Het had de hele nacht door geregend. De boom die boven hun tent stond, druppelde nog na op de luifel van hun tent. Een vieze geur vulde de grote vier-persoons tent - waar Joey en Matt overigs maar met z'n tweeën in sliepen. Ze hadden de kosten gedeeld en samen een grote tent gekocht. Zo hadden ze veel ruimte voor hun spullen, en voor eventueel een logé; als je begrijpt wat ik bedoel. Ze waren er allebei vrij makkelijk in en hadden al snel besproken dat het goed was als ze om de beurt een bedpartner mee zouden nemen (lees: luchtbedpartner). Het was voor hen beide namelijk heel gewoon, ze hebben elkaar wel eens vaker seks horen hebben. Laat staan dat ze elkaar wel eens naakt hebben gezien; vaak zat. Na het voetballen of in een dronken bui. Daarnaast sliepen ze allebei naakt, dus wanneer de een vroeger wakker was dan de ander, waren de klokkenspellen en de volle manen niet weg te denken; het was immers gewoon tegen de dertig-vijfendertig graden op de plek waar zij zaten in Frankrijk.
''Hebben we vandaag wat op de planning staan, Joe-Joe-Bee?'' vroeg Matt aan zijn beste vriend.
''Ik wilde eigenlijk gaan kanoën, of iets in die trant. Een watersport lijkt me leuk,'' bekende Joey.
''Dan gaan we dat toch doen? Het is ook jouw vakantie, en als ik eerlijk mag zijn... ik vind het zelf ook wel leuk.''
''Ik dacht dat jij niet van kanoën hield,'' vroeg Joey ongeloofwaardig geschokt.
''Mwah,'' een wat ongeïnteresseerde klank kwam uit Matts mond, ''zo af en toe vind ik het wel leuk, maar vorig jaar wilde je zo wat elke dag kanoën.''
En dat was eigenlijk waar. Joey hield van kanoën. Hij was er gek op. Het actieve gevoel gecombineerd met het warme rivierwater tegen je benen; hij kon er geen genoeg van krijgen. Misschien was het ook wel omdat het in Nederland weinig kan, als je dan op vakantie bent wil je toch graag de dingen doen die je in Nederland niet kan doen. Zo probeert de een nieuwe biertjes uit, eet de ander verschillende soorten kazen en nog een ander houdt van kanoën op verschillende plekken; het had erger gekund.
~
Matt en Joey stapten de kano in. Omdat de kano al in het water lag en dus heen en weer wiebelde als je er in wilde stappen, pakte Matt Joey's hand vast en hielp hem om in balans te blijven. Een wat ouder stel die schijnbaar uit Groot-Brittannië kwamen, maakten kotsgeluiden terwijl ze zeiden dat homo's slecht zijn voor de bevolking. Het was eigenlijk dol komisch, maar ook zeer triest als je er over nadenkt. Matt en Joey? Als twee homo's? Bij het idee moesten ze al lachen. Ze snapten ook wel dat sommige mensen zo denken, het waren twee onafscheidelijke vrienden die veel met elkaar hebben meegemaakt. Hun band was min of meer perfect.
''Oké, we zitten,'' zijn Matt toen de twee eindelijk gesetteld waren.
Joey glimlachte en vroeg of ze konden vertrekken. Matt knikte; ze waren er klaar voor.
Met Joey voorop en Matt achterop, vormden ze het perfecte duo. Ze waren niet fanatiek ingesteld, maar richtten zich namelijk op de fun. Als je die houding vergelijkt met vroeger, zijn ze totaal veranderd. Matt wilde altijd graag als eerste binnen zijn en Joey ging daar eigenlijk altijd in mee. Ze maakten een keerpunt toen ze er achter kwamen dat ze eigenlijk geen waar voor hun geld kregen. Ze konden amper genieten want ze waren continu bezig met als eerste over de streep te komen.
''Ik moet eigenlijk even plassen,'' zei Matt na een paar minuten kanoën. Ze moesten beide lachen.
''Dan gaan we even een mooie boom voor je uitzoeken!'' zei Joey terwijl hij peddelde naar de kant en Matt vervolgens omhoog hielp de hoge rand op.
Zelf moest Joey eigenlijk ook plassen, dus hij probeerde zelf ook een poging te wagen om de rand op te komen. En met succes! Het lukte hem. Aangezien er maar één boom aan de rand van het weiland stond, moesten Matt en Joey delen. Als dat nou het gekste was wat ze ooit hadden gedaan, dan zou dit een rare situatie zijn geweest. Maar beiden wisten ze dat dit niet het geval was.
Joey keek onopvallend naar Matt zijn klokkenspel. Matt heeft altijd al een grote piemel gehad. Toen ze op de middelbare school gingen kijken wiens piemel groter was, won Matt altijd. Joey had zeker geen kleintje, maar hij redde het net niet bij Matt. Ik schat dat Matt zo'n 19 centimeter is en Joey maar 17. Het was allebei wel boven het gemiddelde, maar als nog; Matt won. Joey moest oppassen dat hij niet hard werd. Hij is hetero, maar hij voelde zich altijd wel aangenaam in de buurt van hetgeen wat hijzelf ook heeft: een penis.
''Joey,'' begon Matt, ''ik moet je wat vertellen.''
''Oh god, als je zo begint is het iets ergs, wat is er aan de hand?''
Beiden waren ondertussen klaar met plassen en liepen naar de kano. Ze gingen op de rand zitten. De ene aan de linker kant en de ander aan de rechter kant; om de kano in balans te houden.
''Sluit je ogen eens,'' zei Matt. Joey stribbelde tegen, maar gehoorzaamde uit eindelijk naar zijn vriend.
''Nu niet schrikken, oké.''
Matt boog voorover en drukte twee lippen op die van Joey. Matt voelde hoe zacht Joey's lippen waren. Joey opende langzaam zijn mond en liet de tong van Matt naar binnen gaan. Als een vuurvlam dansten de twee tongen rondjes om elkaar heen. Het was iets magisch, het voelde geweldig. Maar wat hadden ze gedaan? Waar zijn ze aan begonnen? Verstoorde dit hun vriendschap niet?
JE LEEST
VERBORGEN VERLANGENS | ✓
Kısa HikayeJoey en Matt zijn al jaren vrienden, beste vrienden zelfs. Maar wie had gedacht dat zo'n klein detail hun vriendschap op z'n kop zou zetten?