Bab 22

2.5K 119 0
                                    

Fatin POV

Yeay!! Hari yang dinanti-nantikan telah tiba..
Aku, Amiira,Nadirah dan Elysha menunggu kahadiran pelajar-pelajar pujaan sekolah(?).
Siapa lagi kalau bukan Tunang aku and the gang tapi kali ni + Syafieq. Ingat lagi tak Syafieq?
Alah mamat yang acah-acah tak tahu yang Farhan tu bukan kembar aku. Sakit hati aku bila Farhan cerita yang dia saja nak pancing aku time tu.
Setelah hampir 10 minit menunggu...
Nampaklah mamat-mamat tu tengah berjalan dengan poyonye..
Aku saja nak tunjuk gengters. Letak kaki kanan atas batu dan buat muka paling garang kut(?).

Tapi kejap je.. Lepastu buat muka paling lawa sebab ada orang tu (Tony) ajak selfie guna phone dia.

Snap!
Snap!
Snap!
Dan banyak lagilah. Sampai lenguh aku buat gaya.

"Wei! Hantar kat Whatsapp sekarang.."kata aku kuat.

"Wei.. Aku kat sebelah kau je pun.. Tak payahlah menjerit, sakit telinga aku. Yelah.. Aku hantar."

IPhone aku berbunyi.. [Mesej mesej..]bunyi Whatsapp IPhone Fatin.
Semua pandang aku pelik kecuali Amiira dan Nadirah. Aku agak apa yang peliknya.

"Asal kau tak pernah dengar bunyi Whatsapp." kata aku sambil membuka Whatsapp group' Guyzz'. Aku pun tak tahu kenapa boring sangat nama group Whatsapp kitaorang. Ni idea Tony sebab dia tak tahu nak buat nama apa.
Ada sepuluh gambar, aku pilih satu yang paling cantik di mata aku. Nak letak kat Instagram. Aku buka Instagram, tag member-member dan upload gambar yang aku pilih tadi.
Caption: My lovely second Family. *love pusing-pusing(emoji) Love you guyzz so much.

Tak sampai lima minit dah ada 100 likes dan 10 komen. Aku malas nak baca komen. Nanti-nantilah, sekarang Aku buka profile aku (@fatinnrfqzx). Followers aku dah naik 30k(campurkan jadi 42k) dalam masa dua minggu lebih. Hebat betul peminat Syarul.

Aku tatap gambar tadi, kami semua buat gaya masing-masing. Hahaha.. Elysha dan Tony buat love tangan bukan saranghea tu tau, ni yang lain( fahamkan? Saya tak tahu macam mana nak terangkan... Sorry.). Syarul memandang aku dengan senyuman yang menggoda, aku pulak buat tak tahu dan membuat senyuman paling manis. Amiira,  Nadirah,  Farhan dan Syafieq control macho.
Time syok.. Aku tengah skrol IG, ada orang kacau. Aku memandang orang yang kacau aku (Farhan) dengan muka bengang.

"Love you too.." kata diaorang tiba-tiba. Aku tersenyum. Tak jadi nak marah.

"Awak.. Jom bergambar." ajak Syarul. Aku dengar gambar terus mengangguk. Syarul mengambil IPhone dari tangan aku dan menghulurkan IPhone 6+nya dan aku punya kat Tony. Dia memilih satu dinding bercorak bunga hitam putih dekat blok lestari.
Aku baru perasan yang warna pakaian aku dengan dia sama. Hitam biru(warna fav aku). Aku dan dia membuat macam-macam gaya dan yang pasti berjarak. Boleh dikatakan hampir 10 gambar kitaorang diambil oleh Tony sampai dia merungut.
Lepas amik gambar dengan Syarul, aku paksa Tony ambil gambar aku dengan Farhan,  Amiira, Nadirah dan Elysha pulak.
Dia je tak ada,  lepastu dia merajuk dengan aku sebab aku dah penat nsk amik gambar dengan dia.. Alolo..

Aku duduk sebelah dia tapi berjarak dan...
"Alah.. Janganlah merajuk.. Okay, jom selfie dengan aku dan Syafieq." aku sebut selfie terus dia okay.. Memang hantu bergambar rupanya macam aku jugak... Hihihi. Saja aku ajak Syafieq sebab takut ada orang tu cemburu.
Setiap orang aku pilih Gambar yang paling cantik dan upload kat IG. Tag member. Lepastu, tukar profile picture aku jadi gambar aku dengan Syarul. Aku tengok jam adidas aku, sekarang baru pukul 9.30pagi dan ada lagi satu jam sebelum masuk bas.

"Korang! Jom cari snack kat koperasi. Nanti kat bas dengan kem tak adalah meroyan nak snack."ajak Syafieq.

"Tak payah. Aku ada banyak gila snack." kata aku sambil menunjukkan beg yang di penuhi dengan snack. Mereka semua ternganga. Ada macam-macam snack, ada mister potato, ada macam-macam jenis coklat dan sebagainya. Gaya aku bawak  makanan macam nak camping setahun.

"Padanlah bawak dua beg. Satu beg baju dan satu lagi beg snack rupanya. Macam mana aku boleh tak perasan." kata Nadirah pelik.

"Aku kemas time kau tidur. Semalamkan kau dengan ira tidur awal. Aku suruh Abang Lif datang bawak snack ni semua. Lepastu, aku amiklah beg paling besar aku and aku sumbat." kata aku selamba.

Aku mengangkat beg aku dan berlalu pergi dari situ meninggalkan mereka terpinga-pinga. Aku just nak siap-siap untuk naik ke bas. Mereka kejar aku dari belakang.

~~~~~~~~~

Kami meletakkan beg di kawasan berhampiran tempat bas yang akan kami naiki nanti.
Aku menghirup udara segar. Tempat ni lebih kurang satu kilometer ke dalam kawasan pendalaman. So jauh sikit dari bandar yang penuh dengan asap-asap dan macam -macam yang berbahaya. Walaupun pendalaman tapi kat sini pun ada Wi-fi free. Dah banyak giler kemudahan, tu yang menyebabkan aku suka giler sekolah ni.

"Okay, semua pelajar yang terlibat di minta beratur untuk masuk kedalam bas yang telah ditetapkan. Sama ada bas A atau B. "kata Cikgu Ariana Rose mengarahkan kami semua.
Aku terpaksa berpisah dengan Amiira, Nadirah, Tony dan Elysha sebab mereka ditempatkan di dalam bas B. Aku hairan betul dimana ada Tony disitu ada Elysha. Macam tu jugak dengan aku, dimana ada aku disitu ada Syarul.

Kami memilih tempat di belakang sekali sebab ada 4 sit cukup untuk aku, Farhan,  Syarul dan Syafieq. Farhan duduk di tepi tingkap belah kanan, aku duduk sebelahnya manakala Syafieq duduk di tepi tingkap belah kiri dan Syarul duduk sebelah aku.

Apabila bas dah gerak. Aku buka IPhone aku, buka lagu dan mengeluarkan headphone Typo aku. Aku pasang dan dengar lagu. Lagu favourite aku, imagination -Shawn Mendes.

Part favourite aku.
~Korus
How I feel when I see us together forever
In my dreamYou with me
We'll be everthing I want us to be
And from there who knows
Maybe this will be the night
That we kiss for the first time
Or is that just me and my imagination.

Dan bila lagu ni dah habis. Aku melentokkan kepala kat atas bahu Farhan. Dia pula membalas dengan lentokkan kepalanya diatas kepala aku. Tengok dari jauh dah nampak macam couple.
Makin lama, aku makin mengantuk. Cikgu cakap untuk ke tempat yang kami akan camping ambil masa 2 jam. So aku rasa nak tidurlah kejap.

Finally... Saya dapat jugak update. Sorrylah kalau bab ni boring. Tapi jangan risau nanti akan ada detik romantik dengan detik cemas masa kat hutan. Tunggu ye.. Saya tak janji update awal tapi saya akan mencuba. Sekarang ni saya kena buat banyak kerja khusus dan homework so saya memang busy sejak kebelakangan ni. So kepada yang ambil UPSR sekarang and PT3 soon, buat yang terbaik.. Kalau tersalah ejaan,typo dan seangkatan dengannya. Saya nak minta maaf banyak-banyak.

JanganLupaVote+Comment!!

Love,
fn.zlkfli(finaz)

Fatin Narfiqa ( Discontinued )Where stories live. Discover now