Ertesi gün okula biraz erken gitmiştim . Dersin başlamasına daha vardı . Ayça da erkenden gelmişti . Kafeteryaya çay içmeye gittik. " Ayça sana bir şey sorcam? Buğralar nerelerde takılır. Boş zamanlarında ne yapar? Sen biliyor musun?" "Bilmem herhalde diğer erkekler gibi halı sahaya falan giderler . Bu arada gözümden kaçtığını zannetme.Sen bu Buğra hakkında amma çok soru soruyorsun. Sakın gönlümü falan kaptırıyım deme harcanırsın. Tuğçe adında bir kız var onunla aynı sınıfta Okulun gözdesi Buğra'ya takıntılı hatta onunla aynı lisedeymiş. Sırf onun için bu okula gelmiş. Torpille geldiği söyleniyor . Zaten bu okulda okuyan çoğu kişi torpilli tek tük kişiler var hakkıyla gelen . Bir aralar Buğrayla çıktığı söyleniyor. Aman dikkat et bu kız Ceyda'ya benzemez."dedi . Bende " Sen bütün bunları nerden biliyorsun? Sonuçta bu senin ilk senen değil mi ?"dedim. "Bu okulda 4.sınıfa giden kuzenim var o anlattı.Onları bilmeyen yok" demesiyle ders vakti geldi. Bu Tuğçe'yi çok merak etmiştim . Sınıfımıza çıktığımız okulun her yerinde kağıtlar asılıydı . Kağıtları incelemek için yaklaştım. Tamamen öğrencilerin kendi aralarında düzenlediği öğretmenlerle ya da okulla hiçbir ilgisi olmayan gezi afişiydi.Antalya da 2 gün boyunca kalınıcaktı. Dışarıdan kişilerde kabul ediliyordu . Aklıma direk Zeynep ve Başak geldi . Keşke hep birlikte gitme şansımız olsaydı .Bütün okul gelecekti . Herkes her şeyi kendi üstlenecekti. Eve gidip sabırsızla Zeynep ve Başağa sormayı bekledim. Gezi hafta sonu olacakmış.İşimize gelirdi .Akşam eve gittiğimde sabırsızlıkla onlara anlattım . "Kızlar yarın değil evvelsi gün Antalya'ya gezi varmış . Bizde gitsek ya " dedim . Zeynep ve Başak sevinçle kabul etti . Zeynep " Peki o zaman yarın alışverişe çıkalım. " demesiyle sevincimiz daha da katlanmıştı.Sonuçta her kız alışverişi severdi . Haksız mıyım? Ertesi gün erkenden okula gittim . Bu gün okul çıkışı alışverişe gidecektik . Ayça'yla gezi hakkında sohbet ettik . Ayça "Siz uçakla mı gideceksiniz , yoksa arabayla mı? " Biz arabayla gidecektik . Sonuçta öğrenciydik. Kendi paramızı kendimiz kazanıyorduk ."Biz arabayla gideceğiz." dedim. " O Zaman sizin ilk grupla gitmeniz gerek . Yükseklikten korkan onların tabiriyle hoşlanmayan grupla . Duyduğum kadarıyla yaklaşık 250 kişi olacakmışız. Tahminimce 40 kişi falan arabayla gider . Şanslısınız ." dedi .
"Ayça bu gün okuldan sonra Zeynep ve Başak'la birlikte alışverişe gideceğiz. İstersen sende gel seni bizim kızlarla tanıştırmak çok istiyorum." dedim .
" Çok güzel fikir . Aaa... Buse'ye söz vermiştim . O da bizimle gelse sorun olur mu? " dedi . " Ne sorun olcak ya? Gideriz kız kıza işte . Bu arada Buse kim ? " " Hani sana bahsetmiştim ya . Bu okulda okuyan kuzenim diye . Hem merak ettiğin soruları ona sorabilirsin ." dedi. Dalga geçen bir sırıtılışla. Önemsemeyip , duymamazlıktan geldim.Nihayet okul bitmişti. Zeynep ve Başak alışverişe gitmek için otoparkta beni bekliyorlardı. Başağın ehliyeti vardı . Arabada onundu . Gerçekten çok güzel kullanıyordu. Arabaya yaslanmış bir vaziyette Zeynep " Nihayet geldin be kızım. Hadi gidelim."demesiyle . "Sanırım biraz daha beklesek sorun olmaz. 2 kişi daha gelecek" dedim sevimli bir ifadeyle . Biz Ayça ve Buse'yi beklerken gözüm bir yere takıldı . Buğra ve arkadaşları bir çocuğu kenara sıkıştırmıştı . Herhalde bu okulda gücü yeten yeteneydi . Herkes birini bir kenara sıkıştırıyordu. Buğra ve bir arkadaşı arkada gayet sıradan rahat bir şekilde dururken bir arkadaşı çocuğu dövmeye başladı.Ben şok olmuş bir şekilde onlara bakarken kızlar bunun farkına varmış olacak ki hemen yanlarına gittiler . Kimin kankaları işte. Zeynep "Hemen defolun gidin yoksa polis çağırırım." derken . Ben arkasında duruyordum . Başak'ta hemen dövdükleri çocuğu yerden kaldırıp yarasına çantasında çıkardığı malzemelerle pansuman yapıyordu . Size Başağın hemşirelik okuduğunu söylemiş miydim? Bu sırada Buğra bana bakıyordu. Zeynep'in karşısındaki çocuk tam kaşlarını çatmış bir şekilde konuşmak için ağzını açacakken Ayça ve Buse geldi.Hızlıca Zeynep'i alıp arabaya bindiler bende onları takip ettim .Arabaya binip otoparktan tam çıkacakken onlara dil çıkarmadan yapamamıştım. Sonuçta bugün kendimi hiç rezil etmemişti. İllahki etmem gerekirdi. Bu onların ciddiyetini bozup birbirine bakarak gülüşmelerine sebep olmuştu . Bizde hızla alışveriş merkezine gittik . Alışverişimizi yaptıktan sonra bizim eve gittik. Başak'ta annesinden izin almıştı. Eve gelince dinlenip , yemek yedikten sonra hemen bavulumuzu hazırladık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Karga
ActionBenim bu beyaz dünyamın renklere bulanmasını , gökyüzünün gökkuşağıyla renklenmesini merak ediyor , tam bir macera tutkunuysanız sizi bu kitapçığı okumaya davet ediyorum. Bu kitap genç bir kızın ayakta dimdik yalnız başına duruşunu anlatıyor. Ma...