Hoofdstuk 2

8.9K 386 26
                                    

We stonden terug op, ik pakte de lijst met de opdrachten. Ik las voor:"Opdracht 3: Maak een tekening voor elkaar" We lachten en we pakten allebei een blad. Hij begon al onmiddelijk wat te tekenen maar ik wist niet wat. Uiteindelijk tekende ik maar een hondje en een katje en ik schreef 'Tristan' boven het hondje en 'Sofie' boven het katje. "Ben je klaar?" Vroeg ik. "Ja.." antwoorde hij terwijl hij zijn blad aan mij gaf en ondertussen die van mij pakte.

Op zijn tekening stond een eendje en een grote stier achter het eendje. "Ik ben zeker het eendje?" Vroeg ik geërgerd, hij zag me dus als een klein giechelend meisje. "Welnee, dat zijn onze leerkrachten.. Je weet wel, die kleine met haar luide iritante stem, en de stier is de gymleraar... Je zult het wel begrijpen als je hem ziet.." Zei hij. "Oh, gelukkig.. Ik dacht al dat je me zag voor een lelijk eendje" Grapte ik. Hij lachte:"Een lelijk eendje? Ach welnee.. Eerder een sierlijke zwaan. Maar jij ziet me precies wel voor als een lelijke hond!" Hij wees naar de hond die ik had getekend. "Ik kan gewoon slecht tekenen, alles wat ik teken is lelijk!" Zei ik lachend. "Hmm.. het poesje is toch wel aardig goed gelukt" Zei hij met een wenkbrauw omhoog. "Toeval" antwoordde ik.

ik pakte de lijst weer:"Opdracht 4: Vraag allebei 10 vragen aan elkaar. Je moet eerlijk antwoorden of gewoon niet antwoorden." Hij keek op:"Ik begin, waarom ben je van school verandert?" ik keek naar zijn donkerbruine ogen:"Mijn ouders zijn uit elkaar en mijn moeder woont hier nu dicht in de buurt dus ja..." Ik kreeg tranen in mijn ogen. Als ik erover nadenk, ging het laatste echt te snel.. Ik heb dit nooit gewild. Die nieuwe school. Hij pakte mijn hand vast en zei:" Sorry.. Laten we deze opdracht even overslaan." Ik knikte. Hij pakte de lijst:"De laatste opdracht, maak een wandeling." We stonden op. En net toen we uit het lege lokaal liepen kwam de rest van de klas terug van hun wandeling. Best een rare school, om in de plaats van kennismakingspelletjes te doen met de hele klas, zo een rare lijst geven per twee. We waren ondertussen al in het bos. Er was een akelige stilte onder ons tot ik eindelijk durfde te vragen:"Ben je ook nieuw op deze school?" Hij keek me aan:"Nee. Maar mijn vrienden doen een andere richting als mij, ik ken ook niemand van onze klas." Dat stelde me wel gerust.

~Heyyy comment aub.. ik weet niet zeker of ik verder ga doen met dit verhaal want ik heb zeeeeer weinig readss... Please comment!~

100% VerliefdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu