kringgggg jam loceng berbunyi menandakan pukul 7:30 pagi . fara mula menutup jam loceng itu dah terus bagun beredar ke bilik mandi . sesudah mandi dia pula bersiap untuk menghiaskan diri . biasalah perempuan mesti make up dulu . aku melihat jam sudah pukul 7:50 dan kerja mula pukul 8:00 sempatkah aku pergi ke kerja ni .
fara , selepas tamat pengajian dia terus mencari kerja dan akhirnya di kini bekerja sebagai office manager in Hisyam Holding's .
sesudah siap , aku terus keluar dari rumah dan terus memasuki kereta . aku menghidupkan enjin dengan kelam kabut . seperti dikejar hantu sahaja . ditempuh dengan jammed traffic light " alamatnya masuk kerja lambat lagi laa ni . " di terus memecut kereta hingga sampai ke parking office .
dia terus menekan butang di tepi lift . tersemput semput dia di depan lift . lift di buka dan dia terus meluru masuk ke dalam lift sehinggakan terlanggar seorang lelaki . " eh sorry sorry sir " jawabnya . lelaki itu yang hany mengangguk sambil memandangnya dan berlalu pergi .
sampai di tingkatnya , pintu lift dibuka dia terus tercugap cugap masuk ke dalam office . baru sahaja hendak duduk di kerusi tiba tiba " fara , masuk bilik saya " suara boss kedengaran . ' alamak mati lah aku kena ceramah ngn mamat ni ' runggutnya . tanpa melengah dia terus mengetuk pintu pejabat bossnya . " masuk " suara di dalam menyuruhnya masuk . dia dengan hati yang berdebar masuk ke dalam . " yea boss " ujarku . " yea boss ape ? awak tahu tak sekarang pukul berapa ? " tegas boss . " pukul 8:20 " ujarku . aku mula berasa takut . " dahtu , kenapa datang lambat . ingat ni office kau punya ke ? " boss mula menengking . " tak boss , tadi saya .... " belum sempat menghabiskan ayat boss sudah memotong " tade alasan , sekarang saya awak siapkan assigment awak yang pasal projek kat langkawi tu hari ni jugak ade atas meja saya . saya bagi tempoh sampai petang ni . faham ? " tegas boss . fara hanya mengganguk dan berlalu keluar dari bilik bossnya . dia terus ke mejanya dan menyambung kerjanya .
kini waktu lunch sudah pun menjelma , fara yang daripada tadi sibuk menyiapkan kerja sehinggakan kawan kawannya mengajak makan pun dia tidak mahu . " fara , jom ikut saya lunch . " kedengaran suara di belakangnya . fara tidak mengendahkannya malah menyambung kerjanya . " jom lah , saya belanja . kerja tu biarlah tangguh " suara itu semakin menghampirinya seakan akan orang itu menghampirinya . " takpela terima kasih jea , banyak kerja ni " jawabnya . " baik awak ikut saya , kalau tak saya ... " belum sempat orang itu menghabiskan ayatnya fara terus berpaling . yaa orang itu adalah bossnya . jarak fara dan majikannya itu adalah sangat rapat sehinggakan mata bertentang mata . " eh boss buat ape ni . kate ajak lunch jom laa " far terus lari dari pandangan majikannya dan terus ke tempat lain . majikannya yang tadi berdiri di hadapan fara hanya tertawa sahaja dengan gelagat fara . takut jugak rupanya dia ni .
selesai lunch mereka , naik semula ke office . masing masing menyambung kerja masing masing dengan khusyuk sehinggakan office itu sudah menjadi perpustakaan keadaan yang senyap dan sunyi dan akhirnya mereka balik ke rumah masing masing .
keesokannya , fara kini datang lebih awal sedikit daripada semalam takut di marahi lagi oleh majikannya . kali ini , sampai sahaja fara di meja terdapat sekuntum bunga rose yang meriah dan harumannya berbau wangi . ' sape buat tebiat ni pepagi letak bunga ni ' dia memegang bunga tersebut dan membelek belek bunga tersebut mungkin ada kad didalamnya dan yaa jumpa .
Good Morning Fara , have a nice day . I hope you like this flowers and jangn lupa bau sekali bunga tu tau . This is special for you Fara . 💕
From : ......
wah berbunga bunga ayatnya tu . tapi yang peliknya disini . siapa sebenarnya yang bagi bunga itu . nak kata kawan semejanya . dia ngan kawan semeja bagai kucing dengan anjing jadi tak mungkinlah . dia terus menyimpan bunga itu di bawah meja dan meneruskan kerja tanpa berfikir siapa yang memberi bunga itu .
selepas daripada itu , setiap hari pasti akan ada bunga dan makanan istimewa di atas mejanya itu . kad juga di tulis dengan ayat yang sam setiap hari . fara mula berasa hairan . siapakah agaknya jejaka yang selalu memerhati fara . dia mula jadi tidak fokus untuk membuat kerja . dia mula menyiasat siapakah jejaka misteri yang selalu meletakkan bunga itu di atas mejanya .
keesokan harinya , dia datang lebih awal daripada selalu . untuk kpastian dia datang lebih cepat untuk naik ke office . sedang dia asyik masuk ke dalam office terlihat kelibat seorang lelaki sedang meletakkan bunga di atas mejanya . dia terus melihat dari sudut dia berdiri dan kemudian lelaki itu berpaling dan yaa majikannya sendiri . ' ya Allah boss . eii hilang akal ke mamat ni suka aku duh ' lelaki itu yang dari tadi berdiri dia meja fara terlihat kelibat fara yang berda di pintu masuk office terus beredar dari situ . fara terus mengejar majikanya . " BOSS " fara terus mengejar dan akhirnya dia mencapai baju berkot majikannya itu . majikannya terhenti dan berpaling . " boss nak tanye ? ape sebab boss letak bunga rose n makanan tu every day kat meja saya ? " tanyaku . majikannya hanya berdiam sahaja . " boss jawablaa kenapa ? " tegasku . " nanti awak akan tahu jugak " jawab majikan dan dia terus berlalu pergi . fata yang hanya berdiri disitu dengan diselumbungi beribu soalan yang mushkil .
akhirnya , setelah beberapa bulan majikannya berterus terang dengan fara yang dia benar benar suka dengan fara sejak pertama kali dia jumpa fara dia officenya itu . akhirnya mereka menjadi pasangan yang bahagia .
YOU ARE READING
Dia saya punya
Randomdemi mendapatkan jejaka idaman , sekumpulan gadis ini bertungkus lumus untuk memikat hati jejaka ini . za , izz , aina , fara & sya adalah kawan baik sejak sek rendah lagi sehingga ke sek menengah masih sek yang sama . apabila muncul seorang jejaka...