Hoofdstuk 1: onderweg naar school

373 13 2
                                    

Op het plaatje zie je een foto van zineb.

Ik schrik wakker door mijn wekker die af gaat. Ik rol om totdat ik bijna van mij bed af val en na even besef ik alweer dat de vakantie is afgelopen en dat het nieuwe schooljaar weer is begonnen. Het is wel echt spannend, want ik ga weer eens naar een andere school aangezien mijn ouders de vorige weer niet goed genoeg vonden, maar nu ben ik het toch al gewend en het zal ook niet lang duren voordat ik weer naar een andere school moet. Ik spring op en loop snel naar de badkamer. Ik neem een snelle douche, poets mn tanden en trek daarna een gescheurde broek met een wit t-shirt aan waar "Queen" op staat. Ik zet mn krullende lange haren in een hoge staart en zet nog wat deo op. Ik ben niet echt een persoon die veel make-up opdoet dus ik doe een beetje mascara op en dan ben ik alweer klaar. Snel ren ik naar beneden en zie ik mijn moeder al in de keuken staan. "Hey mam" zeg ik snel en loop meteen naar de koelkast. "Hey moppie, heb je lekker geslapen" antwoord ze. "Ja man lekker vroeg bedoel je" zeg ik, waarop mijn moeder antwoord "ik ben een vrouw en ga opschieten want je gaat echt te laat komen voor je eerste schooldag". Ik rol met mn ogen en haal een pak goede morgen uit de koelkast en neem er een slok van, daarna trek ik snel mijn huaraches aan en mijn zwarte bomberjacket. "Doei stinkaap ik ga naar school" roep ik naar mijn moeder, ik kan altijd wel lachen met haar. "Doei stinkdier en doe voorzichtig" hoor ik mijn moeder nog net zeggen voor ik de deur dicht doe. Ik loop snel naar mijn vespa, zet mijn oordopjes in voor muziek en rijd naar school. Mijn school is op zich niet zo heel ver maar het is wel een stukje rijden.

Is dit mektab?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu