Hoofdstuk 10

7.6K 304 14
                                    

De volgende ochtend was ik extra vroeg opgestaan, zodat ik Tristan niet tegen kwam.. Ik was zeker nog niet vergeten wat gisteren nacht gebeurt was.. Ik kleedde me snel om, deed make-up op, friste me op en daarna ging ik naar beneden. Ik deed alles op een extra stille manier, want ik hoorde het gesnurk van Tristan die ik absoluut niet wou zien vandaag! Ik kwam beneden en at nog wat en maakte mijn boekentas klaar om te gaan. Toen ik vertrok naar school was Tristan nog steeds hevig aan het snurken, hij was vast vergeten zijn wekker te zetten. Dat is dan pech voor hem, ik was niet van plan hem wakker te maken!

Toen ik aan de bushalte stond kreeg ik een sms van Tanja. Bah, wat moest zij nu weer! Na die streken die ze met mij heeft uitgehaald haatte ik haar echt.

Tanja:'Zin om nog eens af te spreken? xxx'

Ik:'Wat denk je nu zelf?'

Geen seconde later kreeg ik antwoord.

Tanja:'Ik wil het uitpraten :('

Ik:'Waarover valt er nog te praten?'

Tanja:'Komaan Sofie, geef me een kans'

Ik:'Wat wil je?'

Ik zuchtte, ik had echt geen behoefte aan nog meer drama!

"Is er iets?" Vroeg een mooie jongen die ook op de bus stond te wachten. Ik voelde dat ik bloosde: 'Pff, nee niks speciaals' antwoordde ik.

"Als een meisje dat zegt betekend het juist het omgekeerde, vertel maar wat er is hoor" zei hij terwijl hij glimlachte.

Hij was zo mooi... Hij had groene ogen en blonde haren, hij was breed en gespierd. Ik kon zijn sixpack zien door zijn witte T-shirt.

"Ach wel nee, het is een lang verhaal" Zei ik. Hij knikte alsof hij begreep dat ik er niet over wou praten. Wat was hij toch sexy.

"Mag ik dan wel je nummer?" Zei hij. Ik pakte zijn gsm uit zijn zak en voegde mezelf toe in zijn contacten. Samen stapten we op de bus. Hij keek in zijn gsm:"Sofie..." zei hij toen hij zag dat ik me zo had genoemd in zijn gsm. Ik bloosde en vroeg:"En wat is jouw naam, als ik vragen mag?" Hij bloosde nu ook en zei:"Alexander"

Samen babbelden we nog heel de busrit, ik vertelde over Tristan zijn actie en hij vertelde over zijn voetbalclub, daarna ging het even over school en het bleek dat hij bij mij zat bij chemie. Even vergat ik alles en ik voelde me in de hemel... Al mijn verliefdheid was weg voor Tristan. Toen we op school aankwamen wandelde ik met Alexander naar zijn vriendengroepje, de meeste van het groepje zaten in mijn klas. De 2 meisjes Sara en Shaima onder andere. Het klikte direct goed met Shaima en Sara. Sara had blonde krullende haren was erg slank en mooi, bovendien had ze een mooie kledingstijl. Shaima was eerder iets donkerder kwa huidskleur, ze had steile zwarte haren die in een hoge staart waren en haar kledingstijl was ook niet mis.

We wisselden gsm-nummers en toen de bel ging, wandelden we rustig naar de klas. Net gelijk ik dat vroeger ook deed met Tanja, plots schoot me te binnen dat Tanja waarschijnlijk nog een sms gestuurd had. Ik keek naar mijn gsm en het klopte.

Tanja:'Het was niet mijn idee om je uit het team te zetten, het was Cindy! Je weet wel dat kreng van de cheerleaderdinges!!! Laat me je alles uitleggen alsjeblieft? :((

Cindy?! Dat kon toch niet? Zij was altijd aardig tegen mij! Ik werd toch een beetje nieuwsgierig en antwoordde nog snel 'Oke ik zie je wel op het pleintje (die dicht bij jouw thuis) om 6 uur...' voor ik de klas binnen ging met Sara en Shaima. Het viel me onmiddelijk op dat Tristan er niet was, die sliep waarschijnlijk nog...

Tristan was heel de dag niet gekomen naar school. En dat vond ik niet erg! Hij zou toch maar jaloers zijn omdat ik nu met Alexander omging! Of misschien niet? Ik veronderstel dat hij me als een 'speeltje' zag.. Net gelijk die ene slet!

Ik was onderweg naar het café waar ik mama zou zien toen ik een bericht kreeg van Sara:

Sara: Hey! Zin om samen iets te doen? xxx'

Ik: Tuurlijk :) xxx'

Sara: Zullen we samen naar de bios gaan? Er speelt een nieuwe film! xxx

Ik: Oke! spreken we om 8 uur af? xxx'

Sara: Sure! Tot dan! xxx'

Het klikte echt goed tussen mij en Sara, beter als met Shaima en zelfs beter dan met Ella! Nu ik er aan denk... Ik had Ella niet meer gezien voor een tijdje... Ze was ook wel veel bij Jonas de laatste tijd.. Wat ook normaal was aangezien ze een koppel waren.

Ik liep de hoek om en ik zag in de verte het café al, ik zag ook mama aan een tafel zitten.

Toen ik bij haar ging zitten bloosden we alle 2 een beetje... Het was altijd eerst even gênant na een ruzie tussen ons...

Mama verbrak de ongmakkelijke stilte door mijn mijn hand vast te pakken en te zeggen: "Het spijt me verschrikkelijk... Ik heb nu zelf ook door dat Wally slechte bedoelingen had... Hij heeft me bedrogen." mama kreeg tranen in haar ogen.

Ik kreeg zo veel meedelijden met haar op dat moment!

"Oh mama... Ik heb je zo gemist en... Ik overdreef misschien een beetje... Het ging allemaal zo snel!!" Zei ik.

Mama kneep nu harder in mijn handen: Het geeft niets meisje, ik begrijp het... Maar kom je alsjeblieft erug naar huis?"

Ik knikte en glimlachte.

Mama en ik stonden op en gaven elkaar een knuffel daarna wandelde we naar mama's auto.

"Ik moet mijn koffer nog gaan halen bij Tristan" Zei ik met tegenzin.

"Geen probleem, zeg maar waar hij woont dan passeren we daar even." Zei mama, ze was echt gelukkig dat ik weer bij haar kwam wonen. Dat vond ik wel schattig op een of andere manier.

Heey! Ik ben er vrij snel bij dit keer met het volgende hoofdstuk!

Ik heb ook een nieuw verhaal, het word een ultraaaaa romantisch verhaal dus wie romantiek leuk vindt: Ga het lezen!! Ik schrijf wel een beetje anders als in dit verhaal, ik gebruik POV enzo maar lees het eerste hoofdstuk en zeg maar wat je er van vindt!

xoxo

100% VerliefdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu