Keesokan pagi...
Qas terasa berat. Apa benda sial.... matanya dibuka perlahan. Dia melihat kepala Irfan di atas perutnya. Patut la.. batu rupanya yang hempap aku. Pandangannya dialihkan pada siling putih. Kesian pulak aku kat budak ni. Dah la mak bapak dia bercerai. Bapak dia plak kat overseas. Kesiannnnnn.....
Tiba-tiba kedengaran telefon berdering. Tepon siapa tu? Alarm ke?! Matanya dipejamkan kembali. Perutnya terasa ringan. Ohh, budak ni dah bangun.
"Benda sial...apahal kepala aku kat dia? Sejak bila pulak aku kat bilik ni..?"
Qas mendengar bebelan Irfan. Alarm tersebut dimatikan. Haah, kepala kau kenapa ada kat atas perut aku? Lepas tu kenapa pulak kau ada kat dalam bilik ni? bukan kau ke yang berkeras suruh aku tidur kat bilik tetamu? Sakai jugak kan kau ni.
"nasib baik kau tidur lagi. Sorry dowh masuk kat dalam bilik kau. kadang kadang aku memang macam ni. pastu kau ni ingatkan aku kat abang aku. Sorry..."
Qas hanya mendengar. Maaf untuk tu jer? Hoi, kau dah maki maki aku. Mulut kau la mulut paling kurang ajar kau tahu?! Emmm, abang? Ohh, kau ada abang? Aku tak tahu pun.
Pap!
"Woi! Sakitlah giler!" , Qas memegang pipinya. Dia memandang Irfan. Irfan masih membuat muka ketat dia.
"ohh, ingatkan kau ni jenis yang susah dikejut." Irfan terus bangun. "Kau tak nak subuh ke?"
Qas mengangkat keningnya. Ohhh, ha'ah.....
Qas memasukkan telefonnya kedalam poket. Dia memandang Irfan. "Jom.."
Irfan mengangkat keningnya. Pergi mana?
"Kau tak lapar ke?"
"Err, lapar gak laa..."
Tak lama kemudian kedengaran bunyi hon di hadapan rumah Irfan. Qas berjalan ke arah pintu. Irfan menuruti langkah Qas. Pergi mana pulak ni?
Qas melangkah kearah kereta merah tersebut dang mengetuk cermin tingkap. Kelihatan seorang perempuan memandangnya. "cepatlah..."
Qas melambaikan tangannya kearah Irfan.
YOU ARE READING
Story 17: Kau?
General Fictionsebenarnya aku tak tau nak letak tajuk ape..hahahahhahahaha wtak utama: Irfan : pengawas sekolah (again...aku suka buat cerita pasal pengawas), pengawas yang...tak macam pengawas? watak kedua utama (?): Qas : nak cakap camne eh, budak yang agak...