~zineb's perspectief~
Ik word wakker door mijn wekker die af gaat. 'Nog een dag in de hel' denk ik bij me zelf. Ik ga mijn bed uit en spring de douche in. Ik ga verder met mijn dagelijkse routine en doe daarna mijn kleren aan. Ik ren naar beneden. "Goedemorgen stinkie" zegt soufian terwijl hij mij stem probeert na te doen. "Hou je bek" zeg ik boos. "Soso iemand heeft een ochtend humeur" zegt mijn moeder. Ik heb al meteen geen zin meer om te ontbijten en besluit meteen naar school te gaan. Ik pak mijn spullen en zonder iets te zeggen ga ik de deur uit. Ik pak mijn Vespa, doe mijn oordopjes in en rij weg. Ik ben blij dat het weer goed is tussen Yassin en mij. Ik hou er echt niet van om iemand te negeren of om met iemand ruzie te hebben.Ik kom op school en en zet mijn Vespa bij de fietsenstalling. Het is echt rustig,maar dat komt ook omdat het echt vroeg is. Ik zie er vandaag echt niet uit dus hopelijk kom ik geen mensen tegen. Ik heb mijn haar in een hoge staart en heb mijn Nike broek aan met een Nike FC shirt. Natuurlijk heb ik nog mijn jas er boven. Ik loop de school binnen en besluit naar de kantine te gaan. Ik loop de kantine en zie dat Nora er ook al is. Ik loop naar haar toe en ga aan de tafel zitten. "Hey mop, wat doe je zo vroeg op school?" Vraag ik. "Ik ben bijna elke dag zo vroeg op school" lacht ze. "Waarom zit je dan niet bij die meisjes" zeg ik terwijl naar ik naar de groep meiden kijk in de hoek. "Hun waren ooit mijn vrienden, maar er zijn te veel fake mensen de laatste tijd" zegt ze. Nota heeft echt gelijk, niemand is te vertrouwen in deze wereld. We kletsen nog wat bij en besluiten naar de les te gaan. "Kom je vandaag stad wella?" vraagt Nora terwijl we bij het lokaal staan. "Met wie ga je?" Vraag ik terug. "Met Yassin, maar hij wou ook graag dat je mee ging" zegt ze met een grijns op haar gezicht. "Hahaha ja is goed" zeg ik lachend. "Aii" antwoord ze. De bel gaat eindelijk en het lokaal gaat open. We groeten de lerares en gaan achteraan aan een tafel van 4 zitten. Deze lerares is tenminste wel chill. We hoeven nooit iets te doen in haar les en kunnen gewoon praten enzo. Yassin komt binnen en hij komt bij ons zitten. "Yassin, kan je je pet even af doen" zegt ze de lerares. "Waarom" zegt hij meteen boos. Ik pak meteen zijn deus met af en zet het in mijn tas. "Dankjewel Zineb" zegt de lerares. "Geen probleem mevrouw" antwoord ik lachend. "Wollah ik haat jou" zegt yassin tegen mij. Ik weet dat hij het niet meent. "Oke je krijgt je pet dan ook niet meer terug" zeg ik tegen hem terwijl ik mijn tong uitsteek. "Oke dan niet" zegt hij lachend....
JE LEEST
Is dit mektab?
Romance"Ik weet niet wat ik moet doen. Het voelt gewoon alsof ik te snel val" zeg ik met tranen in mijn ogen. "Als je valt zal ik je vangen" antwoord hij. Het blijft even stil. "Vang me.....Alsjeblieft" zijn mijn laatste woorden voordat ik in tranen uitbar...