Part 5

99 7 0
                                    

Mereka berdua berhenti di kawasan lapang di belakang sekolah. Kawasan tersebut sememangnya sunyi. Hakim melonggarkan tali lehernya. Irfan hanya memandang ketua exco disiplin dihadapannya. "Kau nak apa ajak aku ke belakang sekolah ni?"

"aku tak puas hati ngan kau"

Irfan tersengih. "tch- jadi kau nak ajak aku gaduh?", jari telunjuknya dihalakan pada dirinya sendiri. "kau tahu tak yang kau ni sedang buang masa kau. lagipun tunjuk la hormat sikit kat senior kau ni. baru dapat kuasa dah macam ni"

Hakim menggenggam tangannya. Memang dia tak puas hati dengan irfan. Sepatutnya dia! Sebab dia exco disiplin! Bukan Irfan! Irfan Cuma pengawas biasa.

Buk!

Irfan mengetap giginya. Kalau boleh dia malas nak bergaduh. Serius...benda ni semua kebudak budakan. Perlu ke bergaduh sebab kuasa? Irfan membetulkan cara dia berdiri.

"Aku pun dah nak habis sekolah. Jangan risau, aku dah cakap dah dengan cikgu pasal benda ni." irfan berlalu dari tempat tersebut.

Irfan memegang bekas tumbukan Hakim. Dia ingat aku takde kerja ke nak bergaduh. Kakinya berhenti apabila dia melihat Qas dihadapannya. Qas turut berhenti apabila melihat Irfan. Pandangan mereka bertembung. Irfan mengalihkan pandangannya dan terus berjalan kehadapan. Dengan sengihan, Qas juga melakukan perkara yang sama sebelum mereka berjalan melintasi satu sama lain. Qas berpusing ke belakang. "Hoi, kau tak reti nak tegur aku ke?"

Irfan hanya mengangkat tangannya dan terus berjalan kehadapan.

Qas menggenggam tangannya. "hish, aku tegur elok elok bukannya nak tegur aku balik!". Bebelnya seorang diri sebelum menyepak tin minuman yang ada disebelahnya. "amek kau! aku pun tak kenal kau la! Grr! Aku pun boleh buat macam yang kau buat"

"Mm2)

Story 17: Kau?Where stories live. Discover now