" azri , aku nak jumpa client . nanti pape hal kau roger jea aku " ujar boss . azri hanya mengganguk dia tahu yang bossnya itu selalu sibuk kerja sehingga kadang kandang sahaja masuk ke office .
" Lama dah ke tunggu cik , maaf laa lambat sikit " ujar amsyar . wanita itu yang tadi asyik bermain handphone kini berpaling kepadanya . damnn , izz . " eh amsyar " ujar izz . " ehh izz " ujar amsyar dengan muka yang terkejut . " eh tak sangka pulak company kita bersatu . hahaha n tak sangka pulak dapat jumpa kau kat sini " ujar amsyar . " itulah pasal . eh dah dah kita sambung kerja " ujar izz . mereka menyambung kerjanya di cafe itu dengan suasana yang ceria .
semenjak dari kejadian itu , izz mula rapat dengan amsyar . mereka makin rapat dan serapatnya . sehinggakan setiap kali lunch ataupun waktu balik salah sorang akan mengajak lunch dan ajak balik bersama . mereka bagaikan kekasih . tapi hati amsyar tetap dengan wanita pilihannya . izz mula timbul rase sesuatu di hatinya . adkah perasaan cinta ? sayang ? suka ? pelbagai persoalan bermain dihatinya dan fikiran . adakah itu tanda tandanya ?
" mana boss tak sampai sampai lagi ? gi mana lak laa dia ni " runggut azri . " kau rileks laa meeting lambat agi " pujukku . " lambat atok kau , meeting lagi 10 minit " azri mula marah . azri sememangnya tidak suka orang yang lewat ini bagaikan melambatkan masa dia untuk menyambung kerja . aku yang hanya membiarkan azri dan terus bermain handphone . tiba tiba " pintu dibuka dan " Okay gais , sorry saya lambat sikit . ade hal tadi . azri im so sorry sebab masuk lambat tadi " suara seorang laki sedang masuk bagaikan itu boss . aku terus berpaling ke arahnya dan yaa itu amsyar yang sebenarnya , yang selama ini aku tak jumpa . aku mula terkejut sehingga tidak menyedari orang sekeliling dan dengan selamba aku memanggilnya " Amsyar ? " . lelaki itu berpaling kepadaku . ' ya Allah amsyar i miss you so much . rupanya rupanya u yang jadi boss i selama ni . how much i can't live my life without you ' lelaki itu terkejut yang dia akhirnya jumpa dengan wanita pilihan hatinya itu ada di depan mata . kami saling berpandangan . " ehmm gais ni bukan drama sinetron tv3 kol 7 yea , ni office tempat kerja " kedengaran suara yang menyedari kami berdua . kami meneruskan meeting sehingga selesai .
keluar sahaja dari bilik mesyuarat , " za masuk bilik saya kejap " ujar amsyar . aku segera masuk ke bilik amsyar . itulah kali pertama aku menjejakkan kaki di biliknya , begitu mewah sekali . " kenapa i tak pernah tahu yang u kerja kat sini " tanye amsyar sambil menahan kesakitan rindu . " manalah i tahu , i masuk jea mana mana kerja sekali i dapat kerja ngan u " ujarku . " why u do this to me , kenapa dah lama tak contact i . i really really miss u sangat " ujar amsyar . air matanya mula bertakung di kelopak mata . " i ... i tak de niat pun nak lost contact ngn u tapi i ingat lepas i dapat kerja baru i contact u balik " jawabku jelas . hati aku mula sebak menahan kesakitan rindu . " hmm takpelaa at least i dah boleh saw u everyday lepasni 😊 " hati amsyar mula gembira apabila melihat wajah gadis hatinya itu . " i nak sambung kerja . okay bye " aku mula keluar dari bilik tapi di tarik oleh amsyar . sehingga dia merapatkan dirinya " jangan cuba lari dari i lagi sayang . i really miss you so much " bisik amsyar di telingaku . ' haih i takkan lari lagi for you amsyar . ' aku mula menitiskan air mata . " eh dah dah takyah nangis " ujar amsyar . dia mengambil tuala kecil dan megelap air mataku .
sejak daripada itu , aku tidak lagi keluar lunch bersama azri dan kini kelaur bersama amsyar . kekasih hatiku . " za jom lunch " ujar azri . " eh takpelh amsyar dah ajak dah tadi . sorry azri " jawabku . dengan perkataan itu hati azri mula menguasai dengan perasaan cemburu yang mendadak . sehinggakan hari itu juga , azri ingin membeli coffee tapi malangnya dia terlanggar dengan seorang gadis yang sangat lawa iaitu izz . mereka bertemu di kaunter cafe itu dan sejak dari itu jugalah mereka rapat dan bahagia .
YOU ARE READING
Dia saya punya
Ngẫu nhiêndemi mendapatkan jejaka idaman , sekumpulan gadis ini bertungkus lumus untuk memikat hati jejaka ini . za , izz , aina , fara & sya adalah kawan baik sejak sek rendah lagi sehingga ke sek menengah masih sek yang sama . apabila muncul seorang jejaka...