beberapa tahun kemudian ..
* Tinggg * handphone iphone 5s ku berbunyi menandakan message baru masuk . aku menghidupkan handphone dan membaca noti , terdapat satu group di whatapps baru ditubuhkan ' group ape pulak ni . aduhh natang sape yang buat ni 😫 ' runggut dalam hatiku. aku membaca nama group tersebut REUNION . ' apa jadah tetiba nama reunion ni ' runggutku lagi . memang aku paling tidak suka apabila dimasukkan ke group baru menyebabkan whatapps ku penuh dengan group . tiba tiba *Tingg * * Tingg* * Tingg * * Tingg * telefonku berbunyi tanpa henti . " hoi agak agak laa kalau ye pun bagi laa aku bace dulu . bising laa " runggutku . aku membuka noti dan membaca semua mesej tiba tiba ternampak " weii memboi tanak buat reunion ke ? jumpa semua balik , aku rindu korang duh . " ' ya Allah amsyar akhirnya kau muncul semula selepas bape tahun kau hilang ' yeaa semenjak habis SPM kami semua berpecah disebabkan tidak berjumpa lagi dah . disebabkan tu semua jadi lost contact dan group ni membuat kami berhubung semula . begitu gembira jugaklah apabika dapat bertemu balik dengan jejaka idaman , sape je tak rindu . hehehe
"okay kita jumpa mnggu depan " aku memberitahu mereka selepas beratus beratus cadangan mereka ajukan untuk berjumpa . " okay kiteorng setuju " kata mereka . pada hari berikutnya , bertemulah kami di sebuah restoran . muncul kereta berjenama fokswagen bercerminkan tintert yang sangat gelap sehingga tidak nampak siapa pemandunya masuk ke dalam tempat parking kereta . terlihat amsyar yang keluar daripada kereta tersebut . dengan berpakaian kot hitam , berbaju putih berkasut hitam , memakai spek hitam dan rambut yang ditarikkan ke belakang menampakkan dia lebih hensem daripada amsyar yang dulu . 'arghh amsyar kau buat aku cair laa amsyar , aduhh lemah jantung aku cmni ' "hai gais , lama dah ke tunggu" tanye amsyar . haruman bau minyak wanginya mula melekat di dalam rongga hidungku . ' omg wanginya bau diaa . ya Allah amsyar kau buat aku lagi tak kuat '. amsyar yang tadi hanya berdiri mula menarik kerusi kosong yang berada di sebelahku . " so amsyar , kau makin handsome laa sekrng . ajar laa cmne nk jadi hensem cam kau " iss mula menyakat . iss dulu adalah bekas crush aku , apabila dia dapat dia mula menjauhkan diri daripadaku . "ala iss kau pun ape kurangnya hensem gak " amsyar cuba membalas . kami berlima hanya tertawa melihat pertelikahan antara amsyar dan iss .
selepas selesai makan kami semua ke pavillion untuk mencuci mata , aku dipaksa oleh amsyar untuk menaiki keretanya . kawan kawanku hanya memandang tidak puas hati sahaja kerana tidak berpeluang untuk menaiki kereta amsyar . hanya aku dan amsyar sahaja yang menaiki kereta itu . aku kaku dan diam bila di dalam kereta . " awak ni kenapa za asyik diam je . " amsyar cuba untuk memecahkan kesunyian di dalam kereta itu . " haa " ujar aku sambil membuat muka selenge . " awak kenapa za asyik diam jee . haih nk suruh saya ulang bape kali " amsyar berkata sambil tertawa . " ohh , ssssayaaa cuuuma kekokk siiikitt " jawabku tergaggap gaggap . yeaa memang benar , aku takut , segala perasaan timbul rasa takut , marah , geram , gementar . semua keluar .
" dah kenapa kekok tadi saya tgok elok jea awak . ke awak dah cair tgok muka saya tu yang takut semacam je kan ? 😏 " amsyar berkata sambil memandangku dengan pandangan membunuh jiwaku . ' yea memang aku dah cair tapi takpayah laa pandang cmtu . seram laa ' bisikku lembut . " haa ape awak ckp saya takdengar . cer ckp lagi sekali " amsyar mula memandangku lagi . " eh tade pape laa . mne ade saya ckp pape " ujar diriku . amsyar memberhentikan kereta dan terus memandangku " betul tade pape . baik awak ckp baik sebelum ... " amsyar cuba mendekati tubuhnya kepada diriku . " eish tade pape laa , awak ni dah kenapa? " perasaan aku mula mengelodak apabila tubuhnya mendekati diriku . hati berdegup laju seperti f1 di litar . " okay fine . memang betul betul nk kena awak ni heheh " sakat amsyar . " haa haa nak buat haa , saya jerit kang " aku mula takut apabila amsyar sudah mula mendekatiku dan terlalu rapat denganku . " jeritlah bukan nya ade orang nampak kereta saya ni tintert orang luar takkan dengar " . aku mula cuak apabila mendengar kata kata amsyar itu . amsyar tertawa melihat muka aku yang sudah mula takut . " hahahah lek laa , aku tak buat ape pun kau ni . cepat sngat takut laa . gila kau nk buat kat sini better aku buat kat hotel . hahahah " amsyar mula menyakat . amsyar mula menarik gear dan meneruskan perjalanan . aku hanya diam dan kaku semula . agak takut laa bila amsyar membuat aku sebegitu .sampai saja disana , kawan kawanku memandang dengan perasaan geram dan tak puas hati . " eh amsyar apsal lambat kitoerng dah 20 minit tunggu kat sini . kau gi mana haa ? gi check in hotel ngn za eh ?" amir yang berada disitu mula menyakat amsyar . aku yang dari tadi hanya membiarkan mereka sahaja . " ehh agak sikit kau mir . ade accident laa tadi tu yang lambat tu " jawab amsyar sambil memandang diriku dengan pandangan semacam . " dah dah jom kita jejalan " fara mula bersuara apabila semua masih berdiri sahaja dan loading seketika di situ .
YOU ARE READING
Dia saya punya
Randomdemi mendapatkan jejaka idaman , sekumpulan gadis ini bertungkus lumus untuk memikat hati jejaka ini . za , izz , aina , fara & sya adalah kawan baik sejak sek rendah lagi sehingga ke sek menengah masih sek yang sama . apabila muncul seorang jejaka...