Bab 27

86 3 0
                                    

Syarul naik ke atas pentas dengan memegang gitar. Dia duduk atas bangku tinggi yang telah disediakan. Syarul mula memetik gitar memainkan mengikut rentak lagu yang akan dia nyanyi. Automatik semua orang mula diam memberi perhatian kepada Syarul.

Skroll kat atas dan tekan Youtube video kalau nak dengar lagu yang Syarul nyanyi.

I promise that one day I'll be around
I'll keep you safe
I'll keep you sound

Right now it's pretty crazy
And I don't know how to stop or slow it down

Syarul merenung tepat kedalam mataku. Aku membalas renungan itu tapi cuma seketika. Selepas itu, aku memalingkan wajah aku memandang ke arah lain. Aku rasa lagu itu ditujukan pada aku atau itu cuma perasaan aku sahaja. Aku teringat sewaktu dia menjadi imam solat aku sebelum kami bertunang. Sungguh merdu suara Syarul.

Hey
I know there are some things we need to talk about

And I can't stay
Just let me hold you for a little longer now

Take a piece of my heart
And make it all your own
So when we are apart
You'll never be alone [2x]

You'll never be alone
When you miss me close your eyes
I may be far but never gone

When you fall asleep tonight just remember that we lay under the same stars

And hey
I know there are some things we need to talk about

And I can't stay
Just let me hold you for a little longer now

And take a piece of my heart
And make it all your own
So when we are apart
You'll never be alone [6x]

And take a piece of my heart
And make it all your own
So when we are apart
Never be alone.
You'll never be alone

Aku tak tahu apa perasaan aku sekarang ni tapi air mataku bertakung seolah-olah dia betul-betul maksudkan. Or he really mean about it. Dan dia masih merenung ku. Sejujurnya aku takut berpisah dengannya. Aku takut kehilangan dia sebab dia sentiasa berada di sisiku sepanjang kami bertunang. Walaupun baru 2 bulan. Dia tahu kelemahan aku dan dia terima keburukan aku. Kadangkala aku rasa macam langit dengan bumi kalau diukur dari segi kekayaan dan perangai masing-masing. Dia anak jutawan dan orangnya baik manakala aku anak tauke restoran dan perangai jangan cakap, macam syaiton. Secara tiba-tiba ramai bersorak, fangirling dan bertepuk tangan.

Semua ahli kumpulan aku memandang aku dengan pandangan penuh makna dan amat menakutkan aku.

"Sweet betulkan tunang kau tu." Kata Amiira kepada aku dengan tersengih macam kerang tak cukup nutrien.

"Betul tu siap nyanyi dari hati lagi untuk kau." Kata Akif. Entahlah lagu ni maksudnya jangan bersedih sekiranya kita berpisah. Aku rasa tak berapa nak sedap hatilah.

"Rasa nak bertunang jugaklah.." Kata Kaiira tiba-tiba. Aku hanya tersenyum melihat reaksinya. Aku melentokkan kepala pada bahu Amiira.

"Wow! Sedap betul suara Syarul. Ni baru kumpulan pertama ada lagi sembilan kumpulan lagi.Dah dapat memukau semua orang.Okay kamu boleh duduk tempat kamu, Syarul." Kata Kak Warda. Aik suara tu boleh rasa eh. Rasa sedap ke tak.

"Okay kumpulan seterusnya ialah kumpulan biru."

Pelbagai persembahan yang telah dilakukan oleh kumpulan lain. Ada yang aku fokus, ada yang aku buat tak tahu. Bukan buat tak tahu tapi aku termenung memikirkan perkara itu. Hmmm...

_________________

"Semua persembahan sangat hebat-hebat belaka. Okay semua kumpulan sudah membuat persembahan. Kita hanya perlu menunggu keputusan juri. Sementara menunggu, Alif Hamzah akan melakukan persembahan khas untuk kamu semua." Kata Kak Warda membuatkan mata aku terbuntang. Semua orang bersorak terutama sekali fan club Alif.

Fatin Narfiqa ( Discontinued )Where stories live. Discover now