beberapa bulan kemudian ,
" amsyar i think kan , ape kate kita tunang . nak tak ? " ujarku yang tadi berdiam diri sahaja bersama amsyar . " tunang ? boleh jugak tapi why ? " ujar amsyar . aku mula pelik . " eh okaylah tunang at least kita takde lah difitnah kalau selalu bersama mcm ni " jelasku . yea memang benar ape yang aku katekan ni . sebab selepas perkahwinan azri dan izz . kami semakin rapat , sehingga staff lain mengumpat tentang kami kerana selalu bersama . antaranya ' za tu rapat ngan boss dia ade pape ke ? ' ' eii gediknya dak tu , staff je pun nak belagak mcm mam kat office ni ' ' everyday kuar ngn boss , dia taktau ke boss tu aku punya ' dan pelbagai lagi . " okay i ikut jea asalkan u okay i okay " jelas amsyar .
waktu pertunangan ,
suasana yang sangat meriah meraikan kebahagian kami berdua . ibu mertuaku mula meyarungkan cincin ditanganku tanda pertungan kami yang berlangsung ini . amsyar mula mendekatiku . " u dah sah jadi tunang , jgan nak gatal gi kat laki lain eh 😏 " ujar amsyar sambil membuat mula . " yeaa , i tau laa u tu yang kena beringat , i ni tunang u jgan dok layan pompuan lain . tau u tu hensem tapi takyah gatal sngat " kataku jelas . " ala i baru ingat lepas balik ni nak gi ngorat awek " jawab amsyar sambil tertawa kecil . " tgok tu belum ape ape lagi u dah buat hal 😒 " aku mula marah . " alaa u ni i gurau jea , u ni makin comel tau bile marah " usik amsyar . " eii penat i layan u , better i makan dulu . i dah lapar ni " aku cuba mengelak .
kini kami sah diikat oleh pasangan masing masing . aku tak boleh melayan lelaki lain melampaui batas kerana aku ini adalah tunang amsyar . begitu juga amsyar .
*pakkkk* amsyar mula mengetuk meja untuk menyedarkan aku yang dari tadi mengelamun . " u temenung ape , bakal suami u kat depan ni ! huh " renguh amsyar . " alaaa sorry la u , tadi i tengah temenung cmne i naik pelamin nnti , cmne baju i nnti , cmne majlis kita nnti " ujarku sambil tertawa kecil . " eii u ni berangan kuat kan " tegur amsyar . aku hanya tersengih sambil tertawa . hampir sebulan lebih kami bertunang hanya menunggu untuk menetapkan tarikh penikahan dan perkahwinan kami sahaja . mak dan ayah kami berdua semakin mesra apabila melihat anak mereka bahagia .
YOU ARE READING
Dia saya punya
Randomdemi mendapatkan jejaka idaman , sekumpulan gadis ini bertungkus lumus untuk memikat hati jejaka ini . za , izz , aina , fara & sya adalah kawan baik sejak sek rendah lagi sehingga ke sek menengah masih sek yang sama . apabila muncul seorang jejaka...