bulan disember adalah bulan yang dinanti nanti , yea bulan cuti . aku merancang untuk bercuti di terengganu . aku akan meluangkan masa cuti aku dengan melihat keindahan di terengganu . lusa aku akan bertolak ke terengganu , jadi malam aku perlu mengemas barang barang untuk persiapan melancong . pelbagai baju aku membawa seperti mahu lari dari umah sahaja .
tinggg " weii za , take care dekat terengganu . jaga mata kau tuu . ingat sikit kau ada crush . jgan nak melilau pandang laki lain " mesej baru masuk . " yeaa , i know laa . gais ni jgan laa takut sngat . weii aku gerak dulu okay . nnti dah sampai aku inform " mesejku dihantar . aku terus menutup handphone aku dan mula menghidupkan enjin kereta bmw .
setibanya di bukit kluang resot beach , aku terus meletakkan kereta di parking dan terus menuju ke resort untuk check in di situ . melihat keindahan dan kecantikkan resort itu amat menggugat hati aku . setelah selesai , aku terus mengambil beg dan terus naik ke bilik yang di beli olehku . aku terus merebahkan badanku di atas katil king .
aku membuka handphone terdapat banyak message yang di terima oleh mereka . " gais aku dah sampai . lawa siot tempat dia " aku menghantar . tingg .. " alhamdulilah . weii share sikit view dia cmne " tanya fara tingg.. " jap aku share gamba " aku mengambil gamba dan menghantar . tinggg.. " weii lawanyaa 😍😍 nak jugak holiday kat situ . " aku terus berwhatapps dengan mereka sehingga petang .
petangnya itu aku keluar dari bilik untuk pergi ke pantai , terdapat ramai orang sedang berehat melihat pandangan di pantai , aku juga merebahkan punngung ku di pasir pantai . aku bermain main pasir dan menangkap gamba sebagai kenangan . amat tenang di sini . tiada gangguan seperti di Kuala Lumpur itu .
tiba tiba sedang aku melihat keindahan pantai , terlihat seorang lelaki bertubuh seperti amsyar berjalan di tepi laut . aku terus bangun dan berlari ke arah lelaki itu . aku mengekorinya dari belakang lalu aku menyapanya . " assalamualaikum , ni amsyar ke ?" lelaki itu menoleh kebelakang dan yeaa amsyar . " ehh za , buat ape kat sini " ujar amsyar . " takda buat apa cuma rehatkan diri time holiday ni " ujar ku , aku terus berjalan bersama sama amsyar . tak dijangka kami melancong ke tepat yang sama . memang amsyar ade inform aku yang dia bercuti taoi tak tau pulak yang dia bercuti tempat yang sama dengan aku . yang lagi tak dijangka bilik kami sebelah sebelah . adakah ini jodoh ? hahaha . kesokkan harinya kami keluar bershooping ke jerteh . lebih menyinar holiday aku apabila amsyar bersama denganku . kami bergelak tawa , saling berpandangan , sehingga aku cair melihatnya .
malam itu amsyar mengajak aku keluar , amsyar membawa aku ke suatu tempat yang aku tak pernah pergi . setibanya di situ terlihat sebuah meja dia yang dihiasi pelbagai kecantikkan seperti candy light dinner . ' wahhh gila arhh amdyar ni ' kami makan bersama dan balik ke resort bersama . keesokkanya , aku check out dan terus ke kereta bmw ku . " amsyar , aku balik hari ni . aku gerak dulu tau . " tingg.. belum sempat aku hendak menghantar mesej baru masuk " zaa , aku balik harini . kau balik arini ke ? jom balik sekali " ' eh eh tarikh sama pulak kita balik ni amsyar ' " aah aku balik arini jom . aku tunggu kat tempat isi minyak " mesej dihantar .
setibanya amsyar dengan keretanya , kami terus bersama balik ke Kuala Lumpur . sampai di Kuala Lumpur aku mengajak amsyar berhenti dia satu cafe , kerana kawan kawanku sudah menunggu di sana . " eh amsyar , mcm kau bile ngn za ni ? " tanya mereka pelik . " tak tak ni kebetulan laa kitoerng holiday tempat sama . so cuti laa sama sama " jelasku . " ohh . eh meh duduk la " ujar syera . kami berbual bual bersama , bergelak gelak bersama dan akhirnya masing masing balik .
YOU ARE READING
Dia saya punya
Sonstigesdemi mendapatkan jejaka idaman , sekumpulan gadis ini bertungkus lumus untuk memikat hati jejaka ini . za , izz , aina , fara & sya adalah kawan baik sejak sek rendah lagi sehingga ke sek menengah masih sek yang sama . apabila muncul seorang jejaka...