----------------------------
Author P.O.V
“ Nak pergi ke tak ni? Alang-alang aku dah sampai lorong rumah Youngji ni.... Ah! Pergi jelah! "
Kata V sedang berulang-alik di teman permainan berhampiran di rumah Youngji. Dia mengambil keputusan untuk memulangkan barang milik Youngji yang tertinggal di depan pintu bilik muzik. Barang itu ialah diari,buku diari milik Youngji yang terkunci dari tepi.
" Ohmoh yah! "
V mematikan langkahnya apabia dia berhenti di depan pagar rumah Youngji. V mendonggak kepala ke atas dan melihat persekitaran rumah Youngji.
" Besarnya! Daebak! Aku ingat dia ni orang sederhana kat sekolah. Rupa-rupanya aku silap. Mmm.......? Maksudnya! Dia ni anak orang kaya! Patutlah sepanjang aku jalan lorong ni...ni lorong orang kaya...dari tadi aku nampak rumah besar je... "
Hebat betul V berimaginasi di luar kepala hotaknya dan matanya membulat sambil menerkup mulutnya. V ingat Youngji hidup secara sederhana tapi indah khabar dari rupanya dia ni anak orang kaya.
V melihat setiap kawasan rumah dan juga dia melihat di depan matanya kerana V nampak rumah ini yang paling besar dan mewah daripada rumah yang lain.
V terus mengeluarkan fon dan mencari mesej Jimin yang telah menghantar alamat rumah Youngji.
" Rumah ni aku rasa paling besar. Tak silap aku Jimin pernah kata kat aku...katanya bila aku lalu lorang ni...dan dekat situlah rumah Youngji dan lepas tu rumah yang paling besar dan mewah ialah rumah CEO dan itulah rumah Youngji......em....? What! Anak CEO! "
Bonggok lahanat mamat ni dan lembap sungguh...
" Aku rasa aku dah gila..."
Yes ko gila...
V mengkusut rambutnya dan dari tadi V cakap seorang diri macam orang gila. V mendengar pintu yang telah di buka dan menegurnya.
" Kamu buat apa kat luar situ? Kenapa kamu cakap seorang diri? "
Tanya seorang wanita dalam lingkugan 40an. V cepat-cepat menutup mukanya dengan buku diari Youngji dan terkejut apabila wanita itu bertanya dengannya.
Wanita itu menuju ke arahnya lalu tersenyum apabila V perangai begitu.
" Kamu ni siapa? "
Tegurnya sekali lagi. Akhirnya V mengalah kerana leguh nak angkat buku diari Youngji dan mengeluarkan wajar yang putih berseri-seri.
" Ah...ah...hahaha! Ah,saya Kim Tae Hyun imminda dan puan boleh panggil saya V. Saya ke sini nak pulangkan sesuatu. Rumah ni...rumah puan ke? dan puan ni ada anak perempuan bernama Song Youngji ke? "
Panjang lebar V menanyakan soalan kepada wanita di hadapannya.
" Ya,memang ini rumah saya dan itulah nama anak saya. Boleh saya tahu tujuan awak datang ke sini? "
" Sebenarnya,saya kawan dia,puan "
" Oh...kalau macam tu jemputlah masuk V. Kamu janganlah panggil saya puan. Kamu panggil je saya makcik. Marilah masuk "
YOU ARE READING
[On-GOinG] My Love from You [KIM TAE HYUN X BTS]
FanfictionSinopsis: "Oi! Kau ingat kau hebat sangat ke? Hah! Popular sangat ke kat sini?! Aku tak kisah kau ni artis ke tak,janji aku lebih hebat kat sekolah ni! Faham tak?!"-Kata Youngji panjang lebar. "Lantak ah! Apa kisah aku! Memang pon yang sebenarnya ak...