(Medya : Mısra.)
"hamilesin ve senin bu şekil oynamaman lazım!!"
....
Bu kelime defalarca kulağımda çınlandı. Nasıl bi kadın bu, yada benimle ne derdi var. Nişan bittiği gibi herkes evine gitti. O kadının söylediği ile bütün sevincim kaçmıştı. Nerden biliyor yada birine dermi. Bunlar hep kafamda kurduğum saçma sapan kurgulardı.
2 gün geçti aradan nişanın bitmesi. Bu iki gün boyunca Azad'a anlatmamıştım annesinin böyle birşey dediğini. Anlatma ve anlatmamak arasında gidip gelmiştim ama anlatmadım, anlatamadım.
Kaderin gülen yüzü yok. Sevinç yarıda kalır. Mutluydum. Bir saatte olsa herşeyi unutmuştum ama o kadın herşeyi mahvetti.
O günden sonra doğru düzgün odamdan çıkmıyordum. Şimdide odamda bir sağa bir sola gidip gelerek tırnaklarımı yiyordum. Hiç birşey diyemedim şok içerisinde sadece ona odaklanmıştım. O ise lafını söyleyip zafer kazanmışcasına gülerek arkasını dönüp gitmişti. Telefonumun çalmasıyla düşüncelerimi bir kenara koyup telefonun ekranına bakmadan cevap verdim.
"Efendim"
"Nasılsın yenge" Mısra'nın sesi ile içime huzur girdi.
"İyim sen"
"Bende iyim"
"Canım sıkılıyor gelsene buraya"
"Benimde canım sıkılıyor ama ben dışarıya çıkamıyorum." Üzülerek bunu söylemişti. Neden yada ne oldu ki.
"Neden dışrıya çıkamıyorsun"
"Bir ara anlatırım, bu akşam aşiretler gelip düğün gününü konuşacaklar haberin olsun"
Diyip kapattı. Doğru ya bir ay içerisinde herşey bitmek zorunda olacak. Nasıl yaşayacağım onunla bir odada iki yabancı gibi.
....
Akşam aşiretlerin gelmesi için hazırlıklar yapılırken aşağıda ben ise Azad la konuşuyorum.
"En fazla bir hafta yapacaklarmış." Dedi Azad.
"Erken değilmi bizimkiler şüpelenmez mi bu konuda" dedim tereddütle
Erken yapmaları zaten Sidar'ı şüpelendiriyor.
"Her şey benim kontrolüm altında merak etme." Dedi
"Nasıl yani" dedim.
"Zamanı gelince öğrenirsin sende hadi benim kapatmam lazım görüşürüz."
"Görüşürüz" diyip kapattı.
Aklında ne var senin Azad AĞA!!
......
Aşiretler gelince Kahvelerini yapıp en büyük aşiretten başlayıp babamda sonlandırdım. Kahvelerini dağıttıktan sonra salondan dışarı çıkıp kapının arkasından onları dinlemeye başladım.
"Şimdi Azad ağa düğünü erken yapmak istiyor. Bir hafta sonra düğün olacak Kendal ağa" dedi içlerinden en yaşlı ve büyük olan ağalardan biri.
....
5 gün sonra
Aşiretlerin bizim evden gitmelerinin üstünden 5 gün geçti ve 2 gün sonrada düğün yapılacak. Nedense içimde anlatamadığım sevinç var....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MARDİN'li VYK_2016 WATTYS2016 VYM_2016
General FictionNeyin cezası bu bilmiyorum ama bu yoğum bakımdan sağ çıkması için elimden geldiğince dua ediyorum. Üzerime atılan bi iftira bütün hayatımı mahvedecek.... "Hep senin yüzünden kocam bu halde" Azad'ın annesi zaten bana patlamak için gün ararken bu baha...