Kapitel 12 ~In-Law~

197 7 7
                                    

*seul bi pov*

Vi hade ätit en snabb frukost för att åka iväg snabbt.
Jag fick låna hennes kläder för mina var smutsiga. När vi var små lånade vi alltid varandras Kläder för vi gillade inte våra egna.

Jag hade undrat ett tag hur han kommer reagera ifall han ser mig. Skulle han bli förvånad? Glad? Arg?
Just nu hade jag inte så mycket att förlora.

Vi var vid ett centrum med olika affärer. Vem vet om han var i närheten så vi kollade runt lite.
Jag hade aldrig varit här så det var svårt att veta var man skulle. Tur att jag hade Ji hyun med mig.

Nu var vi nära gatan han bodde på och jag blev bara mer nervös för varje steg.

Ji hyun: det kommer gå bra. Va inte orolig.

Seul bi: tack för att jag följer med.

Ji hyun: varför skulle jag inte..
Hon slog mig löst för skoj skull och båda började skratta.
Vi skrattar åt allting..

Jag glömde upp att kolla upp och började sparka på en sten som ligger på marken. Jag sparkade den hårt så den hamnade långt. Jag började springa efter den men tappade synen ifrån den.
Jag böjde mig ber och kollade runt mig men hittade inte den.
Trodde den var borta så jag vände mig mot Ji hyun som låg lite efter. Hon stod still och höjde lite med ögon brynen.
Jag backade bakåt med små steg
Men kände att jag krockade in i en person.

*taehyung*

Hon lekte med en liten sten vilket jag tyckte var jätte sött. Jag fick fram ett litet fnatt. Men hon verkade inte märka något.
Hon bakade bakåt och rakt in i mig.
Snabbt vände hon sig och bugade.

Seul bi: förlå...

Direkt då hon såg mitt ansikte öppnade hon munnen och tog ett steg tillbaka.
Jag gav henne ett glatt smile men kände att ögonen fylldes med tårar.

Taehyung: så du kom faktigst..

Seul bi: taehy... Sluta inte i bts! Du vara får inte, du behövs! KännsSomAttÄrMittFelFörlåtSkaFörsvinnaOmDuVillAttJagSkaGöraDet.

Hon knöt sina knyt nävar och darrade med benen lite.
Hon tog ett djupt ande tag och väntade på att jag skulle säga något.
Jag la ena armen runt om hennes axel och gick hem igen.

*seul bi pov*

När han la armen om mig hoppade jag till lite och gick med små steg.
Jag kollade på honom men kollade senare på Ji hyun som verkade njuta av det här.
Hon gav mig en tumme upp och gick vägen hem igen. Hann inte säga hejdå..

Vi började gå mot ett hus och det pirrade i min mage. Har ingen aning om vad som händer just nu..

Taehyung: jag är hem a nu!

Fru Kim: var har du varit?

Fru Kim kom in i hallen och kollade på mig förvånat.

Taehyung: det här är Seul Bi. Hon är min flickvän.

Seul bi: huh?

Jag kollade på honom förvånat och det ända han gjorde va att le tillbaka.

Fru Kim: Jasså? Men min ah? Hon va din första kärlek. Du ville spendera ditt liv med henne.

Taehyung: trodde också det.

Fru Kim: okej. Nog om saken. Det här kommer bli så kul!

Vi båda tittade på varandra som ett frågetecken.

Fru Kim: Du är såååå söt!

Hon drog i mina kinder och jag följde bara med i varje rörelser hon gjorde.
Aoww... Hon nyps. Men hon är
rolig och påminner om taetae hela tiden!

Fry Kim: Barn kom! Älskling.. Vi har en ny DAUGHTER-IN-LAW!
Och hon är såå söööt!

Mina ögon blev vidöppna och jag kollade sakta mot taehyung med
"Vad ska jag göra?" Blicken.
Han knöt sin hand med min och bara log. Hjärtat bara dunkar och dunkar.

Alla i familjen sprang och kollade glatt på oss. Syskorna kollade på varandra och "fangirlade"

Seul bi: em.. Heej!

Jag kände mig verkligen välkommen och det gör mig glad. Men in-law... Bruuuuh

Familjen drog in mig i huset och sprang åt olika håll för att ge mig saker.
Herr Kim gav mig sovlakan...
Fru Kim gav mig sängkläder som måste vara hennes gamla..
Syskonen gick till varsin sida av mig och taehyung och puttade oss mot varandra.
Taehyung stod bara och log och jag var alldeles rädd.

Taehyung tog mina saker och gick in i sovrummet. Ska jag verkligen sova här..

Taehyung: Det är ett täcke för två om du undrar.

Seul bi: OMO! Får jag ett stort täcke för mig själv.

Taehyung: vet inte hur du fick fram det till det.. Men jag tror mina föräldrar vill att vi ska sova tillsammans.

Seul bi: Whaaa!

Taehyung: inget at oroa sig för. Fast jag rör mig när jag sover och ber om vatten.

Han gav mig ett flin och jag började frysa till.

Taehyung: kom! Vi ska ha picknick med familjen.

Vi hade picknick ett tag och det var jätte kul. Vi skrattade, åt väldigt god mat, spelade fotboll och lekte massor av lekar. Efter det åt vi bulgogi till middag. Vi pratade ett tag men sen var det dags att åka hem igen.

Taehyung och jag fixade iordning oss för att sova. Det hade varit en bra dag idag som fick mig att tänka på annat.

Vi låg oss i sängen och deg blev väldigt stelt..

Taehyung: du.. Jag ska inte sluta i bts som du trodde. Vi har bara semester.

Seul bi: ohh..

Jag vände mig om efter jag gäspat och kände hur jag började somna.
Efter en stund la taetae runt sin arm och ena benet runt mig. Det började kittlas i min mage och jag log stort.

Jag somnade snabbt men kände något som började lysa svagt. Jag öppnade ögonen och såg min mobil lysa.

Ett sms..

Från min ah: det här kommer du ångra...
Jag glodde på mobilen ett tag och öppnade den för att svara.
När jag började skriva stängdes den plötsligt av.. Ah, batteriet..

Jag kröp ihop och höll i Taehyungs hand tills jag somnade..

Tove häär!
Vill bara säga att jag ska skriva en ny bok fast på engelska (min första)
Den kommer heta In-Law
Förlåt att jag stöööör. Lulu^^

Mr. RightWhere stories live. Discover now