part 9 - gaduh

145 4 1
                                    

2 bulan kemudian ,

tingg.. " za , i think nak jumpa u laa . can we meet together ? " amsyar . " can can can , nak jumpa kat mana ? " message send . " nnti i hantar location u datang okay . see u kat sana , i nak bersiap ni . bye muah " aku hanya membiarkan handphoneku dan segera mencapai tuala untuk mandi .
aku mula bersiap dan keluar dari rumah . " GAIS , AKU JUMPA AMSUAR DULU OKAY . BYE ! " aku mengatakan kepada mereka .

setibanya di tempat yang telah diberi oleh amsyar . aku terus meluru masuk ke cafe tersebut . terus mencari amsyar di dalam . yess ! i saw u . tiba tiba , seorang wanita datang ke tempat duduk di hadapan amsyar dan terus duduk di situ dan bermesra bersama amsyar . " oh no ! 😭 " tiba tiba amsyar terlihat kelibat aku , dan memanggilku , aku terus berpaling dan terus ke kaunter untuk membeli minuman . aku memesan minuman dan amsyar menghampiri aku . " u , i panggil u tadi . kenapa tak datang kat i " ujar amsyar . ' eii , dah ade pompuan lain pastu nak ngade lagi ngan aku eii plss ' " u dah bahagia kan buat ape nak cari i lagi . bye " aku terus mengambil coffee yang telah di pesan dan terus menuju ke keretaku . amsyar yang tadi disebelahku terus aku endahkan .

setibanya di rumah , aku terus menangis sehinggakan mata hampir bengkak . " ehh za kenapa ni nangis ni ? sape buat kau ni " tanya mereka . aku hanya berdiam dan meneruskan menangis . " zaa jawab laa kenapa ni ? " tegas mereka . lalu aku menceritakan kepada tentang kejadian tadi . " haa , kan aku dah cakap kaya laki memang cmtu . aish takleh jadi ni " rungut fara . " gais , kita kena plan something untuk za " ujar izz . mereka pun berbincang sehinggakan aku mula melebarkan senyuman .

tingggg.. " za u kenapa tadi ? " amsyar . bluetick . tinggg.. " za are u okay ? " amsyar . bluetick . tinggg ... tinggg .. tinggg... tinggg.. " why ni ? " " jangan laa bluetick i risau laa " " you .. " " story laa kenapa ni ?" amsyar . bluetick . aku hanya membiarkan message itu berpanjangan . sehinggakan sampai 300 lebih message hanya dari dia sahaja . " u dah bahagia kan . knp cri i lagi " send . tingg... " ape u merepek ni ? i ade buat salah ke ? u im so sorry " amsyar . bluetick .

amsyar mula berasa tidak selesa . dia terus menghantar message sehingga 1000 lebih tapi za hanya memberi bluetick sahaja . begitu marah sekali za ni . amsyar tak berputus asa . dia terus untuk whatapps call , wechat , message , dm instagram , call dan sebagainya . sehinggakan ke rumah ibu bapa za sendiri dia mencari .

" amsyar , im sorry sebab tinggalkan bluetick jea , time tuu mood tak okay . sorry " send . tingg.. " its okay laa , i ingatkan u marah kat i " " haa amsyar , i ingat i want too see u . u free ? kalau free jom jumpa kat cafe selalu kita jumpa "send . perancang za mula berjalan . " i okay jea "

setibanya amsyar di situ , dia terus menuju ke za tapi dia terhenti keran terlihat za bersama lelaki lain . dia berasa tak puas hati . dia terus meluru ke tempat za . " hey , ape kau buat ngan girl aku ni . hello its my girlfriend okay " tegas amsyar sambil menarik kolar baju lelaki itu ' haa girlfriend . arghh tak caya arh dia jujur cmtu . maintain za maintain ' " hey u , agak sikit okay dia ni my future not you . yang u nak tengking dia kenapa " tegas aku . " u , u can't do this to me . your is my girlfriend noo . you is mine " tegas amsyar . " girlfriend tak girlfriend lepaskan dia . " tegas ku . amsyar tidak melepaskan kolar baju lelaki malah menaikkan penumbuk nyaa . " I CAKAP LEPASKAN DIA . U TAK MALU KE GADUH DEKAT PUBLIC HAA ? " aku mula naik darah dan menengking amsyar . orang sekeliling memandang kami bertiga . amsyar mula melepaskan kolar baju lelaki itu , hanya nak mati dibuatnya lelaki itu . " u go now " suruhku kepada amsyar . " but ... " rayu amsyar . " i said go now ! " aku menengkingnya . dia mula beredar .

- amsyar -
sampai di rumah , amsyar mula mencampakkan kunci keretanya di lantai dan merebahkan diri di atas sofa ' ajak jumpa tapi date ngn laki lain . erhh tak guna punya laki ' bisik hati amsyar . amsyar mula geram tapi dia tetap menahan dengan kesabaran . tingg.. " u ni kenapa tadi ? ttbe nk mengamuk kat public ." message baru . " u laa , ajak i date tapi u date ngan laki lain kenapa ? i frust i marah laa dia . " send . tingg.. " so u nak marah sebab i date ngn abang ipar i , salah ke dah kebetulan dia ade kat situ i borak laa dulu sementara tunggu u " za . tingg.. " abis time hatitu i nak jumpa u tuu , u bukan main mesra lagi ngn pompuan tuu . u pikir i ape ? " za . ' arghh dia nampak ke aku ngn alisya . oh damnn ' tingg.. tinggg... tingg.. " sape pompuan tuu ?" " jawab sape pompuan tuu ?" " " eii u " za .

malam itu , " im so sorry za , that my second girlfriend " tinggg.. " oh second girlfriend . okay fine gi bahagia ngn dia . bye " za terus membiarkan dia . amsyar tak berputus asa , dia terus memutuskan hubungannya dengan alisya dan mencari za . tiba tiba dia ternampak kelibat za di hadapan klinik . " zaa , i nak cakap sorry for all my fault . okay yeaa mmg i salah . i layan orng lain .... " sehinggakan za memaafkan amsyar .

Dia saya punya Where stories live. Discover now