Mama zat naast me aan tafel, druk bezig met haar laptop. Ik gluurde op haar scherm maar ze draaide haar laptop snel weg. Ik zuchtte en zei:" Deze avond komt Tristan, dat was je toch niet vergeten hè?" Ze typte zonder te antwoorden verder. "Hè?" Herhaalde ik terwijl ik mijn hoofd uitstak zodat mijn gezicht recht voor de hare was. Ze zuchtte, liet haar handen rusten op het toetsenbord en keek me geïriteerd aan. "Nee, ik ben het niet vergeten" Ik nam tevreden een slok van mijn thee. Een paar seconden later schoot me weer iets te binnen, ik vroeg snel aan mama:"Moet je geen eten maken?" Hierop kreeg ik weer een diepe zucht als antwoord daarna zei mama nog geïriteerder dan ervoor:"Sofie, stop eens met zagen! Ik moet eerst nog mijn werk afmaken!" Ik zuchtte, mama stond op met haar laptop en liep naar boven. Ze was precies een tiener in de puberteit! Nadat ik mijn thee opdronk belde ik Tristan, na de tweede ring nam hij op. het gesprek ging als volgt:
Tristan: Dag schoonheid.
Ik: Hey heetheid.
Tristan: Is er iets?
Ik: Ja, eigenlijk..
Tristan: Wat is er?
Ik: Mama.. Ik denk dat ze weer eens op een datesite zit, ze doet al heel de week niets anders dan 'werken' op haar laptop..
Tristan: Misschien loopt ze gewoon wat achter op haar werk.. Het diner vanavond gaat toch wel door?
Ik: Tuurlijk!
Tristan: Mooizo.
Ik: Jep... Ik ga me denk ik eens klaarmaken.
Tristan: Ik ook, ik wil een goede indruk maken!
Ik: Och, het is maar mijn mama!
Tristan: Ja, het is JOUW mama.
Ik: Ze is niet streng hoor!
Tristan: Ik hoop het!
Ik: Oke, ik stuur je wel een sms als ik klaar ben! Daag!
Tristan: Daag!
Daarne legde ik af en begon me klaar te maken. Een kwartier later zat ik beneden in de zetel, ik had een een zwart jurkje met een zwarte panty aangetrokken, mijn haren vielen zacht golvend en natuurlijk over mijn schouders.
Mama kwam plots helemaal opgemaakt naar beneden. Ik keek haar vragend aan en zei:"Zo mooi hoefde je je nu ook weer niet te maken, het is maar Tristan hoor.." Mama zuchtte en keek naar haar schoenen:"Liefje, ik moet dringend weg voor een belangrijke vergadering." Ik kon haar wel kapot slaan. Maar in plaats daarvan stond ik op en liep naar boven, waar ik mijn kamerdeur heel hard toesloeg. Ik liet me vallen op het bed en ik trok boos mijn kleedje weer uit. Ik ruilde hem in voor mijn pyjama. Ik deed mijn haren in een slordige dot, ik heb geen idee waarom. Ik hoorde mama de deur dichtslaan.
Een paar seconden later hoorde ik iemand de trap oplopen. Ik liep snel naar de deur en deed hem op slot terijl ik riep:" Ga weg!" Waarop even een stilte viel maar daarna hoorde ik een warme mannelijke stem, die ik meteen herkende:"oke" zeggen. Ik opende meteen mijn deur en gaf mijn geweldige vriendje een knuffel. Hij had een heel net pak aan en hij had een roos vast. Ik legde meteen alles uit en vreemd genoeg vond hij het niet erg. hij vond het zelfs leuk. "Nu kunnen we filmavond houden!" Zei hij.
Eigenlijk was de avond heel leuk. We hadden 3 films gekeken en veel te veel popcorn gegeten. Heel de 6 uur had ik in zijn armen gelegen, een plek waar ik zo graag lag. Mama was heel de nacht niet terug gekomen blijkbaar, want toen Tristan en ik in de ochtend samen wakker werden was ze nog steeds niet thuis. We maakten een ochtendwandeling en aten ontbijd in een café'tje genoemd:'Mornings!' Het was er heel gezellig met zetels, en het eten was werkelijk heerlijk! Toen we terug thuiskwamen zag ik mama's auto staan, dus Tristan besloot om terug naar huis te gaan zodat mama en ik konden praten. Eigenlijk wou ik liever bij Tristan blijven maar uiteindelijk kon hij me toch overtigen om te gaan praten. Hij vond de relatie tussen moeder en dochter heel belangrijk enzovoort. Toen ik binnenkwam verschoot ik me een ongeluk. Mama zat met een fles alcohol in haar hand rond te dansen in het huis. Toen ze me met open mond zag staan zei ze al hikkend:"Hh.. Hen. Drik. Hij is lllllllllekker. Hij bracht me naar zijn kamer en toennnnnn" ze grinnikte heel hard wat me bijna deed overgeven en daarna zei ze iets wat ik nooit van haar had verwacht:" De hele nacht, Sofie! moet je ook eens doen met Tristan, want als jij het niet doet, voel ik mezelf,,, vvvvverpicht om het zelf te doen" Ik kon het niet geloven. Ik rende uit het huis en belde al wenend Tristan. Die me geen seconde later kwam ophalen. Ik vertelde hem exact wat ze had gezegd. Geen woord weggelaten. Even was het stil maar toen zei Tristan:"Wat maakt het ook uit of we elkaars ouders kennen, het gaat om ons. Bovendien was ze dronken Sofie. Ik heb zo ook al eens een fout gemaakt.." Ik zuchtte en gaf Tristan een kus. "Laten we ver ver weg rijden. We logeren wel in een hotel ofzo, maar ik wil even weg van dan wicht." Tristan antwoordde:"Ik zou niets liever willen" Ik keek hem vragend aan waarop hij knipoogde. Ik duwde hem en lachtte. Ja ooit zullen we wel een seks hebben, denk ik. Maar niet nu, zeker niet vanavond.
--A/N: Heeeeyyyy ik ga weer eens veel kunnen schrijven! Want ik ben in Spanje 💃💃
Comment💕 (Ik hou het liefst van comments :) dat motiveert me )
Vote✌️
Follow👊
JE LEEST
100% Verliefd
RomanceAlle rechten voorbehouden ©2014 Lara_M_ ~Sofie is een sportief, lief, mooi en talentvol meisje. Ze zit in een band, in een volleybalteam en in een dansgroep. Maar als haar ouders scheiden en ze naar een nieuwe school moet waar ze niemand kent, draai...