Ik ben vroeger fan soort iets geweest van Totally Spies en het leek me wel leuk om er een kort verhaal over te schrijven.
Beverly Hills, pov Alex
Ik loop met mijn beste vriendinnen Sam en Clover naar het penthouse. Ik had vandaag een toets wiskunde gehad, en ik heb een 8! Terwijl wiskunde echt shit is. (Ook in real life). Sam had een 8.6 en Clover een 4. Ze had niet geleerd, want ze was te druk met jongens bezig. Ze had gister een date met Mick, een hunk. Ze hebben verkering.
'Mick is zooooooooooooo lekker!' zegt Clover. 'Ik vind hem ook een hunk, maar weet je dat hij met Mandy heeft gehad?' zeg ik. 'Mandy?! Die trut! Ik ga het hem meteen zeggen!' zegt Clover geïrriteerd. 'Wat ga je zeggen?' vraagt Sam. 'Dat hij niet met Mandy moet gaan!' zegt Clover en pakt haar mobieltje. 'Mick, jij hebt toch met Mandy gehad??' vraagt ze, nog steeds geïrriteerd. We lopen inmiddels in een straatje, dat is korter. Maar ineens draait de grond onder onze voeten weg. 'Ik moet ophangen, doei!' zegt Clover terwijl we gewoopt worden. 'Wat zei-ie?' vraagt Sam.
We glijden inmiddels naar beneden, en we komen in een trampoline, waardoor we in de kussens komen voor Jerry's bureau. 'Dat hij niks met haar had gedaan', zegt Clover.
'Hoi Jerry', zegt Sam nonchalant. 'Hallo Spies', zegt Jerry. Hij zit op z'n bureaustoel met z'n vingertoppen tegen elkaar. 'Clover, hoe gaat het?' vraagt hij. Clover kijkt op van haar gefrustreerd praten tegen mij over hoe een trut Mandy wel niet is. 'Het gaat goed, hoezo?' vroeg ze met een denkrimpel in haar voorhoofd. 'Je had de vorige keer frustraties met een jongen', zegt Jerry met een duh-gezicht. 'Is al over', zei ze. 'Mooi, dan kunnen jullie je nu volledig storten op de missie. Er zit een bende in de Two Left Us. Dat is een kasteel. Er zit een oude baron, meneer Reivele. Hij is uit zijn kasteel gevlucht toen de bende binnen kwam, want zijn bedienden hadden hem dat gezegd. De brug is opgehaald', zegt hij. 'Kennen jullie dat wel?' vraagt hij dan. Clover zit te gapen, en Sam kijkt geïnteresseerd naar de foto van het kasteel achter Jerry. 'Wel eens van gehoord, lijkt me best leuk', zegt Sam. 'Leuk kasteeltje', zeg ik en glimlach droog naar Jerry. 'Juist, Clover!' roept hij. 'Ja, ik luister wel hoor', zegt ze. 'Waar zit je nú weer aan te denken?' vraagt Jerry en zucht. Z'n blauwe ogen staan geïrriteerd. 'Ik had me verheugd op het penthouse, op ons zwembad. Bovendien heb ik een gezichtsbehandeling vanmiddag', zegt Clover. 'Daar kun je naartoe, je gaat namelijk vanavond pas', zegt Jerry. 'Oke', zegt Clover en kijkt naar de foto van het kasteel. 'Kan die niet instorten?' vraagt ze bedenkelijk. 'Tuurlijk, alles kan instorten, maar je hoofd doet dat nog es', zegt Sam. Ik lach.
Op het scherm verschijnt nu een plaatje van de gadgets. Jerry legt het uit. We hebben een hoverboard gekregen, de laser-lippenstift en de net-in-mascara.
'S avonds
We zijn aangekomen op onze plaats. Met onze compowder verwisselen we onze kleding. Ik m'n gele pak, Sam groen en Clover rood. As always.
We pakken onze hoverboards en gaan tegen de wand op van het kasteel. Het ziet er spookachtig uit, zo in het maanlicht. Als je er komt, staat het als een donkere schim afgetekend. Het staat midden in een bos. Er is een complete weg naartoe waar bijna niemand komt. Het kasteel het 'Two Left Us'. Ik weet niet waarom het zo heet, maar misschien heeft het iets met geschiedenis te maken.
'S avonds zijn er meestal geen mensen bij het kasteel, tenminste, dat hoop ik. 'Laten we onze hoverboards gebruiken om binnen te komen', zegt Sam. 'Goed', zeggen Clover en ik tegelijk. We pakken onze hoverboards en gaan erop staan. Hoverboard is mijn favoriete gadget. We zweven richting het kasteel. We vliegen over de muur heen en landen op een paadje die bij de buitenkant loopt. Se bergen onze hoverboards op en ik merk dat ik best zenuwachtig ben. 'Sammie, wat gaan we doen?' vraag ik zacht. Sam kijkt mijn kant op en ik zie dat ze ook best zenuwachtig is. 'We gaan het kasteel binnen en we overmeesteren hen in één keer', zegt ze zacht. 'Oké', zeggen Clover en ik weer tegelijk. We sluipen langs de muren en ik kijk naar beneden. Het is best diep. Kippenvel jaagt over m'n armen, maar ik negeer het. 'Halt!' wordt er ineens geroepen.
We reageren in een fractie van een seconde. Ik kijk om en zie en man met een pistool staan. Hij grijnst bad. Ik doe een slide over de grond, zo snel dat hij niet op tijd kan schieten. Daarbij wordt zijn pistool uit z'n hand geslagen. Hij valt achterover, en ik zit de volgende seconde op hem, hem proberen de hem in bedwang te houden. Maar dat lukt niet. Hij worstelt zich los en staat op. Toch maar wat meer Whoop trainingen volgen. Ik sta al in gevechtshouding. Dan wordt ik van achter beetgepakt en voel ik een klap op m'n hoofd. Alles wordt zwart......
Langzaam word ik wakker, mijn hoofdpijn is niet zo erg. Ik lig vastgebonden op de grond met Clover naast me. Er staan twee mannen. De ene heeft een witte doktersjas aan met bruine broek. Hij geeft grijs, lang, dik haar tot op z'n schouders en blauwgrijze ogen. Hij grijnst wreed. De andere is een kleerkast met zwarte trui en groene broek aan. Met zwart haar en donkere ogen. 'Zo.....' zegt de jas langgerekt. Jullie probeerden binnen te komen, hè?!' Z'n ogen staan glashard, maar hij lijkt niet echt een typische bendeleider. 'Wat moet je?' vraag ik boos. 'Dat kan ik beter aan jullie vragen. Wat jullie hier doen', zegt de jas. De kleerkast loopt ineens naar achter van de grote ruimte en doet een deur open. Er staat een man in, met minstens net zo'n borst als de ander. Hij zegt iets tegen de kleerkast, maar ik kan niet verstaan wat. De man loopt terug, na de deur dichtgedaan te hebben. Hij tikt de jas aan en fluistert iets. Het gezicht van de man betrekt. Dan zegt hij: 'We spreken jullie nog wel. Ik moet nu weg'. Hij wil weglopen, maar Clover geeft hem de kans niet. 'Als jullie ons toch gaan vermoorden, kun je ons net zo goed je plannen vertellen', zegt ze. De jas draait zich om en kijkt haar met een vernietigende blik aan. 'Dat gaat jullie niks aan', zegt hij. 'Bitch', fluister ik. 'Wàt zeg je?' zegt hij en brengt zijn gezicht dicht bij de mijne. Onwillekeurig doe ik m'n hoofd naar achter. 'Niks', zeg ik. De kleerkast stoot hem aan. 'Gaan we nu, verspil geen tijd', zegt hij. De jas knikt en ze lopen weg.
Als we zeker weten dat ze weg zijn, beginnen we te frunniken aan onze touwen. Maar ze gaan alleen maar strakker zitten. 'Het werkt niet', steun ik en ik ga stil zitten. 'Inderdaad', zegt Clover, en met een zucht gaat ze tegen de muur aan zitten. Ineens krijg ik een idee. De laser-lippenstift! 'Heb je je laser-lippenstift nog?' vraag ik. 'Nee, is er uit gevallen', zegt Clover. 'Ik ook niet. Hoe moeten we ooit loskomen?' vraag ik wanhopig. 'Hier is de oplossing', zegt ineens een stem. Ik kijk omhoog en zie Sam door het dakraam naar binnen klimmen. 'Geweldig Sam, maak ons snel los', zeg ik.
Sam maakt ons los, en we houden krijgsraad. 'Wat moeten we doen?' vraag ik. 'Ik ben al het één en ander te weten gekomen, ze houden meneer Reivele daar vast. Toen ik hierheen kwam, heb ik geluiden gehoord uit een ruimte hier beneden. Het leek op een ondervraging', zegt Sam en tovert een denkrimpel in haar gezicht. 'Dan moeten we daarheen, stel je voor dat hij mishandeld wordt!' zegt Clover ongerust. 'Laten we dat doen', zeg ik.
We sluipen heel het kasteel rond, naar het geluid dat we inmiddels horen. Uiteindelijk komen we bij een houten deur. We kunnen alles goed verstaan. Het gaat over schatten. '3,2,1, GO', riep ik knetterhard en ram de deur in. De deur valt meteen naar binnen. en ik zie een oude man zitten, waarschijnlijk de baron. Drie man staan er. Eentje staat er met een mes, en de wang van de baron bloedt. De anderen komen nu ook in actie, van hun verbazing bekomen. 'Ik neem dengene met het mes!' roep ik en ren naar hem toe. In volle snelheid haal ik hem onderuit. Ik sta zelf snel rechtop en ik geef hem een keiharde vuist tegen zijn slaap. Hij ligt knock-out op de grond. Die slaapt voorlopig wel zacht. Ik zie dat Sam en Clover de kleerkasten ook in slaap hebben gewiegd. Dan komen er vijf man binnen, waaronder de professor. Hij is verbluft. Ik maak van zijn verbluftheid gebruik en vloer hem. De mes die hij in z'n hand had, valt op de grond. Snel pak ik hem op en steek hem in mijn broeksband. Met een goed gemikte rechtervuist sla ik hem buiten westen. Clover heeft één man buiten westen geslagen. Ze is met een andere bezig, die verwonderlijk goed is in vechten. Hij staat tegenover Clover, helemaal gefocust op haar. Ik haal hem onderuit en Clover slaat hem buiten westen. Sam heeft ook twee man buiten westen geslagen. We geven elkaar lachend een high-five. 'Teamwork!' zeggen we alle drie tegelijk. We schieten in de lach. De geladen spanning van deze missie is eruit. Dan komt Jerry binnen. 'Goed werk, dames!' zegt hij. 'Dank je, Jerry', zeg ik. 'Jullie kunnen naar jullie bedje. Het is bijna kwart voor twee', zegt Jerry. 'Kinderbedtijd', zegt een Whoop-agent lachend. We lachen. We worden naar huis gebracht, naar ons penthouse. Na ons in onze pyama's te hebben omgetoverd, kruipen we ons eigen bedje in en vallen uitgeput in slaap.
Het tweede deel! Yeah! Sorry dat ik niet zo lang heb geüpload. Ik ga nog wat bedenken voor Horses&Badboys. Dat dus. Ly all! (Toen ik dit schreef, zat ik aan Allstars te denken. Ik heb één paar neppe, ik wil echte.)
1700 woorden
JE LEEST
Random
Short StoryDit zijn gewoon verhaaltjes die ik op een moment heb en dan uitwerk tot een verhaaltje Dit kan over alles gaan, van romantiek tot horror en van drama tot vriendschappen of fantasie. Jap. Enjoy! #verhaalmoment #random Hoogste: #60 in kort verhaal HOL...