Hoofdstuk 8: kinderen die naar cupcakes ruiken

20.7K 515 129
                                    

 Ik gooi de voordeur dicht. 'Dag Ariana!' roep ik nog voordat de deur in het slot valt. Een diepe zucht verlaat mijn mond. Ariana is een schat, echt waar. Begrijp me niet verkeerd, maar de weg naar huis was vreselijk! Josh dit, Josh dat... Oké, ik hou van Josh maar wel van een andere. Ik hou van Josh Hutcherson. In de Hungergames zijn Katniss en Peeta zo schattig samen... Als Katniss er niet was, was ik al lang gelukkig getrouwd met Peeta en hadden we schattige kleine kindjes die naar cupcakes ruiken. (Voor de mensen die de Hungergames niet gezien hebben (Schande) Josh Hutcherson speelt Peeta en Jennifer Lawrence, Katniss. Zie foto :))  'Will!' roep ik door het huis, ik krijg niet meteen antwoord dus schop ik mijn schoenen die me al de hele dag eng zitten aan te staren en te irriteren uit en loop de trap op en doe een Michael Jackson move. Voor zover dat mogelijk is. Ik loop mijn zwart-bordeaux gekleurde kamer in en spring enthousiast op mijn bed en kijk naar de poster van Josh Hutcherson. Ik glimlach en er schiet me iets te binnen. Na nog geen drie en een halve seconde sta ik achter mijn kalender en mijn vinger wijst naar volgende zaterdag waar een rode cirkel om getekend is met allemaal bloemetjes en draken op. -het moesten paarden zijn maar... shht!- 

OMG! Mijn mond valt open. Omg, omg, omg! Ik loop alsof mijn leven ervan af hangt naar mijn balkon. Ik blijf nog even hangen met mijn blousje voor het effect, spring over mijn wekker in slow motion, ik klim in een snel tempo over het balkon. Op de een of andere manier kan ik zo bij Ariana raken. 'Aria!' gil ik terwijl ik mijn gezicht tegen haar raam druk. 'Doe open!!' gil ik hysterisch. Een net zo enthousiaste Ariana komt naar me toe gesneld en opent het raam. Haar ogen glunderen. 'Omg!' gillen we tegelijk. 'jij eerst!' roep ik. 'Nee jij!' 

'De tweede film van de Hungergames komt zaterdag uit! De Catching fire!'

(Het zijn niet de echte datums, daarmee bedoel ik niet dat het nu opeens november is, nog altijd september :p) 

'Ik weet het, dat wou ik ook zeggen!' schreeuwt Ariana. Voor de voorbijgangers moet het wel een redelijk..raar zicht zijn om twee jonge meisjes te zien, die te staan schreeuwen naar elkaar op een balkon. 'Zaterdag gaan we kijken!' 

'Ja, natuurlijk! Gekkie', zegt Ariana. 'Ik kan haast niet wachten, ik was het helemaal vergeten. O, lieve cupcake...' mompel ik. We kijken al langer dan een half jaar uit naar deze film, en nu gaat hij eindelijk komen! De eerste film hebben we beide zeker al vijf keer gezien. Even serieus, hij wordt niet saai! 'Heb jij de boeken ook gelezen?' vraag ik terwijl ik langs haar naar binnen loop en op haar bed plof. Ze knikt. 'Natuurlijk, alle drie', ze glundert. 'Ik ook!' 

Na nog een tijdje gepraat te hebben merk ik dat ik misschien eens naar huis moet, naar mijn broer toe. 'Ik moet maar eens gaan, maar we gaan zeker en vast naar de Catching fire!' Bij de gedachte alleen al val ik bijna flauw. 'Is goed, ik zie je morgen.' Ze geeft me nog een knuffel en ik knuffel haar terug. 'Byebye Ariana!' roep ik nog terwijl ik over het balkon klim naar mijn huis. Ik loop ondertussen mijn kamer terug in en laat me voor de tweede keer op mijn bed vallen. Geïnteresseerd kijk ik naar de poster van Josh Hutcherson als Peeta. In het echt heeft hij bruin haar maar in de film blond, hij staat met beide! Ik kijk naar zijn donkerbruine ogen en laat mijn blik glijden over de rest van zijn gezicht. Hij is 21 jaar en ik 16, zoveel verschil is het toch niet? Ik hoor in mijn achtergrond dat de deur van mijn kamer is opengegaan maar heb het niet meteen door. In plaats daarvan struikel ik naar de poster van Josh en druk mijn gezicht er tegenaan. Ik glimlach tevreden. Een kuch verstoord mijn romantische moment met de jongen van mijn leven. Geïrriteerd kijk ik op en kijk in de pretoogjes van mijn broer. 'Will', grom ik terwijl mijn hoofd helemaal rood wordt. 'Wat doe je hier?' 

Hij begint breed te grijnzen. Waarom grijnzen jongens zo veel? 'Dat zag er euhm... leuk uit.' Ik rol met mijn ogen. 'Kom op, broertje, niet jaloers zijn.' Deze keer is het mijn beurt om te lachen. 'Kom nu maar gewoon hier kleine', zegt hij spottend. 'Nogmaals, ik ben niet klein!' protesteer ik. 'Wat jij wilt, kom dwerg, geef je grote broer een knuffel.' Ik kijk hem dodend aan. 'Stomme bananenmilkshake.'

Cliché Lovestory (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu