pagi ini sya ingin memulakan rutinnya untuk mengajak kawan kawannya keluar. kebiasaannya dia akan mengajak kawan kawannya untuk pergi membeli belah di shopping kompleks. maklumlah anak model.
*zzzzeekkk* handphone iphone 6 ku berbunyi menandakan ada message baru. wei sya jom kuar kiteorng bosan ni - za . ' haa panjang umur korang baru aku nak ajak keluar ' "okay jom". aku segera membiarkan handphoneku dan terus berlari anak untuk bersiap .
aku tiba diperkarangan shopping mall . aku melihat mereka semua sudah berada disitu. aku agak sedikit gelisah kerana terlewat akibat berdandan terlalu lama. " sorry gurlsss , i lambat sebab make up tak okayy tadi " ujarku . yeaa , semamangnya aku memang suka berkata begitu di depan mereka . tak kisahlah bukan dieorng marah pun . kami segera ke masuk ke dalam shopping mall . aku segera masuk ke satu persatu butik untuk membeli baranganku . aku membelek pakaian di dalam butik yang bernama H&M sehinggakan aku tidak menyedari orang disekliling dan aku terlanggar dengan seorang lelaki yang berada di situ . " sorry u , i terlanggar tadi" kataku. lelaki itu hanya mengganguk dan berlalu pergi tanpa memberi apa apa isyarat. ' eii mamat poyo ni , dahlaa poyo pastu blah cmtu jea. at least senyum laa ke ape ' runggutku. selepas aku membayar baju yang baru dibeli olehku aku segera keluar dari butik itu , terlihat kawan - kawanku sedang berbual dengan sekumpulan lelaki . yaa , kawan lelaki kami . aku segera mendekati mereka. " heyy , gosip ape ni? tak ajak aku pun . " ujarku. " tade pape laa sya borak kosong je . ha kau dah beli dah ke baju ? " tanye za . tiba tiba seseorang lelaki datang ke sebelahku . yeaa lelaki yang langgar aku tadi. dia membuka spek mata hitamnya . rupanya itu adalah amsyar. " eh eh awak ni yang langgar saya tadi kan ? amsyar ? " tanyaku . " ohh yaa , sorry sya terlanggar tadi " lalu amsyar terus berpaling ke arah za " za awak tak beli pape ke ? " tanye amsyar dengan muka selamba .
di tempat makan aku hanya melihat amsyar dan za bergurau senda . mula timbul rasa tidak puas hati antara mereka . aku segera pergi ke mereka dan berbual tapi malangnya amsyar hanya memandang dan kebanyakkan melayan za sahaja sehingga aku diabaikan . ' oh nak suruh berperang ke apa ni haa ' runggutku di dalam hati yang membara . sememangnya sepanjang perjalanan sekumpulan , amsyar hanya bersama dengan za . aku yang mula fade up cuba bersabar .
malam itu aku cuba untuk menanyakan za tentang hubungan dia dengan amsyar . sememangnya aku masih berasa tidak puas hati dengan mereka berdua . " za nk tnye something ni " aku menghantar message . *zzeekk* telefonku berbunyi " ha ape dia " " ape relation kau ngn amsyar " typing .. *nyengg* " mana ade pape "typing .. *nyengg* " baik kau ckp betul betul " aku mula menghantar emoji marah typing .. " okok kalau aku ckp ni jgan marah , yea amsyar suka aku" " what?" ' tak mungkinn , tak secepat tu . amsyar boleh suka kat dia . NOO amsyar it's mine . that only mine . no want can take him from me. ' aku mula menangis teresak esak kerana orang yang paling aku sayang kini berpaling hati kepada orang lain.
hari demi hari , aku semakin boleh menerima kenyataan yang amsyar bukan lagi untuk aku . kini aku mulakan hidup yang baru , masih berkawan dengan dieorng tapi tak serapat yang dulu . aku banyak menghabiskan masa dengan photoshoot model . mengisi hati yang kosong dengan senyuman dan akhirnya aku memulakan dunia baru .
YOU ARE READING
Dia saya punya
Randomdemi mendapatkan jejaka idaman , sekumpulan gadis ini bertungkus lumus untuk memikat hati jejaka ini . za , izz , aina , fara & sya adalah kawan baik sejak sek rendah lagi sehingga ke sek menengah masih sek yang sama . apabila muncul seorang jejaka...