Hoofdstuk 6: afspraakje met yassin

180 8 2
                                    

Ik word wakker van mijn wekker. Ik sta snel op en besef dat vandaag DE dag is! ik sta snel op en spring onder de douche, want ja ik moet wel lekker ruiken eh. Na het douchen stijl ik mijn haar , peost ik mijn tanden en doe mijn kleren aan. Ik ren snel naar de keuken en zie iedereen al ontbijten. "Sbah el khir (goede morgen) moppies" zeg ik en schuif meteen aan tafel om te gaan eten. Ik eet een laar croissantjes en na een tijdje hoor ik "ey vreetzak laat iets voor mij over dan", het was mijn broer soufian. "Laat haar gewoon eten" zegt mijn moeder en ik begin meteen te lachen. "Ik hou ook van eten hoor" zegt ines. "Maar ik hou meer van jou" antwoord ik. Ze begint schattig te lachen en ik lach naar haar.

Ik pak mijn telefoon en zie dat ik al een paar keer ben gebeld door yassin. Ik bel snel terug.

~telefoongesprek~
Z: hey, sorry dat ik niet had opgenomen, ik wss aan het ontbijten.
Y: oh maakt niet uit hoor, ik wou alleen even zeggen dat ik je over 10 minuten kom ophalen.
Z: ja is goed, dan zie ik je over 10 minuten.
Y: doei mop
Z: je weet dat als je me mop noemt dat ik dan niks onthoud behalve dat mop gedeelte.
Y: hahah jij maakt me altijd aan het lachen he.
Z: doei

~einde gesprek~

Ik ben echt te leuk man, denk ik bij mezelf.

Na een paar minuten hoor ik iemand toeteren van buiten, dat zal wel yassin zijn. Ik schreeuwde door het huis dat ik weg ging en niemand reageerde. Ik liep naar buiten en zag yassin staan met zijn vespa. "Eyema je deed f*cking  langg" zegt yassin lachend. "Haha ik deed gewoon snel hoor" zeg ik ook lachend. "Maar uhm, zal ik mijn vespa ook meenemen" voeg ik er aan toe. " nu mongool sprink maar achterop". Ik zit achterop en hou me aan hem vast, het voelde echt raar maar ja ik moet aan mijn veiligheid denken.

We komen aan bij pathe de munt eb yassin parkeert de vespa. We lopen naar binnen en gaan in de rij staan. We zijn nu aan de beurt en ik ben van plan om zelf te betalen."kan ik pinnen" vraag ik aan de kassa vrouw. "Uhh ben je gek in je hoofd, ik betaal gewoon" zegt yassin. Ik lach naar hem en hij betaalt.

We lopen naar de popcorn bar en we halen een grote bak popcorn. We lopen naar de zaal en gaan op onze plekken zitten. Dit zou een horror film zijn en geloof me, ik ben echt bang voor horror films. De film is aan het afspelen en het is nu al eng. "Ben je bang" fluister yassin. "Nee tuurlijk niet" antwoord ik, maar stiekem ben ik echt heel erg bang en wil ik gewoon naar huis gaan en lekker barbie kijken. Yassin probeert zijn arm om me heen te doen maar ik sla hem steeds weg. Ik voel me wel een beetje schuldig, maar hij hoeft echt niet aan me te zitten hoor.

Ik probeer tijdens de film met mijn hand de popcorn te zoeken, maar ik raak perongeluk yassin zijn hand aan. Hij wilt mijn hand vasthouden, maar ik sla hem weer weg en pak de popcorn.

De film is afgelopen en we lopen de zaal uit. Ik kan aan yassin zijn gezicht zien dat hij zich een beetje schaamt. We lopen weer naar buiten en yassin pakt de vespa. Ik spring achterop en we rijden terug naar mijn huis. Aangekomen bij mijn huis stap ik van de scooter af. Ik voelde me een beetje schuldig, dus ik probeerde yassin blij te maken. " bedankt dat je me hebt meegenomen naar de bios, ik had het heel erg naar mijn zin." Zeg ik met een glimlach. Yassin blijft me aanstaren en hij wil naar voren buigen. "Wat gebeurt er? Wilt hij me kussen? "Is wat er door mijn hoofd ging. Ik neem een stal naar achteren en zeg "het was gezellig." Ik draai me om en loop naar de voordeur. Ik zwaai nog even naar yassin die daar nogsteeds  staat en ga naar binnen.

Vandaag was een rare dag.....

Is dit mektab?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu