Hoofdstuk 1: Nieuw schooljaar

59.7K 742 203
                                    

Ik onderdruk een geeuw terwijl ik mijn wekker probeer stil te krijgen. De zomervakantie zit erop en spijtig genoeg begint school vandaag opnieuw. Ik zucht diep terwijl ik de slaap uit mijn ogen probeer te krijgen dat dus helemaal niet lukt. Mijn wekker is ondertussen gestopt met lawaai maken, waar ik al enorm blij over ben. Ik zet mijn grote zwarte bril op en gooi mijn deken naar achteren, een koude rilling kruipt over mijn rug omhoog. Het is misschien nog redelijk warm buiten, maar vanaf het moment dat ik mijn bed uit kom, heb ik het altijd koud. Ik zucht nogmaals en sta recht. Terwijl ik naar mijn badkamer, die ik samen met mijn broer moet delen, loop trek ik mijn gordijnen open en kijk naar de poster van Josh Hutcherson die aan mijn muur hangt. 

Ik heb een vrij grote kamer met een deur waar een inloopkast achter verscholen zit, recht tegenover de deur die naar buiten leidt. In het midden van de kamer staat mijn twee persoonsbed met de rug tegen de muur en daartegenover heb ik een raam met een balkon. Ik heb recht zicht op een ander balkon, het geen dat van mijn beste vriendin Ariana is. Voor de rest is mijn kamer wel normaal denk ik. Aan de kant van de deur die naar de gang gaat heb ik ook nog een bureau en mijn kamer is geschilderd in een bordeaux en zwarte kleur. Een combinatie die mooi samen gaat vind ik. De muur achter mijn bed is bedekt met allemaal foto's, de meeste van Ariana en mij die nonchalant tegen de muur geplakt zijn. Op de muur naast mijn inloopkast hangen een paar posters, waar van een dus van Josh Hutcherson is een andere is van Max Schneider. 

Met tegenzin loop ik de kamer uit naar de badkamer, op de gang kom ik eerst mijn broer tegen die ik een warme knuffel geef, we zijn heel erg close met elkaar, en ik denk echt dat we alles weten van elkaar. Of toch bijna alles. 'Hey slaapkop, wat zie je er goed uit in je ochtendlook, lang aan bezig geweest?' Hij grinnikt om wat hij zelf gezegd heeft. Ik rol met mijn ogen. 'Ik hou ook van jou, Will.' Hij heeft net zoals mij groene ogen en bruin haar, Will is twee jaartjes ouder dan mij. 18 is hij dus. Ik passeer hem, hij heeft blijkbaar al gedoucht, hoe kan hij in godsnaam zo vroeg uit zijn bed? Wat maakt het ook uit. Ik gooi de deur achter me in het slot en trek mijn pyjama aan dat bestaan uit een zwart topje en een kort grijs shortje. Ik draai de kraan open en stap al rillend onder de warme stralen. Het water spetst in mijn gezicht en maakt me meteen voor een heel stuk wakker. In een snel tempo was ik mijn haren met shampoo dat naar rozen ruikt, ook al heb ik geen idee hoe rozen ruiken. Maar het staat op het flesje en daarna was ik het nog met conditioner tegen de knopen. Als ik veel tijd heb ga ik meestal zitten onder de douche en laat het water langs me lopen, maar ik moet zo naar school dus dat sla ik even over. Nadat ik de kraan uitgedraaid heb en mezelf heb afgedroogd draai ik de handdoek om mijn lichaam en eentje om mijn haar. Zo loop ik de badkamer uit en dat omdat ik mijn kleren was vergeten... Hopelijk kom ik mijn broer deze keer niet tegen, we mogen dan mega close zijn dat wil nog niet zeggen dat hij me zo moet zien.

Zonder iemand tegen te komen ben ik bij mijn kamer geraakt en ga direct de kast in. Het is buiten nog goed warm dus kan ik een van mijn favoriete kleren aandoen. Een hoge, zwarte short, twee handen boven mijn knieën en een bordeaux blousje trek ik aan. Bordeaux is zeker mijn lievelingskleur. Eenmaal terug in de badkamer droog ik mijn bruine golvende haar en doe het samen in een staart. Een staart vind ik véél handiger dan als ik mijn haar loslaat aangezien dat altijd in mijn gezicht waait als ik met de fiets ga. Make-up draag ik niet dus daar hoef ik al geen tijd meer in te steken. Net als ik wil vertrekken zie ik mijn oorbellen liggen.  Het zijn kleine zwarte roosjes. Eindelijk ben ik klaar en loop naar beneden. We hebben eigenlijk een redelijk groot modern huis. 

Mijn broer zit al gulzig te eten als ik de keuken binnenkom. 'Waar is mam?' Hij kijkt niet eens op van zijn bord. 'Ze is naar haar werk', zegt hij met zijn mond vol eten. Mijn mond vormt zicht tot een 'O' en laat er niet veel geluid uitkomen. Ze is er bijna nooit meer en mijn vader heb ik al super lang niet meer gezien. Ze zijn gescheiden, de meeste zouden het erg vinden, maar ik niet. Ik heb nooit een goede band met mijn ouders gehad, meer met mijn moeder dan vader wel maar sinds de scheiding is die band ook verwaarloosd. Ze hadden meer ruzie dan wat anders dus ik vind het best zo. Ik hoor door de radio het liedje Titanium, gezongen door Max Schneider, normaal zingt iemand anders het liedje maar zijn stem herken ik uit duizenden. ik draai de radio harder en kijk glimlachend naar mijn broer die mij geïrriteerd aan kijkt. 'Zet het terug uit', mompelt hij. 'Doe het zelf maar', kaats ik terug, ik weet toch dat hij daarvoor te lui is. Ik zing zachtjes mee, hij is zo'n goede zanger!

Cliché Lovestory (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu