part 7 - terbang

167 6 1
                                    

" Flights will depart at 3:30 am, all passengers Los Angeles airlines feel ready . thank you " ting tong . penerbangan aina akan pergi pukul 3:30 pagi . aina dan kawan kawannya menunggu ketibaan arif yang dari tadi tak muncul muncul .

aina , selepas menamatkan pengajian di kolej sebagai management desinger dia terus mencari perkejaannya di Los Angeles . tempat paling diidamkan olehnya . arif ? siapa dia ? oh yeaa , arif adalah tunang kepada aina , mereka mengambil bidang yang sama . jadi untuk keselematan aina , arif mengikut aina ke Los Angeles .

kelihatan seorang lelaki berkot kelabu , bertali leher hitam , berbaju kemeja putih , berseluar kelabu , berkaca mata hitam , berrambut segak , dan berkasut hitam , membawa beg masuk ke dalam pintu airport . " eh tu bukan arif ke aina ?" tanya za . " aah laa , wei apsal lain sangat duh ?" tanya fara . " srs arh arif tu ke mamat lain ?" tanya sya . " biar betul arif cmtu duhh ?" tanya izz . pelbagai soalan dia ajukan kepadaku . " aissh korang diam sikit . pening kepala aku laa " . arif terus menuju dengan lagak gayanya berjalan seperti CEO  masuk ke airport . " hey , lama dah ke u tunggu i . sorry na " sapa arif . ' haih mmat ni boleh tanye lagi , aku siku kang ' " 😒😒 " aku memandangnya dengan pandangan maut . yeaa , aku memang dari sejak pertama kenal arif memang aku geram dengannya tetapi dia bila berjumpa aku seakan jumpa bidadari syurga . naik meluat kadang kadang dengannya .

aku terus bergegas ke gate flight bersama dengan arif . sememangnya memang cair bila tgok arif ni , tapi bila tgok lama lama meluat jugak rasenyaa . setiba di dalam flight aku terus duduk dan merehatkan diri . arif yang tadi mengikuti aku , terus duduk di sebelahku , aku memandang sekeliling melihat ramai mat salleh . ade yang hensem , aku asyik memandangnyaa sahaja . " takpayah pandang sangat mat salleh tuu , ni yng depan nate ni tanak pandang ke " ujar arif . aku hanya menjeling dan terus merehatkan diri .

Selepas 3 tahun .

" flight to Malaysia will be arrived in 2 minute . thank you "  ting tong . " yayyy balik malaysia , i can't wait to see my family & friend . arhh 🙌 " ujarku gembira . " u ni chill laa , fruend jea pun bukan suami . ha yang tunang sebelah ni . tak excited ke nak jumpa " kata arif . " alah u everyday i dah jumpa , at house , at cafe . buat ape nak excited " kataku . " eleh nnti dekat Malaysia kita duduk asing asing nnti mesti u rindu i . trust me 😏 " sindir arif . yea sememang nya dekat L.A tu kemana sahaja ku nak pergi , arif mesti mengikut macam bodyguard pun ade jugak . hahahah . " yela whatever " malasku untuk melayan kerenah arif .

setibanya dia gate flight aku terus berlalri anak mendapatkan ibu . sudah sekian lama , tak peluk ibu dan akhirnya dapat jugak . " ermm , ibu jea peluk . i ni u tanak peluk ke . " ujar arif . " u buat ape i nak peluk . bukannya muhrim pun . err " kata ku dengan selamaba . " okay fine , nnti bila u dah jadi sah untuk i , i kerja u cukup cukup . siap u 😏 " ugut arif . aku hanya memandangnya dengan pandangan maut . " eii u ni public ni . jaga laa sikit "tegas ku . namun arif mengendahkan kata kataku . ' memang cari gaduh mamat ni laa ' " dah dah jangan gaduh ishh korang ni kan jom balik " sampuk ibu . nsib ibu ade jadi penyelamat kalau tidak , memang nahas . " ibu arif nak drive " kata arif . ibu mengaggukkan sahaja dan terus beredar .

2 bulan kemudian ,

" pengantin baru , pengantin baru duduk bersanding tersimpul malu .... 🎶🎵" hari yang ditunggu tunggu oleh dua pasangan ini . akhirnya aina dan arif disatukan . pada hari itu , amsyar turut hadir memariahkan lagi majlis . sejujurnya aina dah tiada perasaan dengan amsyar dan menggangap amsyar sebagai kawan baiknya sahaja .

Dia saya punya Where stories live. Discover now