Part 19

68 4 0
                                    

Qas menganggukkankepalanya. Sekarang dia terfikir akan wajah abang Irfan. Teringin nak tahu, macam Irfan jugak ke? Ataupun lain? Sekarang dia terfikir pula perkataan sempurna. Tak...takde apa yang sempurna Irfan. Takkan ada yang sempurna.

Pap! Irfan memegang kepalanya. "Kau kenapa siaaaa?!"

"Belajar la dowh. Kau muda lagi. Takkan kau nak sia siakan masa muda kau macam ni. bodoh la kau ni. kau ada masa lagi untuk buat perubahan. Walaupun seminit. Kau jadi bodoh bila kau terlampau pandai sebab kau terlupa untuk menjadi bodoh." Qas tersengih dan bangun daripada tempat duduknya.

Irfan memandang kearah Qas yang sedang berlalu. Aku salah dengar ke ataupun dia semakin matang? Kalau betul dia semakin matang, nampaknya sekolah ni akan runtuh......

Bagus gak, boleh cepat sikit habis belajar..hehehehehe...

--------------------------------

Ting tong! Kedengaran loceng rumah berbunyi. Irfan membuka pintu rumahnya. Kelihatan kakak Qas di muka pintu.

Irfan memandang wajah rina. Apa yang kakak Qas ni nak? Rina menyuakan mangkuk tingkat kepada Irfan. Irfan pantas menerimanya. "Ohh, terima kasih. Kenapa Qas tak hantar dengan kakak? Bukan dia suka datang ke rumah ni ke?"

Rina memandang irfan. "Dia ada kat rumah. Dah tidur. Dia penat sangat. Makan lah. Mak akak kirim." Rina memberikan senyuman kepada Irfan.

Irfan menghantar rina balik dengan pandangannya. Qas penat? Yeke? Harini pun dia tak sekolah.

Keesokan paginya....

Irfan berdiri di pagar sekolah. Melihat pelajar-pelajar yang lewat masuk ke sekolah. Kelihatan wajah Qas.

"hoi mangkuk...", Qas memandang Irfan. "Kenapa kau tak datang semalam?"

"Hoi hayun, sukahati aku la. Aku tak datang pun, keputusan aku bagus gak. Tak macam kau, hari hari datang tapi result ke laut. Blah la. Aku nak masuk kelas. Aku nak tidur. " Qas menolak tubuh Irfan ke tepi. Irfan mengangkat keningnya.

Well, kau tengok nanti result SPM aku!

Story 17: Kau?Where stories live. Discover now