part 3 - amsyar

302 6 0
                                    

muhammad amsyar bin muhammad arif , di sekolah lamanya , dia gelarkan sebagai IDOLA . dia digelarkan begitu diesebabkan kepandaian , ketampanan , kesopanan dia kepada semua orang di sekolah itu . akibat terlalu ramai gadis di sekolah yang meminatinya dia . dia bertukar ke sekolah baru dan berjumpa lah dengar lima orang gadis baru , semenjak dia rapat dengan lima gadis itu . dia jadi begitu selesa berbanding gadis di sekolah lama nya , yang asyik mengada hendak berkepit dengannya membuatkan dia rimas .

" chaa bangunn chaa , dah lambat nk gi class ni " ibu memanggil diriku  supaya bangun dari tidurku . yup memang nama panggilan yg ibu dan ayahku panggil dengan nama amchaa agak manja nama tu tapi itulah nama yang paling disukai olehku . " yea buu , chaa bangunn la ni " aku dengan redha membangkitkan diri . melihat jam di sebelah sudah pukul 7:30 dan classku bermula pukul 8:00 . aku terkejut dan mula terkejar kejar akibat yerbangun lewat ' eei , ari sabtu pun ade class jugak ke ee ' rungutku dalam hati . memang berat mata ini untuk pegi ke kelas . tapi disebabkan pt3 aku dengan tabah pergi ke kelas itu .

" amir?" " ada cikgu " " haziq? " " ada cikgu " " arif? " " ada cikgu " " ams.." " maaf cikgu saya lambat " kelas yang tadi bising mula senyap apabila melihat aku datang dengan muka keletihan . lima gadis itu juga memandangku dan hanya tertawa kerana aku datang seperti kena kejar anjing . " takpe takpe pegi duduk " cikgu memaafkan aku dan memberikan ku duduk . " okay class kita mulai dengan ... "
sehingga abis kelas . " okay saya nak awak siapkan mnggu depan hari khamis saya nak . faham?" tegas cikgu . semua beredar balik dan begitu juga aku . aku berjalan balik ke rumahku .

" buu , cha dah balik " tiada sesiapa yang menyahut lalu  aku mula menaiki tangga untuk menuju ke bilikku . yup , rumah aku bunglo 3 tingkat , mempunyai 6 bilik tidur , 3 bilik air , ruang tamu dan dapur . rumah ku begitu besar tapi kita tinggal hanya hanya berenam . ohh yea saya lupa nak kenalkan , saya ialah anak ketiga dari empat orng adik beradik , mempunyai sorang abang , sorang kakak dan adik perempuan . setiap sorang ade nama gelaran tapi takpayah laa kot aku nak kena terangkan . mak aku seorang suru rumah dan ayah aku seorang pensyarah .

aku masuk ke bilik dan mengambil iphone 5 aku yang diselitkan di bawah bantal . terdapat banyak message yg keluar di notificion handphoneku , semua peminat dan group aku . well ~ amsyar kan . dalam sehari tu terlalu banyak mesej sehingga penat untuk aku membaca .

Dia saya punya Where stories live. Discover now