Hoofdstuk 20: Het geblondeerde worstenbroodje.

18.7K 670 219
                                    

Hej allemaal, ergens in het verhaal zet ik *liedje* en dan raad ik aan om het liedje op te zetten dat ik er heb bij gezet, gewoon voor het extra effect :) Enjoy ♥

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Mijn twee wenkbrauwen schieten meteen de lucht in en vallen terug naar beneden. De radertjes in mijn hoofd beginnen te werken en probeer het verbaasde gezicht van Chantal en gewoon iedereen te negeren, net zoals de openhangende mond. Volgens mij kan ik zien wat ze gegeten heeft.  

Oké, wacht stop!

Dit is allemaal omdat hij geen zin heeft in Chantal, hij haat haar, iedereen haat haar. Daar ben ik al zeker van en ik ben gewoon de persoon die het dichtste bij stond. Ja, dat is het vast, niets aan de hand. Ik zucht en probeer me niets aan te trekken van de tintelingen in mijn hand waar hij het vast heeft. Gek genoeg ga ik niet roepen dat het een leugen is, ik weet precies waarom.

Hij heeft mijn leven gered.  

Hij deed het en ik zal voor altijd bij hem in het krijt staan, het blijft gewoon door mijn hoofd spoken. Voor altijd! Ik zucht zachtjes en glimlach geforceerd naar de geschokte Chantal. Ik moet dit meespelen, hoe hard ik hem ook haat. Niemand verdient het om door Chantal lastig gevallen te worden, ook niet de grootste kwal van heel Italië en omstreken. Ook niet Yari. 

Een zacht, teder kneepje in mijn hand haalt me terug in de werkelijkheid, naar hetgeen dat voor me aan het gebeuren is zonder dat ik er zelf iets van snap. Ik glimlach naar Yari die me vriendelijk, voor de verandering, aankijkt. '... we gaan vanavond op dubbeldate met Josh en Ariana', maakt hij zijn zin af. Ik slik. 'O ja? Dream?' snerpt de hoge piep stem van de persoon die dezelfde kleur heeft als een gebakken worstenbroodje. Ik knik voorzichtig. Ze trekt een wenkbrauw op en tuit haar felrode lippen.

Waarom kan zij dat wel? 

O nee, ze gelooft me niet... 'Ja, hij is echt super.. euh... lief', probeer ik overtuigend te zeggen. Mislukt dus. 'Waarom geloof ik jullie niet?' vraagt ze met een gemeen lachje rond haar lippen. 'Omdat je dom bent', flapt Yari er uit. 'Serieus, Channie', zeg ik slijmerig en herpak mezelf, 'denk je nu echt dat ik met hem zou meespelen? Je weet dat ik hem eerst nog heb gehaat.' 

'Ja, ze heeft gelijk', komt Yari er alweer tussen, 'daarbij is ze echt super lief en mooi, waarom zouden we niet samen kunnen zijn?' Deze keer trekt hij een vragend gezicht naar miss trut. Yari, je gaat te ver. 'Bewijs het.' Slik. 'Wij kussen niet in het openbaar, daar is het nog te vroeg voor. Als we langer samen zijn, dan wel.' Thanks jongen die ik haat!. 'Een klein kusje op de wang kan vast geen kwaad, tenzij julie wat moeten vertellen natuurlijk.'

Verdomme! Chantal waar ben je mee bezig? Of moet ik mezelf afvragen waar ik en Yari mee bezig zijn? 

Ik draai mijn hoofd richting hem, de persoon die mijn vriendje speelt. Ik moet mijn best doen om niet te schrikken als ik zijn hoofd vlak bij de mijne zie. Ik zie elke kleine glinstering in zijn ogen. Elk stukje van zijn gezicht. En eerlijk is eerlijk, hij is knap. Ik glimlach half en bij hem zit er een grijns op zijn gezicht, natuurlijk vindt hij die grappig. Hij geeft me nog een kneepje in mijn hand. 'Oké', zegt hij met zijn warme stem, 'ik bewijs het wel.' Hij knipoogt nog naar me voor ik mijn hoofd wegdraai en een klein, maar zacht kusje op mijn wang voel terecht komen. 

Het duurde maar enkele seconden, helemaal niet lang maar toch genoeg om mij iets te laten voelen dat ik helemaal niet wil. Het zijn vast de zenuwen dat ik nu voel.  Ik laat de adem los die ik blijkbaar inhield. 'Zo goed?' vraag ik gesmoord en probeer te lachen. Maar deze mislukt helemaal. De mond hangt opnieuw open van het geblondeerde worstenbroodje en net zoals dat van de rest. 'Ik denk dat we maar eens moeten gaan, anders is onze reservering verlopen', zegt de vlotte stem van Josh. 'Ja, ik denk het ook', zegt Ariana en neemt Josh bij de hand, 'kom jongens', voegt ze er nog luchtig aan toe. 'Jongen en meisje', mompel ik nog altijd een beetje verbaasd van wat er enkele minuten geleden heeft afgespeeld. 

Cliché Lovestory (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu