijf thuis." Zeg ik en buk bij haar neer. "P-papa." Zegt ze en er rolt een traan over haar wang.
"Wat is er met je vader?" Vraag ik. Nila, Kate en Payne komen erbij.
"H-hij is niet thuis of op zijn werk." Zegt ze zacht. Nila en Kate nemen haar in hun armen. "Het komt wel goed. Misschien is je vader gewoon even naar buiten en komt hij straks terug." Zeggen ze geruststellend. Ik sta op en neem haar in mijn armen. Ze snikt in mijn shirt maar dat maakt me niks uit. Zonder dat ik het door heb rolt er ook een traan over mijn wang.
"Niet huilen Nick. Daardoor ga ik nog meer huilen." Zegt Hailey die me aankijkt. "Ik huil door jou. Het doet me pijn jou zo te zien. En je ouders waren als 2de ouders voor mij. Dat weet je." Zeg ik. Ze knikt en pakt mijn gezicht. Ze veegt mijn tranen weg en geeft me een kus op mijn voorhoofd.
"Ga allebei naar huis. OMG ik ga ook nog huilen." Zegt Nila waardoor we een beetje moeten lachen. Ik kijk achter me en zie Kyle naar ons kijken. Net als de halve school. Ik pak mijn tas en Hailey's hand en trek haar mee naar mijn auto. We stappen in en ik rijd ons naar mijn huis. Mama zal Hailey ontvangen als haar eigen dochter. Net zoals Hailey's moeder mij als haar eigen zoon zag.

Als we zijn aangekomen stappen we uit. Ik doe onze voordeur open en loop met Hailey naar binnen. "Schatjes? Wat is er aan de hand." Zegt mijn moeder als ze ons ziet. Hailey begint terug te huilen en mijn moeder neemt haar in haar armen en sust haar. Ik miem naar mijn moeder dat haar moeder gestorven is. "Meisje toch." Zegt mijn moeder en neemt haar strakker vast.
"Natalie was een goede vrouw. Ze waakt nu over je en zal dat altijd doen. Ik weet zeker dat ze op een goede plek is en je altijd zal helpen tijdens moeilijke tijden." Fluistert mijn moeder. Hailey knikt. Mijn moeder laat haar zachtjes los. Hailey glimlacht naar haar en ik neem Hailey mee naar mijn kamer.
"Ik ben zo terug babe? Oke." Zeg ik en geef een kus op haar voorhoofd.

The ChangeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu